X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
התחקיר נמשך למעלה משנה [צילום: אלכסנדר זימליאנצ'נקו, AP]
כך נבנות יכולות הסייבר של רוסיה
וושינגטון פוסט חושף את "מסמכי וולקן": 5,000 עמודים מתוך חברת התוכנה היוצרת כלים ללוחמת סייבר ומאמנת את הפצחנים הרוסיים הפועלים נגד העולם

העולם ראה מזמן את ההשלכות ההרסניות של מסעות הפצחנות והדיסאינפורמציה הרוסיים, אך לא כיצד הם מנוהלים. כעת זה משתנה. וושינגטון פוסט מפרסם (30.3.23) תחקיר נרחב על בסיס מה שמכונה "תיקי וולקן": למעלה מ-5,000 עמודים של מסמכים מסווגים חושפים את סודותיה של החברה המייצרת כלים למלחמות הסייבר הרוסיות.
NTC Vulkan היא חברת תוכנה ואבטחת סייבר, לה יש לקוחות מסחריים וממלכתיים. התחקיר נמשך למעלה משנה, וכלל את התרגום והבחינה של המסמכים אותם סיפק מקור אלמוני, לצד שיחות עם עובדים לשעבר, מומחי סייבר ואנשי מודיעין במדינות המערב. הנה הממצאים העיקריים.
הצבא הרוסי מחפש דרכים להגביר את מתקפות הסייבר, תוך שימוש בטכנולוגיות ופלטפורמות חדשות. אין המדובר בחבורת פצחנים המשגרים תוכנות זדוניות בתקווה להישגים מיידיים. הם חלק ממאמץ נרחב בחסות המדינה, המשתמש במלוא העוצמה של מדינת המשטרה וחברות פרטיות כדי לזהות יעדים חיוניים ונקודת תורפה אצל אויביה של רוסיה.
המסמכים כוללים תוכניות ותוכנות לזהות ולתאם מתקפות בזמן אמת ולשפר את היכולות. שני הפרויקטים העיקריים, הקרויים Amezit ו-, Skanמסייעים למסעות דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות ולמיפוי יעדים פגיעים. תוכנית שלישית, Crystal-2, מאמנת את הפצחנים כיצד להשתמש בתוכנות זדוניות לביצוע מתקפות על תשתיות חיוניות, כולל תחבורה יבשתית, אווירית וימית.
התוכנה של וולקן סורקת ביסודיות רשתות כדי למצוא יעדים ונקודות חדירה. הפוסט אומר כי התוכנה מאפשרת לביון הרוסי לאתר רשתות מחשבים, כתובות דוא"ל ותוכנות שעשויים לשמש כדי לפגוע במערכות. מפות הכלולות במסמכים מלמדות בבירור, כי חלק מן המטרות מצויות בארה"ב ובאירופה, כולל ריכוזי שרתים בארה"ב ותחנת כוח גרעינית בשווייץ. לא ברור האם מדובר ביעדים אמיתיים או ביעדים תיאורטיים המשמשים לאימון.
המקור שמסר את המסמכים לעיתונאי גרמני אמר כי הוא מלא זעם על הפלישה לאוקראינה ועל "הדברים האיומים שמתחוללים שם". זהותו של המקור אינה ידועה ולא ניתן לוודא מהם מניעיו, אך אנשי מודיעין אומרים שמהמסמכים נראים אמיתיים. הם כוללים הוראות הפעלה, פרטים טכניים, תכתובות דוא"ל, מסמכים כספיים ותוכניות של תוכנות.
בין לקוחותיה של וולקן מצויה קבוצת הפצחנים הידועה לשמצה ביותר ברוסיה, אותה מכנים מומחי סייבר מערביים "Sandworm". ארה"ב ובעלות בריתה מייחסות לקבוצה אין-ספור מתקפות בולטות, כולל שיבוש טכס הפתיחה של אולימפיאדת החורף 2018 והפעלת התוכנה NotPetya בשנת 2017, אשר כוונה במקור נגד אוקראינה ובסופו של דבר גרמה נזקים של 10 מיליארד דולר בשל פגיעה בספנות ובפעילות כלכלית אחרת. Sandworm גם גרמה פעמיים להפסקות חשמל נרחבות באוקראינה וממשיכה לפעול בתחום הסייבר כחלק מן הפלישה הרוסית.
המסמכים גם מלמדים, כי ניתן להפעיל מסעות דיסאינפורמציה על "טייס אוטומטי", לפחות חלקית. מערכות אוטומטיות מאפשרות ליצור חשבונות מזויפים בפייסבוק, טוויטר, יוטיוב ופלטפורמות אחרות, כמו גם לענות בצורה נרחבת להודעות שמטרתן לוודא את זהות המשתמשים. תוכנת וולקן גם מאפשרת למשתמשים לאסוף תמונות ומידע נוסף הנחוץ ליצירת חשבונות מזויפים ולתזמן את פעילותם המקוונת בצורה מציאותית.
הפצחנות יכולה לצאת מגבולות העולם הדיגיטלי, מדגיש הפוסט. מסמך של תוכנית ההדרכה Crystal-2 מדבר במפורש על היכולת לפגוע בתשתיות פיזיות, כולל מערכות לניהול תעבורה אווירית, ימית ומסילתית. מומחי סייבר שבחנו את המסמכים חלוקים בשאלה האם אזכורים אלה מתייחסים לטכניקות הגנה על תשתיות רוסיות או לתוכניות התקפה על תשתיות חיצוניות.

התחקיר המלא של וושינגטון פוסט:
[קישור]
תאריך:  31/03/23   |   עודכן:  31/03/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך נבנות יכולות הסייבר של רוסיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין אם לרוסים יש כבר את
חשדנית  |  31/03/23 17:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
על הכוונת: מטרות אסטרטגיות באוקראינה, מודיעין על משלוחי הנשק אליה ואפילו שירותים חיוניים במדינות הסובבות אותה - מדווח אקונומיסט
איתמר לוין
אקונומיסט מסביר, שגם במקרה הגרוע ביותר - הבנקים הקטנים והבינוניים יספגו מכה בה יוכלו לעמוד; וייתכן שהעיריות והממשל יתערבו לסייע לשוק
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס טוען שמושל פלורידה מזכיר את הרפובליקנים הקודמים - ולא דווקא במאפיינים חיוביים; אין פלא שהוא זוכה לתמיכת הממסד המפלגתי
איתמר לוין
הצמיחה השנה עשויה להיות איטית ונמוכה מן הצפוי, אך אקונומיסט סבור שנכון לעכשיו - קריסת SVB וקרדיט סוויס אינה מוליכה למיתון
איתמר לוין
120 מדינות משתתפות באירוע שמטרתו "להוכיח שהדמוקרטיה עדיין עובדת" - אך רבים מטילים ספק בנחיצותו ומצביעים על הסתירות בו, מדווח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il