X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מאסק. מיליארד דולר בשנה ריבית [צילום: אהרון פבילה, AP]
עזרו למאסק לרכוש את טוויטר ויקבלו תמורה
משקיעים זרים, קרנות הון סיכון, חברים אישיים ובנקים - כל אלו השקיעו 19 מיליארד דולר ברכישת טוויטר וושינגטון פוסט ממפה את השותפים ואת ציפיותיהם ממאסק

אלון מאסק שילם 44 מיליארד דולר תמורת טוויטר, אך לא את כל הכסף הוא הביא מכיסו שלו. הטלטלות שעברה החברה מאז הרכישה מדאיגות לפחות חלק משותפיו, כותב וושינגטון פוסט, המציג אותם בצורה מקיפה ומסביר מה הם מצפים לקבל בתמורה. בשבוע שעבר קיבלו לפחות שניים מהם מכתבים ממקורביו של מאסק ובהם בקשות להשקעות נוספות, אם כי לא ברור האם וכמה ישקיעו.
משקיעים זרים
הנסיך אל-וליד בן טלאל סעוד: 2 מיליארד דולר. הנסיך הסעודי הסכים בחודש מאי הסכים להמיר את מניותיו בטוויטר, בשווי 2 מיליארד דולר, במניות חדשות בחברה במקום למכור אותן למאסק. חודש מאוחר יותר הוא התנצח בפומבי עם מאסק לגבי שווי החברה, אך מאוחר יותר צייץ שמאסק יהיה "מנהיג מצוין לטוויטר". בעבר הימר אל-וליד בהצלחה על אפל, אמזון ו-
eBay. אבל הנשיא ג'ו ביידן וחלק מחברי הקונגרס קראו לבדוק את חלקן של סעודיה ומדינות אחרות בעסקת טוויטר.
רשות ההשקעות של קטר: 375 מיליון דולר. הקרן, לרשותה עומדים 450 מיליארד דולר, השקיעה בעבר בין היתר בבנק ברקליס, קרדיט סוויס ופולקסוואגן. הקרן ממומנת מהכנסות הענק של קטר ממכירת גז טבעי ומסייעת לקדם את המטרות הדיפלומטיות והמדיניות של הנסיכות.
ביננאנס: 500 מיליון דולר. בורסת הקריפטו הענקית היא שיזמה את ההשקעה בעסקת טוויטר, והביעה תמיכה ברצונו של מאסק להפחית את מעורבותם של "בוטים" ברשת החברתית. לדברי החברה, טוויטר היא הזדמנות למחקר ופיתוח של טכנולוגיות ושירותים הקשורים לקריפטו, כולל שירותי תשלום ואימות. הפוסט מזכיר, כי החברה נוסדה בסין ומשכה את תשומת הלב של רגולטורים בארה"ב, בריטניה ויפן.
מה הם מקבלים? כל מי שהשקיע 250 מיליון דולר ומעלה מקבל גישה מיוחדת למידע החסוי של טוויטר. אבל מתן אפשרות כזו למשקיעים זרים מעורר דאגה בוושינגטון, במיוחד כאשר מדובר במידע על משתמשי הרשת העלול להגיע לממשלת סין – לה יש עבר של דיכוי מתנגדיה שהביעו את דעותיהם במרחב המקוון.
קרנות הון סיכון
אנדרסין-הורוביץ: 400 מיליון דולר. אחת מקרנות ההון סיכון המשפיעות ביותר בעמק הסיליקון. המייסד המשותף מארק אנדרסין היה אחד ממי שהציעו למאסק את העסקה, ואף הבטיח שהקרן תשקיע 250 מיליון דולר ללא בדיקה נוספת. הוא הריע למאסק בשבועות האחרונים, במיוחד בעקבות פרסום "תיקי טוויטר" – מסמכים על התנהלות החברה תחת ההנהלה הקודמת. שותפו, בן הורוביץ, הביע אמון ב"אלון המבריק" כמי שיוכל "להפוך את טוויטר למה שהיא אמורה להיות". הורוביץ טען שטוויטר סובלת משורה של בעיות והן צנזורה, ושמאסק הוא "אולי האדם היחיד בעולם" שיהפוך אותה לכיכר השוק לה ייחל הציבור.
סקויה קפיטל: 800 מיליון דולר. שותף בקרן זו, ראולוף בותה, מכיר את מאסק מזה עשרות שנים; מאסק שכר אותו לעבודה בחברה שהפכה להיות פייפאל. סקויה השקיעה בשני מיזמים נוספים של מאסק –SpaceX ו-Boring. "אלון הצליח בענפים שונים רבים. הוא אדם חושב מדהים שהעקרונות קודמים אצלו לכל", אמר בותה בחודש אוקטובר.
מה הם מקבלים? כמה מהשחקנים הגדולים ביותר בעמק הסיליקון קשורים כעת לעתידה של טוויטר. הם יצפו לתשואה גבוהה על השקעותיהם ויוכלו להטיל את מלוא כובד משקלם, צופה הפוסט. את מי יבחר מאסק לנהל את החברה, את מי ישכור ויקדם, אלו מוצרים ידגיש – כל אלו יאותתו על מידת השפעתם. אבל כפי שמלמדים התבטאויותיהם, הם גם מנסים לשאת חן בעיני מאסק.
חבריו של מאסק
לארי אליסון: מיליארד דולר. יו"ר חברת התוכנה אורקל ידוע בפזרנותו ומאסק מחשיב אותו לחבר. אליסון מקורב לדונלד טראמפ, אירח אותו באחוזתו בקליפורניה ותרם מיליוני דולרים למועמדים רפובליקנים.
ג'ק דורסי: מיליארד דולר. אחד ממייסדי טוויטר ומנכ"לה לשעבר היה אחד האישים המרכזיים שעודדו את מאסק לרכוש אותה. בהתכתבויות ביניהם ציין דורסי, כי ניסה בעבר לצרף את מאסק למועצת המנהלים אך נחסם וכינה אותה "נוראה". לאחר שמאסק פיטר כמחצית מעובדי טוויטר, דורסי צייץ התנצלות על כך שגרם לה לגדול מהר מדי.
מה הם מקבלים? מהשפעה פוליטית ועד תהילה מחודשת, לאליטה העשירה של עמק הסיליקון יש סיבות מגוונות להתחבר למאסק – ויהיו לה גם בקשות ממנו. מקורביו משמשים כעת כמועצה קטנה של עוזרים, המסייעים לו להגשים את חזונו על "טוויטר 2.0". ג'ייסון קלקאניס, מקורב ותיק של מאסק ומי שסייע לו בתהליך הרכישה, מילא תפקיד מרכזי בשינויים בחברה. הפוסט מזכיר, כי גם תפקיד המנכ"ל אמור להתפנות כפי שהבטיח מאסק.
הבנקים
מורגן-סטנלי, בנק אמריקה, ברקליס: 13 מיליארד דולר. שורה של בנקים הלוו למאסק למעלה מרבע מההון הדרוש לרכישה. אחרי גל הרכישות של 2021 בעקבות הקורונה, עסקת טוויטר הייתה הזדמנות פז מבחינתם. אבל החוב הכבד הזה והתחזיות האופטימיות של מאסק מתקשות להסתדר עם המספרים, טוען הפוסט. טוויטר תצטרך לגבות מן המשתמשים 44 דולר לחודש אם תבקש להתבסס על מנויים בלבד, גילה מסמך פנימי שלה שחשף העיתון.
מה הם מקבלים? לבנקים לא תהיה השפעה רבה על טוויטר, אך הם נטל כבד על מאסק שיצטרך לשלם מדי שנה ריבית במיליארד דולר. אשתקד גם שעבד מאסק כבטוחות להלוואות למעלה ממחצית ממניותיו בחברת טסלה, שאיבדו השנה 65% מערכן. לבנקים שסייעו לממן את עסקת טוויטר יהיה תפקיד מרכזי אם היא תיקלע לצרות.

תאריך:  26/12/22   |   עודכן:  26/12/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עזרו למאסק לרכוש את טוויטר ויקבלו תמורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תת שרת האוצר של ארה"ב, וולי אדיימו, טוען ב-Foreign Affairs שהעיצומים על רוסיה נושאים פירות ומספק מבט לעתיד    חלק שני
איתמר לוין
תת שרת האוצר של ארה"ב, וולי אדיימו, מספר ב-Foreign Affairs כיצד נבנו העיצומים על רוסיה בהתבסס על אסטרטגיה חדשה    חלק ראשון
איתמר לוין
אקונומיסט מסכם את דוח 6 בינואר: כמו סרט אימה של התרסקות מטוס; ואם טראמפ ייכשל במועמדות הנקמה - יהיה זה משום שהרפובליקנים הגיעו למסקנה שהוא מפסידן
איתמר לוין
אקונומיסט מסביר מדוע בשנה הבאה, במיוחד מהרבעון השני ואילך, הביקושים עשויים להתגבר בעוד ההיצע יירד - והמחירים יעלו
איתמר לוין
ארה"ב ובריטניה מדברות על מחסור בפגזים, בעוד במזרח אירופה סבורים שהוא איננו משמעותי    אקונומיסט מסביר את הפערים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il