X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הבטיח שלא יהיה עוד גיוס. זה היה שקר [צילום: AP]
לצבא הרוסי יש בעיית כוח אדם קשה
למרות העמדת הפנים של "מאגר בלתי נדלה", בפועל הקרמלין מגייס הרבה פחות חיילים מהדרוש לו ולוחץ עליהם כדי ש"יתנדבו" - מדווח אקונומיסט

בחודש הבא יפונקו צופי הטלוויזיה הרוסית בתוכנית יומית חדשה, בכיכובן של נשותיהם ואמותיהם של חיילי המולדת. המשתתפות חייבות להעלות על נס את הגבורה של בעליהן ובניהן, ולספר סיפורים קורעי לב שישרתו את תוכניות הקרמלין להשליך עוד גברים צעירים למטחנת הבשר באוקראינה – אומר אקונומיסט בציניות.
בספטמבר שעבר הדהים ולדימיר פוטין את הציבור הרוסי בהכריזו על "גיוס חלקי", ובכך הפר את הבטחתו לפיה אזרחי רוסיה יצפו במלחמה בנוחות מכורסאות בתיהם. אבל מתקפות הנגד של אוקראינה, אשר שחררה שטחים סביב חרקוב וחרסון, הכריחו את פוטין לגייס מילואים – מה שלא נעשה מאז מלחמת העולם השנייה. סירוב להתייצב, כניעה לאויב ועריקה – כל אלו הפכו לעבירות פליליות שלצידן עשר שנות מאסר.
הגל הראשון של הגיוס הניב לפחות 300,000 איש. הם קיבלו אימון גרוע וציוד גרוע, ורביפ מהם כבר נהרגו או נפצעו. את אלו שנותרו יש להחליף במהירות. יציאתו של כוח וגנר מן המשחק החמירה את המצב עוד יותר. לכן, בשבועות האחרונים העביר הקרמלין סדרה של חוקים שמטרתן להגדיל את מאגר המגויסים הפוטנציאליים. "החוק הזה נכתב למלחמה גדולה, לגיוס כולל. אתם יכולים להריח שיש מלחמה גדולה באוויר", אמר יו"ר ועדת הביטחון של הפרלמנט, אנדיי קרטפולוב, שניסח את החוקים.
גריגורי סברדין, ראש ארגון המתנדבים Idite Lesom ("לך לעזאזל") המסייע להימנע מגיוס, אומר שמספר הפניות אליו הוכפל מאז האביב האחרון. התשובה לשאלה כמה חיילים יצטרך פוטין תלויה בהתקדמות האוקראינית. אולי אין לו מספיק חיילים כדי לכבוש שטח נוסף, אבל הוא מוודא שיהיו לו די הצורך כדי להילחם כל עוד הוא בשלטון. "המלחמה היא כעת המורשת היחידה שלו. הוא יכול להנמיך או להגביר את הלהבות, אבל הוא לא יכול לסיים אותה", אומר פרשן מקומי.
בעוד המפקדים האוקראיניים מנסים לחסוך באבידות, הצבא הרוסי מסתמך על מה שנראה לו כמאגרים בלתי נדלים ועל האמרה בת מאות השנים: הרוסיות ייצרו עוד. אבל הגיוס כרוך בסיכון פוליטי, מציין אקונומיסט. בספטמבר שעבר הוא גרר הפנות נרחבות, משרדי גיוס הוצתו ומאות אלפים ברחו מהמדינה. לאחר חודש, כאשר הגיע ליעד, הבטיח פוטין ש"הגיוס הושלם והסתיים, נקודה". גם זה היה שקר; הוא לא חתם על הפסקת הגיוס, אם כי משלוח הצווים הפך לקילוח דקיק. הקרמלין ניסה להגדיל את המספרים על-ידי החתמת אנשי קבע, שלפחות תיאורטית הם מתנדבים; שר ההגנה, סרגיי שויו, הציב יעד: 400,000 אנשי קבע חדשים, ומשרדו יצא במסע פרסום נרחב. התוצאה הרשמית: 117,000 איש עד חודש יוני; ההערכות העצמאיות: באזור 50,000.

"הם מחטטים בדור הסובייטי האחרון"
חיילים מאזינים לפוטין מחוץ לקרמלין [צילום: AP]

הקרמלין התחיל להכשיר את הקרקע לגיוס יעיל יותר, ממשיך אקונומיסט. בעבר ניתן היה לחייב מילואימניקים להתגייס רק לאחר שקיבלו צו בנייר; אלפים התחמקו על-ידי שינוי כתובות. אבל מאז אפריל חובת ההתייצבות חלה מהרגע בו פורסם הצו, בין אם קיבלו אותו ובין אם לאו; הצווים נמסרים בדוא"ל או מתפרסמים בפורטל הממשלה. הורים למספר ילדים או מי שתומכים בבעלי מוגבלויות שוב אינם מקבלים פטור. מהיום בו מפורסם הצו, אסור לעזוב את המדינה. מי שמתחבאים בתוך רוסיה מוצאים את עצמם מחוץ לחוק, בלא יכולת לנהוג או לבצע תשלומים. הגיל המירבי לגיוס המילואים הועלה מ-27 ל-30.
משלוח חייליים צעירים לחזית נחשב לטאבו מאז המלחמות באפגניסטן ובצ'צ'ניה, אבל הקרמלין עוקף את סכנת המחאה של האימהות על-ידי הפעלת לחץ לחתום על חוזים לשירות קבע, אשר פורמלית הופך אותם למתנדבים. משרד ההגנה טוען שגל הגיוס האחרון הניב 140,000 חיילים; המספר האמיתי ודאי נמוך יותר. חייליים צעירים, בלא מידע על זכויותיהם ובלא אפשרות להיוועץ במשפחותיהם או בעורכי דין, סופגים שקרים או איומים וכך חותמים על החוזים. בעבר ניתן היה להחתים עליהם רק לאחר שלושה חודשי שירות; החוק מאפריל מאפשר לעשות זאת מיד עם הגיוס. וכאשר תקופת החוזה מסתיימת, הם הופכים לחלק ממאגר המילואים שניתן לגייס שוב.
אחד הגורמים המגבילים את הגיוס הוא מספרם של מחנות האימונים, ובעיה אקוטית עוד יותר היא המחסור בקצינים. זוהי הסיבה לכך שהקרמלין העלה ל-65 את הגיל המירבי של אנשי מקצוע לשעבר שניתן לגייס. החוקר פאבל לוזין אומר על כך: "הם מחטטים בדור הסובייטי האחרון".

תאריך:  07/08/23   |   עודכן:  07/08/23
+אוקראינה תקפה גשרים מרכזיים לחצי האי קרים
12:01 07/08/23  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

ראש ממשל הכיבוש במחוז חרסון, ואדימיר סלדו, טען כי הכוחות האוקראינים שיגרו 12 טילים לעבר גשר כבישים מעבר למיצר הניצ'סק המחבר את אזור הניצ'סק לבליטת ארבאט, וכי ההגנה האווירית הרוסית יירטה תשעה מהטילים"

גשר בחצי האי קרים [צילום: רשתות חברתיות]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לצבא הרוסי יש בעיית כוח אדם קשה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
ראש ממשל הכיבוש במחוז חרסון, ואדימיר סלדו, טען כי הכוחות האוקראינים שיגרו 12 טילים לעבר גשר כבישים מעבר למיצר הניצ'סק המחבר את אזור הניצ'סק לבליטת ארבאט, וכי ההגנה האווירית הרוסית יירטה תשעה מהטילים"
איתמר לוין
חודשיים לאחר תחילתה של מתקפת-הנגד, ההתקדמות האוקראינית איטית    אקונומיסט מציע למערב לזכור שיש הבדלים ניכרים בין מלחמה זו לבין המבצעים שלו
איציק וולף
רוסיה טענה כי יירטה כלי שיט אוקראיניים לא מאוישים סמוך לבסיס הצי בנובורוסיסק    מקור מודיעיני אוקראיני טוען להצלחה בפגיעה באחת מספינות הצי באמצעות כלי שיט ימיים    סרטון ששוחרר לרשתות מתעד את רגע הפגיעה
יאיר נבות
שברי היירוטים נפלו על כמה מבנים בבירה ובמחוז קייב וגרמו לנזקים ולשריפה. לא דווח על נפגעים בנפש כתוצאה משברי היירוטים הללו
יאיר נבות
מעניין שהאוקראינים בחרו לתקוף את מתחם המשרדים כשהוא ריק, ביום ראשון לפנות בוקר, יום חופש ברוסיה, והאם בחרו זאת במודע. פגיעה במתחם המשרדים העמוס ביום עבודה רגיל, נניח ביום שני או שלישי, הייתה גורמת לקורבנות רבים ככל הנראה. קייב עצמה לא נטלה עדיין אחריות על התקיפה לפנות בוקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il