X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אחד הספקות המסוכנים ביותר [צילום: רפיק מקבול, AP]
ביידן מתעלם מהקווים האדומים של פוטין
ארה"ב מספקת לאוקראינה עוד נשק מתקדם, שכן עד כה פוטין לא עשה דבר בתגובה השאלה היא מה הקווים האדומים האמיתיים שלו, מסביר וושינגטון פוסט

החלטתו של הנשיא ג'ו ביידן בחודש שעבר לספק לאוקראינה מטוסי F16 מהווה חציה של קו אדום נוסף, אשר לדברי הנשיא ולדימיר פוטין עלול להוביל את ארה"ב ורוסיה לעימות ישיר. קודם לכן סיפקה ארה"ב לאוקראינה טילים, משגרי רקטות, מערכות הגנה נגד טילים, כטב"מים, מסוקים וטנקים – כל אלו בהתעלם מאזהרותיו של פוטין.
פקידים אמריקנים הסבירו לוושינגטון פוסט, כי ההתעלמות מאיומיו של פוטין נובעת מכך שעד כה לא מימש ולו אחד מהם. הבלופים שלו מאפשרים למנהיגי ארה"ב ואירופה להניח במידה סבירה של ביטחון, שהם יכולים להמשיך ולסייע לאוקראינה בלא תוצאות קשות – אבל השאלה עד כמה, היא אחד הספקות המסוכנים ביותר של המלחמה.
בשבוע שעבר ספגה מוסקבה מתקפת כטב"מים, אשר פוליטיקאי רוסי אחד הגדיר כהתקפה הקשה ביותר על הבירה מאז מלחמת העולם השנייה. אוקראינה מכחישה כל מעורבות במתקפות על רוסיה עצמה, וממשל ביידן אומר שהוא אינו מאפשר ואינו מעודד מתקפות כאלה. אבל קייב בהחלט אינה מצטערת על כך שאזרחי רוסיה סופגים משהו ממה שעובר על אזרחי אוקראינה בשנה האחרונה.
פקידים אמריקנים מוסיפים, כי ייתכן שמצבו העגום של הצבא הרוסי הוא הסבר להימנעותו של פוטין מלהכות את המערב. יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק מיליי, העריך לאחרונה, כי רוסיה ספגה 250,000 הרוגים ופצועים באוקראינה. פוטין החליף אותם בשדה הקרב – באנשי מילואים "הסובלים מפיקוד גרוע, לא מאומנים היטב, בעלי ציוד דל" כלשונו של מיליי. אבידות אלו גם גרמו לפוטין להנמיך את מטרותיו: לא עוד כיבוש קייב והפלת משטרו של ולדימיר זלנסקי, אלא שליטה בשטחים שכבשה רוסיה.
עם זאת, מדגיש הפוסט, בוושינגטון עדיין חוששים שרוסיה – בעלת מאגר הנשק הגרעיני הגדול ביותר בעולם – תסלים את העימות באוקראינה או במקום אחר. בשנה שעברה הזהירו בכירים במשרד החוץ את מוסקבה מפני שימוש בנשק גרעיני. זלנסקי מצידו טען שהחששות מפני רוסיה גורמים לעיכוב בסיוע לארצו, מאריכים את המלחמה ומעלים את המחיר שהיא משלמת.
הפנטגון נחשב לזהיר יותר מאשר הבית הלבן ומשרד החוץ בנוגע למשלוח נשק מתוחכם נוסף לאוקראינה, אך פקידים בו מכחישים שהחשש מפני הסלמה מול רוסיה מהווה שיקול. משרד ההגנה מתמקד בצרכיה של אוקראינה, אמר לפוסט פקיד בכיר בו. הוא הזכיר, כי הסיוע האמריקני התקדם מאספקת טילי נ"ט דוגמת "ג'אוולין", דרך אספקת קני ארטילריה וכעת כאמור מטוסי F16, וכי לפני ההעברה בפועל של כל מערכת נשק – יש להכשיר את צבא אוקראינה בשימוש בה.
כך למשל, במשך חודשים ביקשה אוקראינה מערכות נ"מ "פטריוט" בשווי מיליארד דולר. פקידים אמריקנים היססו, תוך שהם מסבירים שקיימות בעיות הכשרה, תחזוקה ועלות – אך לבסוף המערכות הועברו בדצמבר שעבר, לאחר מתקפות טילים רוסיות חוזרות ונשנות על תשתיות אוקראיניות אזרחיות. הפקיד הבכיר הכחיש את הטענה, לפיה גופי ממשל אחרים להוטים יותר מאשר הפנטגון לסייע לאוקראינה. "אני חושב שיש לנו הבנה ייחודית לגבי מה אפשרי מבחינה מעשית וכיצד לסייע בצורה הטובה ביותר לצבא אוקראינה", הוסיף.
אין ספק שנכונותו של ממשל ביידן לחצות את הקווים האדומים של פוטין שיפרה את יכולתה של אוקראינה להגן על עצמה ולשחרר מקצת מן השטחים שכבשה רוסיה. מה שנותר לראות הוא האם פוטין ימשיך להרשות למערב להתעלם מאזהרותיו בלא לשאת בתוצאות, מדגיש הפוסט. ברור שיש לו קווים אדומים במיוחד; הסכנה נעוצה בכך שאיש אינו יודע מהם בדיוק.

תאריך:  04/06/23   |   עודכן:  04/06/23
+מקורות רוסיים: צבא אוקראינה הצליח לכבוש חזרה כמה כפרים שנכבשו
20:54 04/06/23  |  עידן יוסף

מקורות רוסיים מדווחים שצבא אוקראינה הצליח לפרוץ את קו ההגנה הרוסי ולכבוש כמה כפרים במחוזות דונצק וזפוריז'יה הכבושים באוקראינה. במקביל, משרד ההגנה של רוסיה טוען שהצליח להפגיז ולהבריח את כוחות המורדים שהתקדמו במחוז בלגורוד ברוסיה. למרות זאת, גם בשעה זו נרשמת בו הפצצה ארטילרית אוקראינית.

+המתקפה הרוסית על דנפיירו: חולצה גופתה של תינוקת בת שנתיים
10:28 04/06/23  |  יאיר נבות

במהלך הלילה נמשכו עבודות החילוץ בהריסות הבניינים שנפגעו ממתקפת טילים רוסית בעיר דנייפרו, ולמרבה הצער אותרה שם וחולצה גופתה של תינוקת בת שנתיים. בנוסף ישנם 22 פצועים, חמישה מהם ילדים/נערים בגילאי 6-17. ע״פ מושל המחוז נפגעו גם עשרה בתים פרטיים, חנות וצינור גז.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן מתעלם מהקווים האדומים של פוטין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ארה"ב רוצה למשוך את פוטין בכוח
חשדנית  |  4/06/23 18:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
בסך-הכל שוגרו בחודש מאי לעבר אוקראינה 185 טילים (בליסטיים וטילי שיוט) ו-381 כטב"מים    אם אחוזי היירוט שפורסמו נכונים - הם מעידים על יעילות גוברת והולכת של מערכות ההגנה האווירית של אוקראינה
איתמר לוין
כמו בימי סטלין, איש אינו חסין מפני הלשנות של מאזין מקרי אם ימתח ביקורת - ולו הקלה ביותר - על המלחמה באוקראינה, מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
חוקרים בריטים מובילים, המצוטטים באקונומיסט, מצאו שרוסיה שיפרה משמעותית את יכולתה באוקראינה - אם כי מתקפת-הנגד בהחלט עשויה להצליח
יאיר נבות
הפוסט של מדבדב חריף, אבל חשוב לקרוא אותו כדי להבין את זווית הראייה הרוסית, ואת רמת הניתוק של מדבדב עצמו, שמסרב להכיר במציאות המתהווה
יאיר נבות
הנשיא זלנסקי: עלינו להביס את הבלתי אנושיים הללו באופן בלתי הפיך ובהקדם האפשרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il