X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אוניברסיטת פנסילבניה. אסור ליצור אווירה עוינת
מרצה בכירה באוניברסיטת פנסילבניה:
מאבק באנטישמיות בקמפוסים - חובה חוקית וחינוכית
פרופ' קלייר פינקלשטיין מסבירה בוושינגטון פוסט מדוע חופש הביטוי אינו מתיר אנטישמיות, ומדגישה את ההיבטים החברתיים והחינוכיים החמורים וארוכי הטווח של שנאת היהודים בקמפוסים

הצהרותיהן מעוררות הזעם של נשיאות אוניברסיטאות הרווארד, פנסילבניה ו-
MIT
בנוגע לאנטישמיות בקמפוסים לא צריכות היו להפתיע. כך טוענת קלייר פינקלשטיין, פרופסור למשפטים ולפילוסופיה, חברת הוועדה לחופש הביטוי ויו"ר ועדת החופש האקדמי בפקולטה למשפטים באוניברסיטת פנסילבניה, במאמר בוושינגטון פוסט. בית הנבחרים יכול היה להזמין עשרות נשיאים אחרים ולקבל את אותן תשובות, משום שחופש הביטוי עלה למדרגה של כמעט קדושה בקמפוסים.
כתוצאה מכך, על האוניברסיטאות להשלים עם דברי שטנה, כולל קריאה לאלימות נגד מיעוטים אתניים או דתיים. התגברות האנטישמיות מלמדת שזוהי טעות: אין אפשרות להילחם נגד כל צורה של שנאה בקמפוסים, מבלי להגביל התבטאויות מרעילות נגד יהודים ומיעוטים אחרים, קובעת פינקלשטיין.
נשיאי אוניברסיטאות מתנגדים למסקנה זו, מציינת פינקלשטיין. במקום להתמודד עם ההתנגשות בין המחויבות לחופש הביטוי לבין המחויבות לחסל את האווירה העוינת כלפי סטודנטים יהודים, רבים מהם פשוט אומרים שהם מחויבים לשתיהן או קונים זמן על-ידי הקמת ועדות לבחינת הבעיה. חלקם ניסו לומר שמבחינה מוסדית הם מחויבים לחופש הביטוי, ומבחינה אישית – מתנגדים לאנטישמיות. אחרים טוענים שהתשובה לאנטישמיות היא חינוך ויותר דיבורים. כל אלו דברים בטלים.
לאחר עדותה ולפני התפטרותה אמרה נשיאת פנסילבניה, ליז מגיל, שהצהרתה ("זה תלוי הקשר") הייתה נכונה מבחינה משפטית, אך חסרת רגישות. פינקלשטיין מוטרדת יותר מהמסקנה אליה הגיעה מגיל: קריאה לרצח העם היהודי אינה מפרה את הקוד ההתנהגותי של האוניברסיטה. וזה לגמרי לא נכון.
ראשית, שלוש האוניברסיטאות הן מוסדות פרטיים וככאלה אינן מוגבלות בידי התיקון הראשון המבטיח את חופש הביטוי. אוניברסיטת פנסילבניה מעולם לא פעלה לפי התיקון הראשון, אבל לא לידו. זה נכון גם לגבי יתר התיקונים; אם האוניברסיטאות היו מיישמות את התיקון השני (נשק), הקמפוסים היו הופכים לשדה קרב – במיוחד לנוכח התפשטותם של דברי השטנה.
שנית, אפילו אוניברסיטאות ציבוריות הכפופות לתיקון הראשון, אינן חסרות אונים אל מול דברי שטנה ואינן צריכות לשבת בחיבוק ידיים עד שהדיבור יהפוך למעשה. מוסדות ציבוריים יכולים להגביל את הזמן, המקום והאופן של הפגנות; הם יכולים לאסור דיבור המעודד לאלימות, המהווה איומים באלימות כלפי אנשים ספציפיים או הכולל הטרדה מכוונת לחברים בקהילה. חוק זכויות האזרח מחייב את האוניברסיטאות להבטיח שבקמפוסים שלהן אין "אווירה עוינת" שבפועל מונעת את שירותיהן מבני מיעוטים דתיים, אתניים או גזעיים.

הערכים של מנהיגי העתיד

עם או בלי התיקון הראשון, קריאה לרצח העם היהודי ואפילו רמיזות לכך, מהווה הסתה לאלימות נגד קבוצה אתנית או דתית. דיבורים כאלה גוררים אלימות, מעודדים הטרדה כלפי סטודנטים יהודים וללא ספק יוצרים אווירה עוינת העלולה לפגוע בזכותם לשוויון בחינוך – קובעת פינקלשטיין.
חופש הביטוי והחופש האקדמי הם ערכים חיוניים בהשכלה הגבוהה, אך על האוניברסיטאות לממש גם ערכים נוספים. למשל: עידוד דו-שיח תרבותי בין דעות חלוקות, פיתוח מיומנויות הקשבה חיוניות, פיתוח הכישורים לבניית יחסים קהילתיים וקידום היכולת להציג עמדה מוסרית. לא ניתן להקנות כישורים נורמטיביים אלו באווירה בה סטודנטים ומרצים משמיעים דברי נאצה.
על האוניברסיטאות להביא בחשבון גם את מחויבותן לחברה הרחבה יותר, כאשר הן מכשירות את הדור הצעיר ליטול על עצמו אחריות בחיים הציבוריים. מהם הערכים החשובים ביותר, לדעת נשיאי האוניברסיטאות, כאשר מכשירים מנהיגים בדמוקרטיה? היכולת לצעוק ססמאות מתסיסות, או היכולת להשתתף בדו-שיח הגיוני עם בעלי דעות פוליטיות ומוסריות אחרות? האם מישהו יופתע אם סטודנטים הגדלים באווירה האנטישמית יהיו מבוגרים אנטישמים?
כמו בכל הכישורים, סטודנטים יתמחו במה שהם עושים הכי הרבה. העדפת חופש הביטוי על פני ערכים אחרים, יוצרת את הכישורים המציבים את האתגר הגדול ביותר לדמוקרטיה האמריקנית ונכשלת בהקניית הערכים הנחוצים ביותר לחברות דמוקרטיות. משבר האנטישמיות באוניברסיטאות משקף את המשבר בחברה האמריקנית. פינקלשטיין מסיימת בשאלה רטורית: האם לא הגיע הזמן שנשיאי האוניברסיטאות יחשבו מחדש על תפקידם של חופש הביטוי והחופש האקדמי במשימות החינוכיות של מוסדותיהם?

המאמר המלא
תאריך:  13/12/23   |   עודכן:  13/12/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק באנטישמיות בקמפוסים - חובה חוקית וחינוכית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נרנדרה מודי צפוי לנצח שוב בבחירות בהודו, למרות שמתנגדיו טוענים שהוא פוגע בדמוקרטיה. המערב אינו מותח ביקורת פומבית על מהלכיו, בשל חשיבותו מול סין, אך בשיחות פרטיות מובעת דאגה
איתמר לוין
אלו יהיו היעדים הסותרים של מדיניות החוץ הסינית בשנת 2024, ומימושם יהיה מאתגר במיוחד לנוכח המלחמה באוקראינה והבחירות בארה"ב. ממשל שי יזדקק לתכונה שאינה מוכרת לו: צניעות
איתמר לוין
העיתון טוען שנתניהו מבודד בקבינט המלחמה ושאת ההחלטות החשובות מקבלים גלנט, גנץ ואיזנקוט    אומר שהרכב הקואליציה גם משתק את יכולתו לדון בעתידה של רצועת עזה
איתמר לוין
בהנחה שהבריטים ילכו לקלפיות בשנה הבאה, הכלכלה צפויה לעמוד במרכז הקמפיין לצידם של השירותים הציבוריים המקרטעים    המשימה של קייר סטארמר היא לא לאבד את היתרון הגדול של הלייבור בסקרים
איתמר לוין
מטרותיה מרחיקות הלכת של ישראל עלולות לאפשר לארגון להכריז על ניצחון בדמות עצם הישרדותו, ובמקביל אומרים ביהודה ושומרון שהוא הפך למנהיג הבלתי-מעורער של הלאומנות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il