X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וול סטריט 40. ג'יימס רואה מדי יום [צילום: טד שפריי, AP]
האם לטישה ג'יימס תשתלט על טראמפ טאואר
תיק ההונאה: לדונלד טראמפ יש פחות מחודש לשלם 454 מיליון דולר או להשיג ערבות שתגיע ל-500 מיליון דולר ניו-יורק טיימס מסביר מהן הבעיות שבדרך ומה עלול לקרות לנכסיו של טראמפ

השעון מתקתק לדונלד טראמפ. בסוף השבוע (23.2.24) נכנס לתוקפו פסק הדין שחייב אותו לשלם למדינת ניו-יורק 454 מיליון דולר בשל הונאות נרחבות ושיטתיות שביצעו הוא וקבוצת טראמפ, תוך ניפוח שווי נכסיהם לצורכי אשראי וביטוח. כעת עליו לשלם את הקנס עד 25 במארס או להפקיד ערבות כנגדו במקביל לערעור, וזאת בנוסף ל-83.3 מיליון דולר שחויב לשלם לעיתונאית ג'ין קרול, אותה תקף מינית.
הפקדת הערבות היא המהלך הסביר ביותר, כי לטראמפ אין מזומן בכזה סכום – קובע ניו-יורק טיימס. ערבות תעלה לו בעמלה של עד 3% (שהם 13.7 מיליון דולר) ויהיה עליו להפקיד בטחונות. בלא ערבות שכזאת, תוכל התובעת הכללית של המדינה, לטישה ג'יימס, להתחיל במימוש נכסיו של טראמפ – אולי אפילו היהלומים שבכתר: טראמפ טאואר בשדרה החמישית ובניין טראמפ בוול סטריט.
הטיימס מזכיר, כי הסכום שפסק השופט ארתור איינהורן עומד על 355 מיליון דולר, אך לכך יש להוסיף ריבית; בסוף השבוע שעבר עמד הקנס על 454,156,783.05 דולר והוא ממשיך לעלות. איינהורן קבע, כי זהו הסכום שהרוויח טראמפ מן ההונאות, מתוכם 168 מיליון דולר שחסך בריבית משום שהציג בטחונות בשווי מנופח; היתרה היא הרווח ממכירת שניים מן הנכסים.
תיאורטית, יש לטראמפ שתי דרכים למנוע מג'יימס לרדת לנכסיו בעוד הוא מערער. הוא יכול לרשום המחאה לפקודת המדינה, אשר תחזיק את הכסף בנאמנות, או שישיג ערבות מחברה המתמחה בכך. בפועל, בהנחה שלא ישיג במפתיע סכומי עתק, הערבות היא המסלול היחיד. טראמפ אומנם טוען ששווי נכסיו הוא מיליארדי דולרים, אך רובם המכריע הם נכסי מקרקעין; אשתקד אמר שברשותו מזומן ב-350 מיליון דולר. יש לו גם ניירות ערך שניתן לממש במהירות. אבל כל זה רחוק מן הדרוש לו, שכן עליו לשלם גם בתיק קרול. לכן, בשני המקרים טראמפ זקוק לערבות.
"ערבות ערעור" היא מסמך שמופקד בבית המשפט בידי חברת ערבויות – מוסד פיננסי המבטיח שסכום פסק הדין ישולם. על-פי החוק במדינת ניו-יורק, חובו של הנתבע לתובע נושא ריבית של 9% עד לתשלום או להכרעה בערעור, סכום שגם אותו על הערבות לשקף. לאור זאת, הערבות של טראמפ בתיק ההונאה לבדו תתקרב ל-500 מיליון דולר. טראמפ יצטרך להעמיד בטחונות, כולל במזומן ובניירות ערך. לרוב, חברות כאלו אינן מוכנות לקבל נדל"ן, במיוחד אם כבר יש עליו משכנתא.
במדינת ניו-יורק רשומות רק כחצי תריסר חברות ערבות המסוגלות להעמיד סכום שכזה; חלקן ישמחו לגבות עמלה של מיליוני דולרים, אחרות עלולות להירתע מגובה הסכום או מלהיות מזוהות עם טראמפ. קושי נוסף הוא שאם טראמפ ייבחר לנשיא, החברה תתקשה לתבוע אותו – במיוחד כאשר מדובר באדם שיש לו עבר של התחמקות מפרעון חובות. זאת ועוד: קנסות בגובה כזה מוטלים על חברות, ואילו כאשר מדובר באדם בודד – הסכום הוא חסר תקדים.

התומכים יערבו? החברים ישלמו?
טראמפ טאואר בשדרה החמישית במנהטן [צילום: קרייג ראטל, AP]

אם טראמפ לא יצליח להשיג את הערבות, יש לג'יימס מספר דרכים לתפוס את נכסיו. בסיוע של השריף היא יכולה לעקל את חשבונות הבנק שלו ואת הסכומים המגיעים לו מצדדים שלישיים כגון השוכרים של נכסיו. והכי חשוב: ביכולתה להגיש בקשות לעיקול הנדל"ן שלו. "אני רואה את וול סטריט 40 מדי יום", אמרה ג'יימס לאחרונה, בהתייחסה לכך שבניין זה מצוי במרחק הליכה ממשרדה.
טראמפ יכול לבקש מבית המשפט דחייה בהצגת הערבות. בבית משפט פדרלי יש ככלל 30 יום להשגת ערבות, משפט ההונאה היה בבית משפט מדינתי בו אין ארכה שכזאת, אבל ג'יימס הבהירה שהיא נותנת לו את פרק הזמן הזה. טראמפ גם יכול לבקש מבית המשפט לערעורים להקפיא את הדרישה לערבות או להפחית אותה לסכום שיהיה לו קל יותר לגייס.
שאלה אחרת היא האם תומכיו של טראמפ יכולים לערוב לו, והטיימס משיב: זה מסובך. מערכת בתי המשפט בניו-יורק סומכת על חברות ערבויות מוכרות ומנוסות הנתונות לפיקוח של המדינה. ערבות של אדם פרטי לא תעבור את ג'יימס ובית המשפט לערעורים יסרב לקבל אותה. אין שום דבר המונע ממקורביו המיליארדרים של טראמפ לשלם את הקנס במלואו, אבל זה יהיה בעייתי: לא רק שיהיה עליהם לשלוף סכום ענק במזומן, אלא שיהיה גם מדובר בחבות מס משמעותית.
בטווח הארוך יותר, אם ערעורו של טראמפ יידחה – יהיה עליו להוציא את רוב הכסף מכיסו, מה שכנראה יחייב אותו למכור או למשכן אחד מנכסיו. בניגוד להרגלו לממן את הוצאותיו המשפטיות בכספי תרומות פוליטיות, זה לא יעבוד כאן. לוועדת גיוס הכספים הישירה שלו אין כאלה סכומים, ואילו הוועדה הנפרדת הפועלת עבורו אינה רשאית על-פי החוק לשאת בתשלומים כאלה.

הידיעה המלאה
תאריך:  26/02/24   |   עודכן:  26/02/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם לטישה ג'יימס תשתלט על טראמפ טאואר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מנתח את השלכות פסק הדין בתיק ההונאה נגד טראמפ    השגת ערבות כדי לעכב את הקנס עלולה להיות קשה ויקרה, ואם הערעור יידחה - עסקיו יספגו מכה אנושה
איתמר לוין
בית המשפט קבע שטראמפ ובניו ניפחו את שווי נכסיהם כדי להונות בנקים וחברות ביטוח; אסר עליהם לכהן בתפקידי ניהול בניו-יורק    טראמפ יערער והקנס יעוכב אם יפקיד ערבות
איתמר לוין
באותו מועד תחל בחירת המושבעים בתיק סטורמי דניאלס; הדיון בו אמור להיות מהיר יחסית, הראיות נראות ברורות וחבר המושבעים יגיע מהמעוז הדמוקרטי בניו-יורק - אם כי זהו התיק הפחות-משמעותי מבין הארבעה
איתמר לוין
אשתקד חויב טראמפ לפצות ב-5 מיליון דולר את ג'ין קרול על תקיפה מינית בשנות ה-1990; כעת חויב בפיצוי בשל ההשמצות נגדה    טראמפ מכחיש ומתכוון לערער
איתמר לוין
הדמוקרטים בבית הנבחרים: ממשלת סין ותאגידים שלה שילמו 5.5 מיליון דולר; סעודיה - 615,000 דולר    אריק טראמפ: אף נשיא לא נאבק בסין יותר מאשר אבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il