X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הקראת כתב האישום במשפט טראמפ [צילום: AP]
משפט טראמפ יחל לכל המוקדם בינואר הבא
לפרקליטות יש חודשיים להעביר את חומרי החקירה, השופט יכריע בבקשות מקדמיות רק בדצמבר - וההגנה רוצה דחייה עד האביב, מדווח ניו-יורק טיימס

משפטו של דונלד טראמפ בפרשת סטורמי דניאלס יחל לכל המוקדם בעוד שנה – במקביל לבחירות המקדימות לנשיאות במפלגה הרפובליקנית. החודשים הבאים יהיו הליכים מקדמיים ממושכים, הן של מסירת חומרי חקירה והן בטענות מקדמיות של ההגנה – מסביר ניו-יורק טיימס.
החוק במדינת ניו-יורק מחייב את הפרקליטות למסור להגנה את כל הראיות בתוך 65 יום מההקראה, דהיינו עד 8 ביוני השנה. אנשי התביעה אמרו בדיון ההקראה, כי מסירת החומר תחל רק לאחר שתהיה הסכמה בין הצדדים על צו שיגדיר את השימוש בו. הם מבקשים לאסור על טראמפ לפרסם ראיות בתקשורת החברתית או בעיתונות, לקבוע שהוא יוכל לעיין בחומר רגיש רק במשרדיהם של עורכי דינו ולאסור עליו להשתמש בראיות לצרכים פוליטיים. ההגנה התנגדה לפחות לאחת הבקשות והצו טרם ניתן.
ההגנה מצידה צפויה לבקש לבטל את כתב האישום – בקשה שגרתית שלרוב נדחית. בקשה אפשרית נוספת, שגם סיכוייה קלושים, היא להעביר את התיק מבית המשפט העליון (הערכאה הדיונית) במנהטן למחוז אחר. טראמפ טוען שוב ושוב, כי לא יזכה למשפט הוגן מצד מושבעים במעוז ליברלי בו הוא מאוד לא פופולרי, והציע להעבירו לסטייטן איילנד השמרנית-יותר.
השופט חואן מרצ'אן קבע שכל הבקשות המקדמיות של ההגנה יוגשו עד 8 באוגוסט, ותשובות הפרקליטות – עד 19 בספטמבר. הוא הודיע שהדיון הבא יתקיים ב-4 בדצמבר ובו ימסור את החלטותיו בבקשות השונות. הפרקליטות מבקשת שהמשפט עצמו יחל בראשית ינואר 2024, ההגנה אומרת שהיא מצפה לתאריך כלשהו באביב (דהיינו בעוד שנה) ומרצ'אן טרם קבע מועד.
הטיימס גם מזכיר בתמצית במה מדובר. פרקליט המחוז, אלווין בראג, החל בקיץ שעבר לחקור את דמי השתיקה ששילם מייקל כהן – אז פרקליטו של טראמפ – לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, אשר טענה שהיה לו רומן עם טראמפ ב-2006. הוא כינס חבר מושבעים גדול בינואר השנה וכתב האישום הוגש בשבוע שעבר.

לא יהיה פשוט להרשיע
בראג לאחר דיון ההקראה [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]

על-פי כתב האישום, נציגיה של דניאלס יצרו קשר עם הצהובון נשיונל אינקוורר בניסיון למכור בבלעדיות את הסיפור. המו"ל דייוויד פקר, המקורב לטראמפ מזה שנים, הסכים בזמן קמפיין 2016 לחפש סיפורים מזיקים נגדו – כדי לרכוש אותם ואז לגנוז אותם. כך עשה גם עם סיפורה של דוגמנית פלייבוי לשעבר, קארן מקדוגל, שטענה גם היא שקיימה יחסים עם טראמפ: הוא רכש את הסיפור ב-150,000 דולר ולא פרסם אותו.
פקר לא רכש את סיפורה של דניאלס. הוא והעורך הראשי, דילן הווארד, סייעו לתווך בעסקה בינה לבין כהן, אשר שילם לה 130,000 דולר; טראמפ החזיר את הכסף בעת נשיאותו. בשנת 2018 הודה כהן בשורה של עבירות פדרליות, כולל הפרת חוקי מימון הבחירות בדמות תשלום דמי השתיקה – תרומה בלתי חוקית לקמפיין.
במסגרת הודאתו הפנה כהן אצבע מאשימה כלפי טראמפ, שלדבריו הורה על התשלום. התביעה הפדרלית מצאה ראיות נוספות לכך, ואף טענה בבית המשפט, כי טראמפ ביצע רישום כוזב במסמכי אחת החברות שבבעלותו ולפיו מדובר היה בתשלום תמורת שירותים משפטיים. החברה טענה שהיה זה במסגרת הסכם ריטיינר עם כהן, אך הלה היה עורך דינו האישי של טראמפ ולא היה לו הסכם כזה עם החברה, ובכל מקרה – מדובר היה כאמור בהחזר של דמי השתיקה. כהן טען שטראמפ ידע על הרישום התרמיתי.
רישום כוזב במסמכי תאגיד יכול להיות בניו-יורק עבירה קלה מסוג עוון או עבירה חמורה מסוג פשע. כדי להוכיח שמדובר בפשע, כפי שנטען בכתב האישום, יהיה על הפרקליטות להוכיח כוונה להונות במטרה לבצע או להסתיר פשע אחר. היא אינה צריכה להעמיד לדין את טראמפ על הפשע האחר או להוכיח שביצע אותו. בכתב האישום לא נאמר במפורש מהו אותו פשע שני, אם כי נרמז שמדובר בהפרה של חוקי מימון הבחירות. הפרקליטות טוענת, שרכישת סיפורים מזיקים נגד טראמפ לשם "חיסולם" הייתה שיטתית בזמן קמפיין 2016.
לא יהיה זה פשוט להרשיע את טראמפ, מציין הטיימס. סניגוריו כבר החלו לתקוף את אמינותו של כהן תוך הזכרת עברו הפלילי; התביעה עשויה לענות שהוא שיקר לפני שנים ורק למען טראמפ, וכעת הוא יכול לחשוף את מעשיו של האחרון. הפרקליטות מעולם לא קישרה בין רישום כוזב לבין חוקי הבחירות במישור הפדרלי, וקישור זה יכול להביא את מרצ'אן לבטל את כתב האישום או להפחית את העבירה לרמת עוון. גם אם טראמפ יורשע בפשע, העונש המירבי על העבירה הוא ארבע שנות מאסר – אך החוק אינו מחייב להטיל מאסר כלשהו.

תאריך:  07/04/23   |   עודכן:  07/04/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט טראמפ יחל לכל המוקדם בינואר הבא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
כתב האישום הנוכחי מחזק את מעמדו של טראמפ ועשוי להקל עליו לחזור לבית הלבן - מתריע אקונומיסט; ממשלות זרות חייבות להביא זאת בחשבון
איתמר לוין
התביעה טוענת שהוא היה מעורב עם אחרים במזימה להשפיע על תוצאות הבחירות    ההגנה: מדובר בהליך ממניעים פוליטיים; כתב האישום לא היה מוגש אלמלא היה מדובר בטראמפ
איתמר לוין
נעצר בפרשת סטורמי דניאלס, כפר באישומים בדיון ההקראה, שוחרר ללא ערבות ויצא חזרה לפלורידה    בניגוד לחששות: השקט נשמר מצד תומכי טראמפ ומתנגדיו
איתמר לוין
מואשם ברישום כוזב במסמכי תאגיד בשל דמי שתיקה לכוכבת פורנו; הסעיף המדויק יתפרסם היום    משטרת ניו-יורק בכוננות מחשש למהומות ליד בית המשפט במנהטן
איתמר לוין
בימין הקיצוני שוב מפנים אצבע מאשימה כלפי ג'ורג' סורוס - הדהוד לאנטישמיות על "השליטה היהודית"    וושינגטון פוסט מזכיר שיש לזה קשר גם לנתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il