X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טריו. נעצר יומיים לפני כן [צילום: אליסון דינר, AP]
22 שנות מאסר למנהיג הפורעים ב-6 בינואר
אנריקה טריו, מנהיג ארגון הימין הקיצוני Proud Boys, ספג את העונש החמור ביותר בעקבות הסתערות תומכיו של טראמפ על הקפיטול

אנריקה טריו, מי שהיה מנהיג ארגון הימין הקיצוני Proud Boys, נדון (6.9.22) ל-22 שנות מאסר על חלקו באירועי 6 בינואר 2021. זהו העונש הכבד ביותר שהוטל עד כה בעקבות הסתערות תומכיו של דונלד טראמפ על הקפיטול, בניסיון למנוע את אשרור בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב. שופט בית המשפט המחוזי הפדרלי בוושינגטון, טימותי קלי, אומר בגזר הדין, כי טריו היה "המנהיג הראשי של קשירת הקשר" ו"פעל ממניעים מהפכניים".
טריו הורשע בין היתר בעבירה של "קשר מסית" (seditious conspiracy) לאחר שנקבע, כי היה לו תפקיד מפתח בארגון ההסתערות. זאת, למרות שהוא עצמו נעצר יומיים קודם לאחר ששרף שלט של תנועת Black Live Matter ליד כנסייה שחורה בוושינגטון אחרי עצרת קודמת של תומכי טראמפ, ברשותו נתפסו שתי מחסניות של כדורים והוא הוחזק בכלא בעיר בולטימור הסמוכה לבירה. התביעה טענה, כי טריו ידע מראש שייעצר בשל מעשיו וראה זאת כאמצעי נוסף לשלהב את אנשיו, להם המשיך להעביר הוראות במסרונים מתוך תא המעצר.
העונשים החמורים ביותר עד כה היו 18 שנות מאסר. בשבוע שעבר נגזר עונש זה על איתן נורדין, שהועמד לדין עם טריו, ובחודש מאי - על סטיוארט רודס, מנהיג ארגון הימין הקיצוני Oath Keepers. שלושה בכירים נוספים ב-Proud Boys, אשר הועמדו לדין לצידו של טריו נדונו בשבוע שעבר ל-17-10 שנות מאסר. ה-FBI קבע מיד לאחר 6 בינואר, כי לארגון זה היה חלק מרכזי לא רק בהסתערות על הקפיטול, אלא גם בעצרות נרחבות ולעיתים קרובות אלימות של תומכי טראמפ ברחבי ארה"ב.
בסך-הכל הועמדו לדין עד כה 1,100 בני אדם בשל השתתפותם בהתפרעויות, אשר גרמו להפסקת ישיבת הקונגרס לאשרור התוצאות, המשתתפים - בראשות מייק פנס וננסי פלוסי - הוברחו למקומות מבטחים ושלושה שוטרים נהרגו. הפורעים הורשעו במנעד של עבירות (החל מהסגת גבול וכלה בקשירת קשר) והעונשים נעים בהתאם בין מאסרים על תנאי (בעיקר בהסדרי טיעון) לבין שנות מאסר ממושכות. עונשו של טריו צפוי להישאר החמור ביותר, שכן לא נותרו נאשמים להם מיוחסות עבירות דומות.
למרות הרשעתם וכליאתם של מנהיגיו, Proud Boys עודנו פעיל ואנשיו רואים את עצמם כ"חיילי השטח של הימין", כפי שאמר אחד מהל שהעיד מטעם התביעה במשפטו של טריו. הארגון פועל בשנים האחרונות בעיקר ברמה המקומית, למשל נגד מגבלות הקורונה, נגד חינוך למניעת גזענות ונגד מצעדי גאווה.

ההגנה: לא היו תוכנית ושליטה
אנשי Proud Boys בוושינגטון [צילום: קרולין קסטר, AP]

טריו בן ה-39, תושב פלורידה ממוצא קובני (מה שהופך את הגזענות שלו לצבועה במיוחד), עמד בראש הארגון מאז 2018. במשך שנים היו לו קשרים עם תומכי טראמפ כגון היועץ הפוליטי רוג'ר סטון (אשר קיבל חנינה מטראמפ עם סיום כהונתו) והוא הצליח לקדם את Proud Boys מן השוליים הקיצוניים של הימין לעבר הזרם המרכזי של השמרנים.
התביעה ביקשה לגזור על טריו 33 שנות מאסר, לאחר שתיארה אותו כמי שגייס את אנשי ארגונו להגיע לוושינגטון לקראת העצרת המרכזית של טראמפ ב-6 בינואר והורה להם להסתער על הקפיטול. במהלך המשפט תיארה התביעה את אנשי הארגון כמי שהיו "צבאו של טראמפ" באותו יום וכמי שתודלקו בייאוש נוכח נצחונו של ביידן.
ההגנה טענה, כי הן לטריו והן ל-Proud Boys לא הייתה תוכנית סדורה להסתער על הקפיטול. לדברי הסניגורים, התוכנית הייתה להתעמת עם antifa (הכינוי שמעניקים הימין הקיצוני וטראמפ למי שהם רואים כתומכי שמאל) ולמחות על תוצאות הבחירות. כל מה שאירע בפועל לא היה תוצר של כוונה מצידו של טריו, שלא הייתה לו שליטה על אנשיו, נטען עוד. אמו של טריו ביקשה מ-קלי לחוס על בנה, והוא עצמו התנצל על חלקו באירועים.
טריו לא העיד, אך בדברו האחרון טען שלא האמין שטראמפ הפסיד בבחירות ושהדיווחים באמצעי התקשורת ליבו את זעמו. לדבריו, הוא היה ער להתלהטות היצרים בין אנשיו וטען שפנה ל-FBI לשירות החשאי ולמשטרת וושינגטון. מאחר שהדברים כאמור לא נאמרו בעדות, לא ניתן היה לאמת או להפריך אותם. התביעה טענה, כי טריו לא הביע חרטה אמיתית, והזכירה, כי הוא נאם בפני אנשיו בעוד המושבעים דנים בפסק הדין.
כתב האישום הפדרלי נגד טראמפ על אירועי 6 בינואר, אשר יידון גם הוא בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, מייחס לו אחריות להסתערות בשל שקריו החוזרים ונשנים על "גניבת הבחירות" ובשל קריאתו לתומכיו באותו יום "ללכת לקפיטול ולהילחם like hell". התביעה אינה מייחסת לטראמפ ולאנשיו קשר ישיר כלשהו עם מי מהמתפרעים, מנהיגיהם או ראשיהם. טראמפ כבר אמר כי אם ייבחר שוב לנשיא – יעניק חנינה למורשעי ההסתערות.

תאריך:  06/09/23   |   עודכן:  06/09/23
+כך טראמפ ייצא נשכר דווקא אם יפסיד
13:00 06/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההגנה בתיק הטיית הבחירות תטען שיש לטראמפ חסינות מוחלטת  ▪  וושינגטון פוסט צופה שהטענה תידחה, אבל הערעור יכול לעכב את המשפט בחודשים רבים

טראמפ בעצרת ב-6 בינואר [צילום: ז'קלין מרטין, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
22 שנות מאסר למנהיג הפורעים ב-6 בינואר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
שני מאמרים בניו-יורק טיימס מנתחים את גישותיהם של התובעים בכתבי האישום על הנסיונות להטות את תוצאות בחירות 2020: ג'ק סמית באישום הפדרלי ופאני ויליס באישום המדינתי
איתמר לוין
שופטת בית המשפט הפדרלי בוושינגטון, טניה צ'טקן, קיבלה את עמדת התביעה; ההגנה ביקשה דחייה ל-2026    פתיחת המשפט - יום לפני "סופר טיוזדיי" בבחירות המקדימות
איתמר לוין
קמפיין טראמפ החל למכור שורה של מוצרים זמן קצר לאחר הצילום חסר התקדים באטלנטה    המטרה: לגייס כספים למימון ההגנה, שעלותה עשרות מיליוני דולרים
איתמר לוין
משרד השריף באטלנטה נטל את טביעות האצבעות של טראמפ וצילם אותו לפני ששוחרר בערבות - לאחר כתב האישום המייחס לו ניסיון להטות את תוצאות הבחירות בג'ורג'יה
איתמר לוין
מי שהיה ראש הסגל של טראמפ בסוף כהונתו העיד בחקירות הפדרליות, אך מצא את עצמו בין הנאשמים בג'ורג'יה - מתאר ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il