X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רק 35% שבעי רצון [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
ביידן מתחיל את קמפיין 2024 בחולשה חסרת תקדים
סקר וושינגטון פוסט ו-ABC: התמיכה בנשיא מעולם לא הייתה נמוכה יותר, רוב האמריקנים חושבים שאינו כשיר לעוד כהונה, והיום הוא היה מובס בידי טראמפ ומפסיד לדה-סנטיס

עם תחילת הקמפיין שלו לכהונה שנייה, הנשיא ג'ו ביידן ניצב בפני קשיים רבים ומשמעותיים – קובע סקר של וושינגטון פוסט ורשת ABC שנערך בשבוע שעבר, זמן קצר לאחר הודעתו של ביידן על התמודדותו. שיעור התמיכה בו צנח לשפל, לרוב האמריקנים יש ספקות לגבי יכולתו הגופנית והנפשית, ואם הבחירות היו נערכות כיום – הוא היה מובס בידי דונלד טראמפ ומפסיד לרון דה-סנטיס.
שיעור שביעות הרצון מביידן עומד על 36% בלבד, לעומת 42% בחודש פברואר ובנקודה אחת פחות מאשר השפל הקודם בתחילת השנה שעברה. שיעור חוסר שביעות הרצון עומד על 56%, כולל 47% שמאוד אינם מרוצים. הפוסט מציין, כי שיעור התמיכה נמוך גם בקרב קבוצות שתמכו בו ברוב גדול בבחירות 2020: בני 30 ומטה, מבוגרים לא-לבנים, תושבי ערים וחסרי דת. מבין העצמאים שהצביעו בעדו ב-2020, רק 57% שבעי רצון ממנו; אצל טראמפ השיעור הוא 96%.
הבעיות של ביידן עמוקות עוד יותר. הוא עומד בראש משק בו האבטלה נמצאת בשפל, אך האינפלציה גואה. למרות שהיא האטה בחודשים האחרונים, האמריקנים ממשיכים להיות מודאגים ורובם נותנים לכלכלה ציון שלילי. למרות שביידן ירש מטראמפ כלכלה שנפגעה קשות מן הקורונה ופעל בהצלחה לחילוצה מהמשבר, 54% סבורים שטראמפ ניהל אותה טוב ממנו, ורק 36% אומרים את ההפך.
ביידן יהיה בן 82 בבחירות הבאות ובן 86 אם ייבחר שוב וישלים את כהונתו – והציבור מודאג. 63% אומרים שהוא נעדר את החדות הנפשית לשרת כנשיא בצורה יעילה, לעומת 43% ב-2020 ו-54% אשתקד. 62% אומרים זאת לגבי מצבו הגופני. למרות שטראמפ יהיה בן 78 בבחירות הבאות, 54% סבורים שהוא כשיר מבחינה גופנית, ו-64% - מבחינה נפשית. לביידן יש יתרון רק בשאלת היושר והאמינות: 41% מול 33%.
סימן אזהרה נוסף לביידן הוא בשאלה מה היה קורה אילו הבחירות היו נערכות כיום. התשובה: טראמפ מקבל 44%, ביידן מקבל רק 38% ואילו 18% הם קולות צפים; ב-2020 קיבל ביידן 51% וטראמפ רק 47%. מול דה-סנטיס יקבל ביידן 37% מול 42% למושל פלורידה; שיעור הקולות הצפים הוא 21%. העובדה שנכון לעכשיו יש מספר כה גדול של מהססים, הופכת את הבחירות הבאות לחסרות תקדים מבחינת חוסר הוודאות וכנראה גם מבחינת עוצמת הקרב. ההערכה היא שהן יוכרעו בסופו של דבר בחצי תריסר מדינות.
כצפוי, הרפובליקנים והדמוקרטים חלוקים בצורה עמוקה בנוגע לבחירתם הצפויה ב-2024. בהתאמה, 88% יצביעו בעד טראמפ ו-83% בעד ביידן. מבין העצמאים, 42% אומרים שיצביעו בוודאות בעד טראמפ, ורק 34% בעד ביידן; קרוב לרבע טרם החליטו, או שלא יצביעו כלל. בבחירות הקודמות ניצח ביידן בקרב העצמאים בפער של תשע נקודות.
לטראמפ יש בעיות משלו – מעלה הסקר. 56% מבין האמריקנים סבורים שיש להעמידו לדין בשל נסיונותיו להפוך את תוצאות הבחירות הקודמות, ו-54% - בשל חלקו באירועי 6 בינואר. 49% אומרים שכתב האישום נגדו בפרשת סטורמי דניאלס הוגש משיקולים ענייניים; 44% מסכימים עימו שמדובר בהליך פגום שמטרתו לפגוע בו מבחינה פוליטית. אבל למרות זאת, 26% מבין העצמאים התומכים בהעמדתו לדין, אומרים שיצביעו בעדו גם במקרה כזה.
עוד מראה הסקר, כי מעמדו של טראמפ במפלגה הרפובליקנית אכן התחזק מאז הגשת כתב האישום נגדו. הוא נהנה מתמיכתם של 51% מבין הרפובליקנים והנוטים לכיוונם, לעומת 25% בלבד שמקבל דה-סנטיס. סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס, והשגרירה באו"ם לשעבר, מקבלים רק 6% כל אחד; 4% תומכים בסנאטור טים סקוט, ואילו מושל ארקנסו, אסא האצ'ינסון, סוגר את הרשימה עם 1%.

תאריך:  08/05/23   |   עודכן:  08/05/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן מתחיל את קמפיין 2024 בחולשה חסרת תקדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
טום פרידמן בניו-יורק טיימס: בשל גילו של ביידן, הבוחרים יביאו בחשבון גם את מי שיתמודד לצידו    כרגע, קאמלה האריס אינה משכנעת שהיא יכולה לבוא במקומו במקרה הצורל
איתמר לוין
תמיכתם הייתה חיונית לנצחונו ב-2020, אך כעת חלקם מאוכזבים מכך שלא הגשים כמה מן ההבטחות החשובות ביותר מבחינתם - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
הנשיא ועוזריו טוענים שהוא נמרץ ויעיל כפי שהיה תמיד. אז מדוע - תוהה ניו-יורק טיימס - הוא מבלה כה מעט זמן במפגשים פומביים?
איתמר לוין
אם אכן הבחירות יהיו שידור חוזר של ביידן נגד טראמפ - סבור אקונומיסט - הן יהיו פחות צפויות מכפי שאמורות להיות, כי הכלכלה אינה בשליטת ביידן
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מזכיר: בשורות הדמוקרטים אין שום מועמד רציני אחר, למרות שרוב מצביעי המפלגה היו רוצים שיתייצב כזה - בעיקר בשל גילו של ביידן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il