X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
נבלניה מגיעה להצביע בשגרירות רוסיה בברלין [צילום: איברהים נורוזי, AP]
"פוטין אינו פוליטיקאי אלא גנגסטר ורוצח"
יוליה נבלניה, אלמנתו של אלכסיי נבלני, קוראת בוושינגטון פוסט למערב שלא להכיר בפוטין כנשיא לגיטימי של רוסיה ולפגוע כספית במקורביו ובעושי דברו כדרך לקרב את קריסתו של משטרו

  • יוליה נבלניה היא אלמנתו של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, אשר תפסה את מקומו לאחר מותו בכלא. מאמרה בוושינגטון פוסט נכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
ב-16 בפברואר, חודש לפני "הבחירות לנשיאות" ברוסיה, נרצח בעלי, אלכסיי נבלני, בכלא בהוראתו הישירה של ולדימיר פוטין. מעולם לא רציתי להיות פוליטיקאית, אבל פוטין לא הותיר לי אפשרות אחרת. לכן, אני מבקשת לומר לכם כמה דברים חשובים שאלכסיי ניסה לומר לאורך השנים.
כדי להביס את פוטין, או לפחות כדי להעניש אותו בחומרה, יש להבין מיהו. למרבה הצער, רבים מדי במערב רואים אותו כמנהיג פוליטי לגיטימי, מתווכחים על האידיאולוגיה שלו ומחפשים היגיון פוליטי במעשיו. זוהי טעות גדולה המולידה טעויות חדשות ומסייעת לפוטין להטעות שוב ושוב את יריביו. פוטין אינו פוליטיקאי אלא גנגסטר. אלכסיי התפרסם ברוסיה ופוטין שנא אותו משום שזה מה שאמר מהרגע הראשון עליו ועל בעלי בריתו: הם גנגסטרים אשר תפסו את השלטון ומשתמשים בו כדי להתעשר ולממש את שאיפותיהם האישיות.
התבוננו על פוטין כמנהיג מאפיה. תבינו את אכזריותו, הציניות שלו, האלימות שלו, חיבתו למותרות – ואת נכונותו לשקר ולהגר. כל הדיבורים שלו על דת, היסטוריה, תרבות ופוליטיקה מטעים את אנשי המערב. אבל ברוסיה, כולם יודעים שגנגסטרים תמיד אהבו לענוד צלבים גדולים, להתייצב בכנסיות ולהציג עצמם כלוחמים למען ערכי צדק ומסורת גבוהים יותר. הרוסים מבינים שזו התנהגות של פושעים מקצועיים.
התבוננו על פוטין כמנהיג מאפיה ותבינו כיצד להעניש אותו ולקרב את קיצו. המעמד חשוב מאוד למנהיגי פשע, הן בכנופיות שלהם והן בעולם שמחוצה להן. פוטין יכול להכתיר את עצמו לצאר, אך מדוע מדינות דמוקרטיות ממשיכות להכיר בשלטונו הפושע כלגיטימי? מדוע מנהיגים שנבחרו ביושר שמים את עצמם באותה שורה עם מי שהמשך עשרות שנים זייף בחירות, הרג את מבקריו, כלא אותם או הכריח אותם לצאת לגלות, ושכעת מנהל מלחמה בלב אירופה?
אני לא מבטיחה שסירוב להכיר בתוצאות הבחירות שהתקיימו השבוע יובילו מיד לנפילת ממשלתו של פוטין. אבל יהיה זה איתות חשוב לחברה האזרחית ברוסיה ולאליטות שעדיין נאמנות לפוטין, כמו גם לעולם, שרוסיה אינה נשלטת בידי נשיא מוכר אלא בידי מי שמוקע ברבים. רק אז מי שנותרו נאמנים לפוטין יתחילו להבין שהדרך היחידה לחזור לחיים כלכליים ופוליטיים נורמליים היא להיפטר ממנו.

פי שלושה אסירים פוליטיים מאשר בבריה"מ
אלפים כיסו בפרחים את קברו של אלכסיי נבלני [צילום: AP]

הכסף חיוני למנהיגי פשע. לפוטין לא אכפת מסבלם של האנשים הרגילים באוקראינה ורוסיה. לא אכפת לו מהכלכלה הרוסית, כל עוד יש מספיק כסף כדי לקיים את הצבא ושירותי הביטחון ולמלא את כיסיהם שלו ושל מקורביו. הדבר היחיד שבאמת יפגע בפוטין הוא אובדן הכנסות. בשלב הזה קשה לפגוע בו ישירות, אך אפשר לשלול מחוגו הפנימי, נציגיו ומקבלי ההחלטות את הכסף שגזלו.
טלו מגנגסטרים את עושרם – והם יאבדו את נאמנותם למנהיגם. לכן אני קוראת להרחבה מירבית ולאכיפה קפדנית של העיצומים על הפוליטיקאים, "אנשי העסקים", עובדי המדינה ואנשי רשויות האכיפה הנאמנים לפוטין. באמצעות שלילת ההון והנכסים מרבבות אישים משפיעים, מוכשרת הקרקע למחלוקות פנימיות ולבסוף לנפילת המשטר.
תמיכה נרחבת לאוקראינה ולצבא שלה היא הבחירה המוסרית למדינות המערב. תבוסה צבאית של פוטין באוקראינה תקרב את ממשלתו לסף הקריסה. עם זאת, היו בהיסטוריה מקרים בהם תבוסה אינה מובילה לנפילתו של רודן. כדי להבטיח ששלטונו של פוטין לא ישרוד עוד משבר, כולל בשל תבוסה באוקראינה, חיוני לתמוך בכוחות הממשיכים להתנגד לו בתוך רוסיה.
אל תאמינו שברוסיה תומכים הכל בפוטין ובמלחמתו. רוסיה נתונה תחת רודנות קשה. מספר האסירים הפוליטיים ברוסיה גדול פי שלושה מאשר בתקופה הקומוניסטית. זכויות האדם נרמסות ואין חופש ביטוי או מחאה. אבל אפילו בתנאים קשים אלה, העם הרוסי מוצא דרכים להפגין נגד משטר הדיכוי. כל הזדמנות להבעת התנגדות חוקית הופכת למחאה המונית. ההלוויה של בעלי במוסקבה הייתה כזאת. למרות כל מאמצי השלטונות, אלפי ביקרו בקברו וכיסו אותו בפרחים. הם יודעים שהמשטר עוקב אחריהם ושהם עלולים להיענש, אבל הם מופיעים במוסקבה וברחבי רוסיה.
הפנייה האחרונה של בעלי לרוסים הייתה להשתתף ב"צהריים נגד פוטין". הוא ביקש מכל מתנגדיו של פוטין להגיע לקלפיות בשעה 12:00 ב-17 במארס. המטרה לא הייתה להשפיע על התוצאות, אשר יזויפו בכל מקרה, או לתמוך במועמדי הבובה של פוטין שהורשו להתמודד מולו. אלכסיי רצה שתהיה זו מחאה כלל-לאומית, אשר תדגיש את חוסר הלגיטימיות של הבחירות ואת התנגדות החברה האזרחית.
אני קוראת למנהיגי המערב לסייע לאזרחים הרוסים המתייצבים נגד הכנופייה של פוטין. אני מפצירה בכם לשמוע את קולה של רוסיה החופשית ולעמוד עקרונית נגדו: לא להכיר בתוצאות של הבחירות המזויפות, לא להכיר בפוטין כנשיא לגיטימי של רוסיה. העולם חייב להכיר סוף-סוף בכך שפוטין אינו מי שהוא נראה. הוא גזלן, רודן, פושע מלחמה – ורוצח.

המאמר המלא
תאריך:  19/03/24   |   עודכן:  19/03/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פוטין אינו פוליטיקאי אלא גנגסטר ורוצח"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לנשיא ולדמוקרטים היו בקופה 130 מיליון דולר בתחילת פברואר - פי שלושה מאשר לקודמו ולרפובליקנים    ניו-יורק טיימס מזכיר, שטראמפ משתמש בתרומות גם לכיסוי הוצאותיו המשפטיות
איתמר לוין
בחירות הדמה ברוסיה הן דוגמה קיצונית לפגיעה הקשה בדמוקרטיה ברחבי העולם, הבאה לידי ביטוי גם בשחיקת הבחירות החופשיות וגם בשאיפה של רבים לשיטה חילופית - מסביר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
ממשל ביידן קיווה לשים בצד את המזרח התיכון, אך 7 באוקטובר שינה הכל    וושינגטון פוסט מתאר את התרחבות הפעילות הצבאית של ארה"ב באיזורנו, הנושאת עימה סיכונים אפילו בהצנחת הסיוע בעזה
איתמר לוין
הצעדים שמתכנן טראמפ אם ייבחר לנשיאות יהיו הרי אסון למשק, טוען אקונומיסט, אך גם ביידן מדבר על מהלכים שיפגעו קשות בכלכלה    שניהם צריכים להבין שהשוק החופשי הוא יסוד העושר של ארה"ב
איתמר לוין
מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" צוברת אהדה גוברת הן במישור המדינתי והן במישור הלאומי    ניו-יורק טיימס מסביר, שהבעיה היא איך לבלום אותה בצורה דמוקרטית - ובלי ליצור כלים העלולים לשמש אותה בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il