X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הרכבת של קים אתמול בדרך לרוסיה [צילום: נג האן-גואן, AP]
בתוך הרכבת המשוריינת והזוחלת של קים
מנהיג קוריאה הצפונית נסע במשך 20 שעות לפגישה עם פוטין כמו אביו וסבו, הוא כמעט אינו טס ומעדיף את הרכבת - מציין וושינגטון פוסט

למסעו הראשון מחוץ לקוריאה הצפונית מזה קרוב לארבע שנים, בחר קים ג'ונג-און בכלי התחבורה המועדף עליו: רכבת יוקרתית ומהודרת, משוריינת בכבדות ואיטית במיוחד. קים יצא למסע של 500 ק"מ לעיר ולדיווסטוק למפגש עם ולדימיר פוטין, לדיון על האפשרות של משלוחי נשק שיסייעו לרוסיה באוקראינה.
קים כמעט ולא יצא מארצו מאז הפך לשליטה ב-2011, מציין וושינגטון פוסט, והוא אף ניתק אותה מן העולם בזמן הקורונה. כמו אביו, קים ג'ונג-איל – אשר פחד מטיסות – וכמו סבו, קים איל-סונג, השליט הנוכחי נוסע אל מחוץ לארצו ברכבת שעוצבה במיוחד למענו; כלי תחבורה נדיר לשליטים של המאה ה-21. עם זאת, לפסגה עם דונלד טראמפ ב-2018 הוא טס בבואינג-747 של אייר צ'יינה. באותה שנה הוא השתמש במטוס מקומי לטיסה קצרה לעיר דליאן שבסין לפגישה עם שי ג'ינפינג.
רק מעטים מחוץ לצמרת הצפון-קוריאנית נסעו ברכבת של קים. עם זאת, תמונות מהתקשורת הממלכתית, סיפוריהם של נוסעים ודיווחים של סוכנויות ביון יוצרים תמונה של נסיעה יוקרתית. הקרונות צבועים מבחוץ בירוק וצהוב בעוד בפנים הם לבנים, מצוידים בשולחנות ארוכים ומסכים שטוחים. בתמונות אחרות נראים קרונות ובהם כורסאות עור. אחד התיאורים המפורטים ביותר הוא של הפקיד הרוסי קונסטנטין פוליקובסקי, המספר על תפריט גורמה מגוון – רוסי, סיני, קוריאני, יפני וצרפתי – לצד ארגזים של יינות בורדו ובורגונדי. להנאתם של הנוסעים הופיעו זמרות צעירות.
דיווח משנת 2009, על בסיס מקורות מודיעיניים, מסר שהרכבת כוללת 90 קרונות שחלקם מיועדים לכלי רכב ומהירותה המירבית היא 90 קמ"ש. לשם השוואה: רכבת מסחרית אמריקנית טיפוסית כוללת תשעה קרונות ומגיעה למהירות של 240 קמ"ש. המהירות הנמוכה נובעת מן השריון הכבד שהותקן על הקרונות. היא גם גורמת לשיבושים כבדים בתנועת הרכבות, בעיקר מסיבות ביטחוניות. 100 אנשי ביטחון נשלחים מראש לתחנות שבדרך כדי לסלק סכנות אפשריות, והחשמל בהן מנותק כדי למנוע מעבר מקביל של רכבות אחרות. בשעתו אף נסעה לפניה רכבת אבטחה, ואחריה – רכבת אספקה.
הנסיעה מפיונגיאנג אל ולדיווסטוק נמשכה 20 שעות – הרבה יותר מאשר כל טיסה שהיא. אבל מבחינת קים, היתרון של הרכבת הוא שבניגוד למטוסים – לא ניתן לאתר אותה ולעקוב אחריה. כאשר קים נסע לוויטנאם לפסגה השנייה עם טראמפ, המסע ארך 65 שעות. אביו יצא מדי פעם למסעות ברכבת שנמשכו שבועות ארוכים.
ביטחון הוא הסיבה המרכזית לכך שבני משפחת קים מעדיפים רכבות, מסביר הפוסט. אחד משומריו לשעבר של קים סונג-איל סיפר, שהוא נשבע לא לטוס לעולם מחשש שמטוסו ייורט. בנו כנראה אינו שותף לאותם חששות, אך ההזדקנות של המטוסים הקוריאניים מתוצרת בריה"מ יוצרת דאגה נוספת. בתוך המדינה מעדיף קים את הרכבת.
מומחי רכבות שביקרו בקוריאה הצפונית בשנים האחרונות אומרים שהמערכת המקומית, אשר הוקמה בידי יפן בתחילת המאה ה-20, מצויה במצב של הזנחה. אהן ביונג-מין, מומחה מקוריאה הדרומית, אמר לפוסט ב-2018 שהמצב התדרדר מאז ביקר לראשונה במדינה ב-2000, וכי חלק מן הנסיעות הזכירו לו את רכבת המכרה בסרט "אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור".

קים בדרכו לווייטנאם בשנת 2019 [צילום: AP]
תאריך:  12/09/23   |   עודכן:  12/09/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתוך הרכבת המשוריינת והזוחלת של קים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חישובים של וושינגטון פוסט מציגים את הסכנה החמורה והגוברת במהירות של גלי החום    כרגיל, תושבי המדינות העניות ייפגעו בצורה הקשה ביותר
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מספר על סוחר הנשק מארק מוראלס, אחד הבולטים שבספקים לאוקראינה - ואשר מתחריו מייחסים לו דרכי פעולה מעוררות תהיות
איתמר לוין
ההיסטוריון והסופר המוערך מפרסם ביוגרפיה של המיליארדר, וניו-יורק טיימס מצטט כמה מן הגילויים - החל מהיחסים עם אביו וכלה ברכישת טוויטר
איתמר לוין
עשור לתוך התוכנית הענקית של שי ג'ינפינג ולמרות קשייה - אומר אקונומיסט - המערב חייב להציב חלופה משלו להשקעות במדינות העניות
איתמר לוין
העובדות מלמדות את ההפך הגמור - מדגיש פול קרוגמן בניו-יורק טיימס    אם ביידן לא יצליח לשנות את התפיסה, הוא עלול לשלם בקלפי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il