למסעו הראשון מחוץ לקוריאה הצפונית מזה קרוב לארבע שנים, בחר קים ג'ונג-און בכלי התחבורה המועדף עליו: רכבת יוקרתית ומהודרת, משוריינת בכבדות ואיטית במיוחד. קים יצא למסע של 500 ק"מ לעיר ולדיווסטוק למפגש עם ולדימיר פוטין, לדיון על האפשרות של משלוחי נשק שיסייעו לרוסיה באוקראינה.
קים כמעט ולא יצא מארצו מאז הפך לשליטה ב-2011, מציין וושינגטון פוסט, והוא אף ניתק אותה מן העולם בזמן הקורונה. כמו אביו, קים ג'ונג-איל – אשר פחד מטיסות – וכמו סבו, קים איל-סונג, השליט הנוכחי נוסע אל מחוץ לארצו ברכבת שעוצבה במיוחד למענו; כלי תחבורה נדיר לשליטים של המאה ה-21. עם זאת, לפסגה עם דונלד טראמפ ב-2018 הוא טס בבואינג-747 של אייר צ'יינה. באותה שנה הוא השתמש במטוס מקומי לטיסה קצרה לעיר דליאן שבסין לפגישה עם שי ג'ינפינג.
רק מעטים מחוץ לצמרת הצפון-קוריאנית נסעו ברכבת של קים. עם זאת, תמונות מהתקשורת הממלכתית, סיפוריהם של נוסעים ודיווחים של סוכנויות ביון יוצרים תמונה של נסיעה יוקרתית. הקרונות צבועים מבחוץ בירוק וצהוב בעוד בפנים הם לבנים, מצוידים בשולחנות ארוכים ומסכים שטוחים. בתמונות אחרות נראים קרונות ובהם כורסאות עור. אחד התיאורים המפורטים ביותר הוא של הפקיד הרוסי קונסטנטין פוליקובסקי, המספר על תפריט גורמה מגוון – רוסי, סיני, קוריאני, יפני וצרפתי – לצד ארגזים של יינות בורדו ובורגונדי. להנאתם של הנוסעים הופיעו זמרות צעירות.
דיווח משנת 2009, על בסיס מקורות מודיעיניים, מסר שהרכבת כוללת 90 קרונות שחלקם מיועדים לכלי רכב ומהירותה המירבית היא 90 קמ"ש. לשם השוואה: רכבת מסחרית אמריקנית טיפוסית כוללת תשעה קרונות ומגיעה למהירות של 240 קמ"ש. המהירות הנמוכה נובעת מן השריון הכבד שהותקן על הקרונות. היא גם גורמת לשיבושים כבדים בתנועת הרכבות, בעיקר מסיבות ביטחוניות. 100 אנשי ביטחון נשלחים מראש לתחנות שבדרך כדי לסלק סכנות אפשריות, והחשמל בהן מנותק כדי למנוע מעבר מקביל של רכבות אחרות. בשעתו אף נסעה לפניה רכבת אבטחה, ואחריה – רכבת אספקה.
הנסיעה מפיונגיאנג אל ולדיווסטוק נמשכה 20 שעות – הרבה יותר מאשר כל טיסה שהיא. אבל מבחינת קים, היתרון של הרכבת הוא שבניגוד למטוסים – לא ניתן לאתר אותה ולעקוב אחריה. כאשר קים נסע לוויטנאם לפסגה השנייה עם טראמפ, המסע ארך 65 שעות. אביו יצא מדי פעם למסעות ברכבת שנמשכו שבועות ארוכים.
ביטחון הוא הסיבה המרכזית לכך שבני משפחת קים מעדיפים רכבות, מסביר הפוסט. אחד משומריו לשעבר של קים סונג-איל סיפר, שהוא נשבע לא לטוס לעולם מחשש שמטוסו ייורט. בנו כנראה אינו שותף לאותם חששות, אך ההזדקנות של המטוסים הקוריאניים מתוצרת בריה"מ יוצרת דאגה נוספת. בתוך המדינה מעדיף קים את הרכבת.
מומחי רכבות שביקרו בקוריאה הצפונית בשנים האחרונות אומרים שהמערכת המקומית, אשר הוקמה בידי יפן בתחילת המאה ה-20, מצויה במצב של הזנחה. אהן ביונג-מין, מומחה מקוריאה הדרומית, אמר לפוסט ב-2018 שהמצב התדרדר מאז ביקר לראשונה במדינה ב-2000, וכי חלק מן הנסיעות הזכירו לו את רכבת המכרה בסרט "אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור".