X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סטארמר וסונאק. הבחירות כנראה יוקדמו [צילום: AP]
אקונומיסט לקראת 2024: בריטניה
השמרנים ינהלו קמפיין תזזיתי, הלייבור יהיה זהיר
בהנחה שהבריטים ילכו לקלפיות בשנה הבאה, הכלכלה צפויה לעמוד במרכז הקמפיין לצידם של השירותים הציבוריים המקרטעים המשימה של קייר סטארמר היא לא לאבד את היתרון הגדול של הלייבור בסקרים

בוועידת מפלגת הלייבור בליברפול באוקטובר השנה, נשאל מנהיג המפלגה, קייר סטארמר, על תחזיותיו לשנה הבאה. ראשית, השיב, המפלגה מוכנה לבחירות במאי הקרוב – למרות שהמועד הנוכחי הוא ינואר 2025. ראש הממשלה, רישי סונאק יכול להקדים אותן; רבים במפלגה השמרנית חושבים שאוקטובר הבא הוא העדיף, בהנחה שהאינפלציה תרד והצמיחה תעלה, אך עשוי להצמיד אותן לבחירות המקומיות בחודש מאי.
שנית, המשיך סטארמר, הקמפיין יהיה מלוכלך. בהחלט אפשרי – מגיב מתיו הולהאוס, כתב פוליטי של אקונומיסט, ב-The World Ahead 2024. השמרנים מתארים את סטארמר כהססן עירוני וחלש מול הפשיעה וההגירה. הלייבור מתאר את סונאק (המיליונר) כאדם חלש היושב על הררי כסף ומסתכל על בריטניה ממרומי המסוק.
שלישית, סטארמר צופה שהנושא הכלכלי ישלוט בקמפיין. לא הפתעה גדולה, מעיר הולהאוס. הכלכלה תפסה את מקומה של הבריאות כנושא החשוב ביותר מבחינת הבוחרים כבר בינואר 2022. הלייבור יתמקד ביוקר המחיה ובפרפאזה על דבריו המפורסמים של רונלד רייגן ב-1980: האם מצבכם היום טוב יותר מאשר לפני 13 שנים?
הלייבור גיבש תוכנית לסובסידיות וקיצור הליכי תכנון ובנייה, שלטענתו תזניק את הצמיחה. הוא מוביל בסקרים מאז הפיאסקו של ליז טראס באוקטובר אשתקד, אבל ההובלה ממש איננה הגמוניה. השמרנים יחבטו בחוסר האחריות הפיסקלי של הלייבור. גם מצב השירותים הציבוריים יתפוס מקום מרכזי: רשימות ההמתנה במערכת הבריאות הממלכתית מתארכות, בתי המשפט מוצפים, שיפוצים דחופים בבתי הספר מתעכבים. אבל שתי המפלגות לא יציעו שינוי דרמטי בתחום זה.
סונאק יודע שחלק ניכר מהציבור אומר בסקרים שהוא רוצה שינוי. לכן הוא ינסה לנער את 13 שנות שלטון השמרנים ולהציג את עצמו כמועמד השינוי, ואת סטארמר – כאיש הסטטוס-קוו. אחד האמצעים יהיה הפיכתה לשדה קרב של ההתחייבות הבריטית לאפס פליטות גזי חממה נטו. סונאק הבטיח לבחון מחדש את תאריך היעד, כי רבים ממצביעי השמרנים במחוזות הלייבור לשעבר בצפון אנגליה תלויים במכוניותיהם. סטארמר סבור שנחרצות בנושא האקלים תביא לו קולות ולכן יבטיח להאיץ את המעבר לאנרגיה ירוקה.
יהיו אלו הבחירות הראשונות מאז 2010 בהן נושאי האיחוד האירופי וסקוטלנד לא יהיו משמעותיים. הלייבור יציע שינויים קלים בלבד בהסכם בין בריטניה לאיחוד; השמרנים לא יציעו בכלל. הפופולריות של המפלגה הלאומית הסקוטית נמצאת בירידה ולכן הסיכוי למשאל עם לעצמאות הוא קלוש. בנושאי חוץ – אוקראינה, סין, ארה"ב, הסחר – ההבדלים בין המפלגות הם רק בדגשים.
הלייבור נהנה מפער דו-ספרתי בסקרים בשנת הכהונה הראשונה של סונאק. אם פער זה יישמר, התחרות תהיה א-סימטרית – צופה הולהאוס. אם לא יהיה להם מה להפסיד, האינטרס של השמרנים יהיה לנהל קמפיין תזזיתי, בו יקפצו מנושא לנושא עד שימצאו סוגיה בה ההתקפות על הלייבור יזכו להצלחה. הלייבור יהיה זהיר וממושמע, כי מנהיגיו זוכרים היטב כיצד מפלגות שמאל-מרכז – הלייבור עצמו, הדמוקרטים בארה"ב, הלייבור באוסטרליה – "הצליחו" להפסיד בבחירות לפני שנעשו קשוחות די הצורך כדי לנצח. אין לזלזל בהשפעתו של גורם פסיכולוגי זה על הקמפיין.

המאמר המלא
תאריך:  11/12/23   |   עודכן:  11/12/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמרנים ינהלו קמפיין תזזיתי, הלייבור יהיה זהיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אקונומיסט - תחזיות 2024
איתמר לוין
אזרחי האיחוד יבחרו בשנה הבאה את הפרלמנט האירופי, בו צפוי גוש הימין-מרכז להישאר הגדול ביותר - אם כי הימין הקיצוני כנראה יתחזק    לאחר מכן יתחלפו כמה מבכירי האיחוד ונאט"ו
איתמר לוין
הפערים בבחירות בארה"ב נוטים להיות קטנים והתוצאה בבחירות הקרובות לנשיאות אינה ניתנת לחיזוי שנה מראש, אם כי בהחלט צפויה עלייה ברמת הכעס והעוינות ההדדיים
איתמר לוין
מתקפת-הנגד האוקראינית נכשלה, החורף יהיה בעיקרו סטטי ושני הצדדים ינסו לנקוט יוזמה    לגורמים שמחוץ לשדה הקרב תהיה השפעה רבה: זירת הים השחור ונכונותו של המערב לסייע
איתמר לוין
המהפכה האמיתית תגיע כאשר המגזר העסקי ישתמש בהרחבה בכלי בינה מלאכותית, אבל זה לא יקרה בן-לילה ובצורה אחידה בכל התחומים; המנהלים חייבים להתחשב בחששותיהם של העובדים
איתמר לוין
דבר אחד ברור: בשנת 2024 האינפלציה לא תדאיג במיוחד את ארה"ב. אבל האם המשק האמריקני יצליח להימנע ממיתון והאם הצמיחה תספיק כדי להעניק לביידן רוח גבית בבחירות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il