X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
להמריץ את הפעילים והבוחרים [צילום: אלכס ברנדון, AP]
קמפיין ביידן צובר תאוצה עם התקפות על טראמפ
ניו-יורק טיימס מדווח: בכירים בבית הלבן שוגרו למטה בדלאוור, עובדים חדשים נשכרים, ביידן יוצא למדינות המפתח, הרשתות החברתיות מקבלות דגש - ואולי גם תמיכה של טיילור סוויפט

בעוד דונלד טראמפ משייט לעבר מועמדות הרפובליקנים לנשיאות, ג'ו ביידן פועל במהירות להמריץ את הקמפיין שלו, לקראת מה שצפוי להיות מערכת בחירות מכוערת וארוכה בצורה חסרת תקדים בין שני מועמדים בלתי פופולריים. לאחר חודשים של איטיות, בהם ערך אירוע בחירות אחד בלבד, ביידן יוצא למסע הופעות במדינות המפתח ומזהיר שהדמוקרטיה מצויה בסכנה.
ביידן שיגר שניים מאנשי אמונו הקרובים ביותר בבית הלבן, ג'ניפר או'מולי-דילון ומייק דונילסון, ליטול לידיהם את מטה הבחירות בעירו וילמינגטון, לאחר שטראמפ סחף את הפריימריז במהירות רבה מכפי שציפו בבית הלבן. אחרים מעוזריו מכינים רשימה של תומכים אפשריים, כולל נבחרי ציבור, משפיעני רשת ואולי אפילו טיילור סוויפט – מדווח ניו-יורק טיימס.
במרוץ חסר תקדים – התמודדות בין שני נשיאים, שאחד מהם ניצב בפני 91 אישומים – ביידן נוטל הימור עצום על כך שטראמפ יישאר דמות כה שנויה במחלוקת, עד שהוא יוכל להפוך את הבחירות לא למשאל-עם על עצמו אלא על קודמו. צוותו של ביידן מעצב מחדש את המסר שהצליח ב-2020: טראמפ הוא סיכון קיומי לממשלה ולחברה האזרחית – בתקווה שהפחד מפני קדנציה נוספת שלו יגבר על החששות מפני גילו של ביידן.
סקרים מלמדים שביידן מפגר מול טראמפ, ושגם דמוקרטים רבים אינם נלהבים לתמוך בו שוב. צוותו מתכנן להגביר את ההתקפות הישירות על טראמפ, תוך התמקדות בהפלות והפיכתן לסמל למאמצים השמרניים להגביל את חרויות הפרט. אנשיו של ביידן מאמינים, כי ככל שהציבור יראה וישמע יותר את טראמפ – פחות בוחרים יתמכו בו והם עצמם יוכלו להשתמש במילותיו נגדו בנושאים כגון הפלות ובריאות.
יועציו של ביידן טוענים שהבוחרים זוכרים היטב את אירועי 6 בינואר, שהפכו לאבן דרך כמו 11 בספטמבר. לדעתם, מתקפה נגד טראמפ בנושא הדמוקרטיה יכולה לשכנע את המצביעים הדמוקרטיים להתייצב מאחורי ביידן ואף לזכות בקולותיהם של עצמאים שתמכו בטראמפ ב-2020 אך מאז התאכזבו ממנו. 6 בינואר מרחף מעל קמפיין ביידן במובן נוסף: צוותו מאמין שהבחירות יוכרעו לא בנובמבר 2024 אלא ב-6 בינואר 2025, כאשר הקונגרס יתכנס לאשרר את הצבעות האלקטורים. המטה בונה צוות משפטי נרחב במדינות המפתח, כדי להתמודד עם אתגרים צפויים – כולל הבטחת זכות ההצבעה וגם מימוש החוק מ-2022 שנועד למנוע חזרה על נסיונו של טראמפ להפוך את התוצאות.
הדמוקרטים הצליחו להפיץ מסרים נגד טראמפ גם לאחר כהונתו, כולל בבחירות האמצע ב-2022 וב-25 מערכות בחירות בשנה שעברה. כעת סבורים עוזריו של ביידן, כי יש להם הזדמנות ליצור אבחנה חדה בין השניים. אבל, מדגיש הטיימס, טראמפ איננו נמצא בחלל ריק.
דמוקרטים רבים חוששים שהתמקדות בו לא תספיק כדי להמריץ בוחרים שממילא פסימיים לגבי ביידן. סקרים מלמדים שחלק מקהלי המפתח שלו ב-2020 – שחורים, לטינים, צעירים, תושבי פרברים – כעת מתנגדים לו, בין היתר בשל גילו, המצב הכלכלי והתמיכה בישראל. אנשי הקמפיין דוחים חששות אלו ואומרים, כי כל הפחות הגישות בנושא הכלכלי משתנות כאשר המצב הולך ומשתפר.

יש גם הקוראים לנהל קמפיין חיובי
כדי להגיע למספר ההולך וגדל של בוחרים שאינם צורכים חדשות באמצעי התקשורת המסורתיים, קמפיין ביידן מנסה להגיע אליהם באמצעות הרשתות החברתיות, כולל סרטונים של משפיענים – ולא בהכרח הגדולים שבהם. החודש ביקר ביידן במשך שעה בביתו של סטודנט בדרום קרוליינה, שחוב שכר הלימוד שלו נמחק באמצעות סיוע פדרלי. הצעיר העלה לטיק-טוק סרטון של הביקור, שמשך מיליוני צפיות – דוגמה לאופן הפעולה של הקמפיין.
המטה גם מנהל שיחות עם ידוענים וכוכבי רשת לצורך קידומו של ביידן באינסטגרם ובטיק-טוק, וזאת לצד האפשרות של אירועי גיוס תרומות בהשתתפותם של ביל קלינטון וברק אובמה. המטרה הגדולה והחשובה ביותר של המטה היא סוויפט, לה יש 279 מיליון עוקבים באינסטגרם וקהלי ענק בקונצרטים; עלה אפילו הרעיון שביידן עצמו יקפוץ לאחד הקונצרטים. בשנת 2020 תמכה סוויפט בביידן, ובשנה שעברה הוביל פוסט אחד שלה באינסטגרם להרשמה של 35,000 מצביעים חדשים. תמיכה שלה בגיוס תרומות יכולה להיות שווה מיליוני דולרים.
חבר בית הנבחרים הבכיר ג'יימס קלייבורן, בעל ברית מרכזי של ביידן, אמר לטיימס, שהדמוקרטים צריכים לנהל קמפיין חיובי סביב ביידן ולהזכיר לבוחרים כיצד הוא שיפר את חייהם – החל ממחירה של זריקת אינסולין וכלה בגשר ששופץ בפעם הראשונה. "ב-2020 אנשים הצביעו נגד טראמפ. כעת תפקידנו הוא לשכנע אותם להצביע בעד ביידן", הוא סבור. "אנחנו לא יכולים לסמוך על האנטי-טראמפ, כי תומכיו יצביעו בהמוניהם משום שהם קשורים אליו מבחינה רגשית. אנחנו צריכים לקשור אותם רגשית לביידן".
חברת בית הנבחרים אליסה סלוטקין מוסיפה, כי הדמוקרטים חייבים להראות שהם מחוברים לדאגות המיידיות של הבוחרים. הלקח שהיא למדה ממדינתה, מישיגן (אחת ממדינות המפתח), הוא ש"דמוקרט זועם זה בסדר; דמוקרט עם תוכנית – זה חזק. צריך להבין מה מצב הרוח של האנשים בשטח". תומכים אחרים של ביידן טוענים, שהמצביעים צריכים לשמוע לא רק מה עשה, אלא גם מה יעשה אם ייבחר שוב בנושאים כמו מחירי הדיור, עלויות הטיפול בילדים וההגירה.
זהו בדיוק תפקידם כעת של או'מולי-דילון ודונילון, מציין הטיימס. במשך חודשים, תורמים ובעלי ברית אחרים של ביידן הביעו תסכול מכך שמקבלי ההחלטות העיקריים בקמפיין עדיין יושבים בבית הלבן ומנחיתים הוראות על הצוות בווילמינגטון. המטה גם הגיב לטענות בנוגע לאיטיות בשכירת עובדים, בכך שהאיץ מאוד את התהליך וכעת יש לו למעלה מ-100 איש, עם צוותים בשש מדינות המפתח (אריזונה, ג'ורג'יה, ויסקונסין, מישיגן, נבאדה ופנסילבניה).

הכתבה המלאה
תאריך:  31/01/24   |   עודכן:  31/01/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קמפיין ביידן צובר תאוצה עם התקפות על טראמפ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
בלי התמודדות של ממש בבחירות המקדימות, השניים כבר מצויים למעשה בשלבים הראשונים של מערכת הבחירות לנשיאות - עם שאלות טקטיות ואסטרטגיות חסרות תקדים, מציין ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
הפילוג בחברה האמריקנית לא היה כה עמוק מאז מלחמת האזרחים, וגם אם אין כיום סכנה של אלימות - קשה לצפות כיצד ינהג הצד המפסיד בבחירות בעוד תשעה חודשים, מנתח ניו-יורק טיימס
זלמן שובל
המערכה בעזה היא אכן בעלת משמעויות גלובליות ואזוריות נרחבות, כשמדובר במאבק בין המחנה הדמוקרטי והליברלי בהובלת ארה"ב לבין הציר של סין, רוסיה, קוריאה הצפונית ואירן
איתמר לוין
מצביעים עצמאיים ורפובליקנים מתונים בשיעורים משמעותיים לא תומכים בו - מנתח ניו-יורק טיימס    גם בתוך המפלגה אומרים, שהוא חייב לזכות בקולותיהם לקראת הבחירות בנובמבר
איתמר לוין
פול קרוגמן מתייחס בניו-יורק טיימס לזינוק במדד אמון הצרכנים: הציבור סוף-סוף מתחבר לנתונים, וגם אם אין די בכך כדי להבטיח ניצחון לביידן - המצב שולל מטראמפ את אחד הכלים המרכזיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il