X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מיליוני משתמשים בתוך ימים [צילום: ריצ'רד דרו, AP]
הבינה המלאכותית תצטרך זמן כדי לחלחל
אקונומיסט מסביר מדוע יידרש זמן רב עד שהכלים של הבינה המלאכותית היצירתית ישפיעו על המגזר העסקי ודרכו על הכלכלה כולה

העשור השני של המאה ה-21 היה עשיר בטכנולוגיה מדהימה – טאבלטים, סלולרים בדור הרביעי, בינה מלאכותית – אך למרבה ההפתעה הייתה להם השפעה מועטה על הכלכלה. באותו עשור התפוקה במדינות העשירות עלתה ב-1% בלבד, וכתוצאה מכך השכר הממוצע לא עלה. חברות יזמיות אימצו טכנולוגיות חדשות, אבל רבות אחרות לא עשו זאת והיעילות שלהן לא עלתה. הדבר לימד, מסביר אקונומיסט, כי קסמים טכנולוגיים ושיפור ברמת החיים לא תמיד הולכים יד ביד.
לטענת תומכיה של הבינה המלאכותית היצירתית, היא תהיה שונה. שום טכנולוגיה לא תפסה את דמיון הציבור בצורה כזאת מאז המצאת האינטרנט. זוהי טכנולוגיה ידידותית למשתמש: ChapGPT, המפורסמת שבהן, צברה מיליוני משתמשים בתוך ימים מאז השקתה. קל לראות כיצד היא תשפר את כל סוגי המשימות בכל סוגי החברות, החל מאבחון מחלות וכלה בכתיבת תוכנות.
כמה חברות כבר משלבות בינה מלאכותית בפעילותן. חברות טכנולוגיה השקיעו סכומים משמעותיים בה ומגייסות אלפי עובדים. כך גם כמה חברות פיזיות. תרופה שהתגלתה ועוצבה בידי בינה מלאכותית מצויה בניסויים קליניים בסין. דומינו'ס פיצה יכולה להשתמש בה כדי לשפר את המשלוחים. מאז תחילת השנה, השער החציוני בניו-יורק של חברות המאמצות את הבינה המלאכותית בהיקף הנרחב ביותר עלה ב-11% לעומת אפס של החברות האחרות.
הפוטנציאל עצום. אך כדי שבינה מלאכותית באמת תחלחל למשק, עליה להותיר את חותמה מעבר לחברות המובנות מאליהן – וזה יקח זמן, קובע אקונומיסט. למרות שכמה חברות החלו להשתמש באינטרנט בתחילת שנות ה-1990, רק בשלהי העשור הראשון של המאה הנוכחית היו אתרים לשני שלישים מן החברות בארה"ב. בדומה לכך, ל-70 מבין 500 חברות מדד סטנדרד אנד פור עדיין אין עניין בבינה מלאכותית. סקר מצא, כי שליש מן העסקים הקטנים לא מתכוונים להשתמש בה בשנה הקרובה. יש אפילו סימנים לכך שהשימוש ב-ChapGPT נמצא בירידה; ייתכן שאנשים ניסו אותו והחליטו בשלילה.
האם הבינה המלאכותית תגשים את ההבטחה? ארגונים כמו OECD מציעים לחברות דרכים רבות להשתפר, החל מהכשרת העובדים וכלה במדיניות התחרות, אך אלו יעדים שקשה להשיג. אם הבינה המלאכותית תהיה זולה יותר וקלה יותר לשימוש, ניתן יהיה לאמץ אותה מהר יותר. בפועל, צופה אקונומיסט, רוב החברות יאמצו אותה כברירת מחדל, שכן היא תוטמע בתוכנות ובשירותים בהם הן כבר משתמשות.
גם לטכנולוגיות החזקות ביותר לוקח זמן להשפיע, משום שחברות נוטות להשתמש בתוכנות ושירותים שעל המדף, חלקם בני שנים ואף עשרות שנים. החלפת מערכות מיושנות עלולה להיות יקרה, מסובכת וכואבת. יתרה מזאת: בענפים המנוהלים או המפוקחים בידי הממשלה – כמו בריאות, חינוך ובנייה – המנהלים והאיגודים המקצועיים נוטים להתנגד להטמעת טכנולוגיות חדשות, מחשש שהדבר יוביל לאובדן משרות. בבוא הזמן, הבינה המלאכותית בהחלט עשויה לשנות את דרך החיים והעבודה. אבל הדרך ליישום נרחב ולזינוק בתפוקה תהיה ארוכה.

תאריך:  03/07/23   |   עודכן:  03/07/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבינה המלאכותית תצטרך זמן כדי לחלחל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בינה מלאכותית
מירב ארד
הודיע כי הביקורת שיכין תתמקד בשלושה היבטים בנוגע לפעולות הממשלה ולהיערכותה: ההתמודדות עם סיכוני הבינה המלאכותית בהיבט הטכנולוגי, קידום רגולציה וחקיקה, ויישום כלי בינה מלאכותית במערכות ציבוריות-מדינתיות
אפרים הלפרין
העיתון בילד הגרמני פרסם שהוא עומד להחליף את מקצוע העריכה העיתונאית בבינה מלאכותית    אנו מבינים מלאכותית אך מה הקשר לבינה לכל הרוחות?
איתמר לוין
הסנאט יתחיל השבוע לטפל בחקיקה שמטרתה להסדיר את התחום, מדווח וושינגטון פוסט, ובינתיים שני הבתים לומדים עליו - אבל ממי בדיוק?
איציק וולף
שי ג'ינפינג נפגש עם ביל גייטס    הצהיר כי סין מקדמת בברכה פעילות בתחומה של חברות אמריקניות העוסקות בתחום הבינה המלאכותית
קרן שחר
האיחוד האירופי נמצא בתהליך של יצירת מערכת כללים מקיפה לניהול סיכוני בינה מלאכותית וקידום שימושים אתיים של AI. כללים אלו, שיהיו הראשונים מסוגם בעולם, צפויים להיות מאומצים על-ידי חברי הפרלמנט האירופי (MEP) בקרוב. הם פועלים לפי גישה מבוססת סיכונים ומגדירים חובות הן לספקי AI והן למשתמשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il