X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ורשה. 20 מעלות בינואר
המזל של אירופה: חורף חם מהרגיל
מזג האוויר החריג מוביל לפחות חימום, מאגרי הגז מלאים והמחירים יורדים אקונומיסט אומר שצריך להתכונן גם לחודשים הבאים

הטמפרטורה הרגילה בוורשה בעונה זו של השנה אינה נוהגת להתקרב ל-20 מעלות. העיר בילבאו שבספרד נוטה להיות קפואה בחודש ינואר, לא טרופית. אבל החורף הנוכחי משונה, קובע אקונומיסט: ברחבי אירופה נרשמות טמפרטורות שיא ומחירי האנרגיה צונחים לרמה שלא נראתה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני 11 חודשים.
סתיו חם דחה את תחילתה של עונת החימום ואפשר למלא עד תום את מאגרי הגז. החום הנוכחי אפשר למלא אותם שוב – תופעה חריגה לחלוטין באמצע החורף. אירופה השתמשה עד כה במחצית בלבד מכמות הגז שצרכה בתקופה המקבילה בשנתיים הקודמות, והתחזיות הן שהחורף כולו יהיה מתון.
מזג האוויר הטוב אינו הסיבה היחידה למסיבה. אספקת הגז נמצאת בעלייה כאשר מסופים חדשים לגז נוזלי מתחילים לפעול. לחות הסתיו ורוחות החורף סייעו להפעיל את התחנות ההידרו-אלקטריות וטורבינות הרוח. הכורים הגרעיניים של צרפת חוזרים לפעולה לאחר תחזוקה. כל הלחצים שגרמו למשבר האנרגיה של 2022 אינם קיימים בתחילת 2023 ומחירי החשמל חזרו לרמתם בקיץ 2021.
מצב זה מעניק ליבשת דחיפה כלכלית, כפי שמלמדים הנתונים בחודשיים האחרונים. בניגוד לתחזיות הקודרות, אין ירידה בתפוקה התעשייתית בגרמניה. האבטלה ברחבי היבשת ממשיכה להיות נמוכה וחברות מתכננות לגייס עובדים במקום לפטרם. גולדמן-זאקס תיקן את תחזיתו ושוב אינו צופה שגוש האירו יגלוש השנה למיתון.
אולם, מדגיש אקונומיסט, מוקדם מלהכריז על סופו של משבר האנרגיה. המחירים עודם גבוהים מן הרגיל ובממוצע הם כפולים מאז באמצע 2021. אותה כמות גז הנמכרת כיום ב-75 אירו למגוואט-שעה, נמכרה לפני הקורונה בעשרה אירו בלבד. לא צפויות ירידות נוספות במחירים, שכן הצריכה התעשייתית תעלה ותחנות כוח מופעלות בגז טבעי יחליפו את התחנות הפחמיות המזהמות.
אפילו עם המאגרים המלאים, אירופה עדיין לא הגיעה לרמה הנחוצה למקרה של חורף גרוע בשנה הבאה. הדרישה לגז באסיה עולה, ותעלה עוד יותר כאשר המשק הסיני יחזור לשגרה. משק הגז עודנו פועל בקצה יכולת האספקה, כך שזינוק במחירים עודנו אפשרי. מנהיגי המדינות יכולים לנצל את המזל שמשחק כעת לטובתם, כדי לחשוב מחדש על התמיכות הבעייתיות שנתנו בקיץ למניעת התייקרות האנרגיה; רבות מהן יקרות, בלתי יעילות ואינן ממוקדות. הם יעשו בחוכמה אם יפנו את הכסף לנזקקים ויצרו זיקה בין הסיוע לבין אנרגיה ירוקה. ככלות הכל, המאבק בשינויי האקלים יימשך ואף יחריף כאשר יתפוגג משבר האנרגיה.

תאריך:  15/01/23   |   עודכן:  15/01/23
+14 נהרגו במתקפה על בניין בעיר דניפרו
07:46 15/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מתקפת הטילים הרוסית פגעה שוב בתשתיות אנרגיה באוקראינה וגרמה להפסקות חשמל נרחבות  ▪  בריטניה, צרפת ופולין הבטיחו לקייב שיעביר משלוחי נשק ואמצעי לחימה

חורבות בניין המגורים שהופצץ הלילה [צילום: יבגני מלולטקה, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
נראה שבצד האוקראיני יודעים היטב היכן הם מעוניינים להיות למשל בסוף הקיץ הקרוב (רמז - אחרי מתקפות נגד דרמטיות כולל על פאתי חצי האי קרים או לתוכו), ואילו בצד הרוסי יש חוסר בהירות לגבי תמונת המצב האסטרטגית, ומהי בדיוק לשנה הקרובה, פרט להמשך הלחימה עצמה בחזית המזרחית והגנה בדרום.
עידן יוסף
בניסיון לעמוד בדרישות הייצור הגבוהות עבור המלחמה באוקראינה נשלחים אסירים רבים בעל-כורחם לעבודות תמיכה במאמץ המלחמתי    יצרנית טנקים גדולה דיווחה כי קיבלה 250 אסירים
יאיר נבות
הרמטכ״ל הרוסי ולרי גרסימוב מונה, לצד תפקידו הנוכחי, למפקד העליון של קבוצת הכוחות המשולבים של רוסיה באוקראינה ויחליף את הגנרל סרגיי סורוביקין, שרק מונה לתפקיד בשמונה באוקטובר. נשאלת השאלה - מדוע הוזז מתפקידו?
יאיר נבות
שר ההגנה, סרגיי שוייגו, החליט למנות את הרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב, לצד תפקידו הנוכחי, למפקד העליון של קבוצת הכוחות המשולבים של רוסיה ב"מבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה
יאיר נבות
במקביל ללחימה העזה במזרח עיניהם של האוקראינים נשואות גם לעבר בלארוס - בשבועות האחרונים יש תגבור משמעותי של כוחות הצבא הרוסי שם, שפתח בסדרת תרגילים לצד צבא בלארוס. בכירים אוקראינים, בהם הרמטכ"ל זילוז׳ני, מזהירים כי רוסיה מתכוננת לצאת במתקפה מחודשת נרחבת נגד אוקראינה, אולי אפילו נגד הבירה קייב, אולי מבלארוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il