X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הנטר ביידן. עסקים בסין ואוקראינה [צילום: אנדרו הרניק, AP]
ההסתבכויות המשפטיות של הנטר ביידן חוזרות
הסדר הטיעון עם בנו של הנשיא בוטל והפרקליט המוביל קיבל מעמד של תובע מיוחד וושינגטון פוסט: הפרשה תשפיע על הקמפיין ב-2024

ההסתבכויות המשפטיות של הנטר ביידן, אשר דומה היה שהן מגיעות לסיומן, שבות ועולות ומאיימות להטיל צל על הקמפיין של הנשיא ג'ו ביידן לקראת בחירות 2024. הסדר הטיעון עימו קרס (11.8.23), התביעה מתכוונת לנהל את התיק נגדו ושר המשפטים, מריק גרלנד, העניק מעמד תובע מיוחד לפרקליט דייוויד וייס (מינוי של דונלד טראמפ) המוביל את התיק – מדווח וושינגטון פוסט.
הנטר ביידן אמור היה להודות בשתי עבירות מס קלות ובעבירת נשק, ללא עונש של מאסר בפועל. מדובר בעבירות של אי-תשלום מלוא סכומי המס בשנים 2017 ו-2018; ככל הידוע מדובר ב-1.2 מיליון דולר, ובעבר אמרו נציגיו שהוא כבר שילם חוב זה. התביעה תמליץ לבית המשפט להטיל על ביידן-הבן בשל עבירות אלו צו פיקוח למשך שנתיים (סוג של מאסר מותנה בר-הפעלה מיידית, אם הנאשם מפר את התנאים המוטלים עליו).
הנטר גם אמור היה להודות באחזקה בלתי חוקית של נשק בעקבות רכישת אקדח ב-2018. על-פי ההסדר, בעבירה זו הוא אמור היה להישלח לקצין מבחן, כך שאם ישלים את תוכנית השיקום - תימחק הרשעתו. הוא עצמו הודה בזכרונותיו, כי רכש את האקדח כאשר היה מכור לקוקאין - אך כאשר מילא את הטופס לפני הרכישה הסתיר עובדה זו. בת-זוגו דאז השליכה את האקדח לאחר שבועיים. בשל נסיבות אלו, הסכימה התביעה להטיל עליו עונש הדומה לזה שמוטל על מי שפועל תחת התמכרות.
בית המשפט בדלאוור סירב לאשר את ההסדר, וכעת ייתכן שיהיה על הדמוקרטים להתמודד עם משפט במשפחתו של הנשיא – במקביל למשפטו של דונלד טראמפ בו קיוו להתמקד. זאת, למרות ההבדל העצום בין שני המקרים: נשיא לשעבר המואשם בניסיון להטות לטובתו של תוצאות הבחירות, מול בנו של נשיא מכהן המואשם בעבירות שלאביו אין קשר אליהן.
ביידן נמנע שיטתית מלהגיב על ההליכים נגד בנו, אם כי מדי פעם הביע את בטחונו בחפותו. בחודשים האחרונים, כאשר נראה היה שהתיק עומד להיסגר, הופיע הנטר לצידו של אביו באירועים פומביים והתלווה לביקורו באירלנד, ארץ המוצא של משפחת ביידן. בסוף השבוע לא התייחס ביידן להתפתחויות סביב בנו. הבית הלבן הדגיש, כי לא ידע מראש על שדרוג מעמדו של וייס, והזכיר שהותיר אותו בתפקידו כדי שיוכל להשלים את החקירה.
כמה בכירים רפובליקנים – כולל אלו שסירבו להגיב על כתב האישום האחרון נגד טראמפ – מיהרו להגיב על האירועים סביב הנטר ביידן. סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, המתמודד מול טראמפ ואשר טען שהלה אינו כשיר להיבחר שוב, הביע סיפוק ממינויו של וייס באומרו ש"העם האמריקני זכאי לתשובות".
הפוסט מציין, כי אין ספק שיהיו עוד התדיינויות משפטיות וכי ייתכן שיושג הסדר טיעון חדש עם הנטר, אבל ברור שההתפתחויות גודעות את תחושת הרווחה של מקורביו בשבועות האחרונים. לא ברור האם התביעה תרחיב כעת את מסגרת החקירה, במיוחד בנוגע לעסקיו של הנטר במדינות כמו אוקראינה וסין, או שתסתפק בהעברת התיק לקליפורניה או לוושינגטון (בהן התגורר הנטר בשנים הרלוונטיות). אם התיק יועבר לוושינגטון, הוא יישמע בבית המשפט הפדרלי המחוזי – בו יתנהל גם משפטו של טראמפ, בשולי גבעת הקפיטול ובמרחק קצר מהבית הלבן. סניגוריו של הנטר אומרים, כי בפועל אין שינוי בסמכויותיו של וייס וכי הם מצפים להחלטה הוגנת ללא שיקולים פוליטיים.

תאריך:  13/08/23   |   עודכן:  13/08/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתבכויות המשפטיות של הנטר ביידן חוזרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
גם מתנגדיו של טראמפ במפלגה הרפובליקנית חייבים לפעול כעת, לאחר כתב האישום נגדו על נסיונו להטות את תוצאות הבחירות - טוען אקונומיסט
איתמר לוין
ביידן בן ה-80 מול טראמפ בן ה-77, מקונל בן ה-81 הקופא בשידור חי, פינשטיין בת ה-90 המבולבלת    ניו-יורק על סוגיה שכולם בורחים ממנה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מסביר מה עשויים להיות האישומים, האם יהיו נאשמים נוספים ומה יהיו ההשלכות על סיכוייו של טראמפ להיבחר ב-2024
איתמר לוין
כך טוען פול קרוגמן בניו-יורק טיימס, תוך שהוא עומד על ההתכחשות הרפובליקנית למשבר ומזהיר מפני התוצאות אם יזכו גם בבית הלבן וגם בקונגרס
איתמר לוין
אקונומיסט: חוגים רפובליקנים מדברים על פיטורים אפשריים של 50,000 עובדי מדינה - כולל השתלטות פוליטית על משרד המשפטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il