X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בולטון. לא מזהים סיכונים וסיכויים [צילום: מארק המפרי, AP]
בולטון: שני המועמדים לנשיאות אינם כשירים
ג'ון בולטון, לשעבר היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ, מותח - במאמר באקונומיסט - ביקורת חריפה ביותר הן על טראמפ והן על ביידן בתחום מדיניות החוץ וקובע: לא משנה מי ייבחר; אויביה של ארה"ב ישמחו

  • ג'ון בולטון היה שגריר ארה"ב באו"ם בשנים 2006-2005 והיועץ לביטחון לאומי בשנים 2019-2018. הוא רפובליקני ותיק, נחשב ל"נץ" מובהק בענייני חוץ וביטחון, אך הסתכסך בצורה קשה עם דונלד טראמפ. כאן מובאים עיקרי מאמרו באקונומיסט.
למרבה צערם של ארה"ב והעולם, שני המועמדים בבחירות בנובמבר אינם כשירים לתפקיד הנשיא. הסקרים מלמדים שהבוחרים לא רוצים התמודדות חוזרת בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, אבל זה מה שהם קיבלו.
משימתו החשובה ביותר של נשיא בתחום הביטחון הלאומי היא לזהות את הסיכונים והסיכויים שבפני ארה"ב, ולגבש דרכים להתמודד עם הסיכונים ולנצל את הסיכויים. אם בשל חוסר יכולתם, כשירותם המנטלית המתפוגגת או – הגרוע מכל – כניעה ללחץ פוליטי פנימי, ביידן וטראמפ הוכיחו שוב ושוב שאינם מסוגלים לבצע משימה זו. במשך שנים שניהם נכשלו באבחנה בין אויבים לעמיתים, רף נמוך בוודאי כאשר מדובר בחדר הסגלגל.
למשל: איומיו החוזרים ונשנים של טראמפ לפרוש מנאט"ו, התקרבו למימוש בפסגת הברית ב-2018. ארה"ב ניצלה אז, וטווח תשומת הלב הקצר של טראמפ מנע ממנו לחזור לכך לפני תום כהונתו, אם כי הוא שב ותמך ברעיון. לאחרונה הוא אמר שלא יגן על חברות נאט"ו שאינן משלמות כנדרש. טראמפ מתכוון לכך, אבל תומכיו ומתנגדיו כאחד ממעיטים בסכנות של צעד כזה – וזו טעות חמורה. קיטוריו על נאט"ו, יפן או קוריאה הדרומית אינן מכוונות לחיזוקן של הבריתות אלא לנטישתן.
דעותיו של טראמפ לגבי הסיוע של נאט"ו לאוקראינה מול רוסיה מסוכנות לא פחות. בצורה מטופשת, הוא אמר שיפתור את הסכסוך תוך 24 שעות. גרוע מכך: לפני כמה שבועות אמר ידידו ויקטור אורבן, כי טראמפ "לא יתן אגורה למלחמת אוקראינה-רוסיה ולפיכך היא תסתיים". כידוע, אצל טראמפ שום דבר אינו גמור עד שהוא גמור, ולפעמים גם לא אז, אבל התבנית ברורה לחלוטין.
הטעויות של ביידן במזרח התיכון
ביידן פגום באותה מידה. בסכסוך הנוכחי במזרח התיכון, הוא רואה רק מלחמה בין ישראל לחמאס. הוא אינו יכול או אינו רוצה להבין שאירן תוקפת את ישראל בחזיתות רבות באמצעות שלוחיה. למרות שבתחילה חיבק את ישראל ואת בנימין נתניהו, האסטרטגיה של ביידן מתקפלת כעת תחת לחץ מהאגף השמאלי והאנטי-ציוני של המפלגה הדמוקרטית. במקום להגיב למצור האירני על ישראל, ארה"ב מפחיתה את התמיכה הפוליטית בישראל, והבית הלבן והדמוקרטים בקונגרס מאיימים להטיל מגבלות על הסיוע הצבאי. למעשה, ביידן יוצר משוואה מוסרית בין מעשי הזוועה של חמאס לבין זכותה של ישראל להגנה עצמית.
מעשי הזוועה של חמאס (שלא לדבר על אלו של החות'ים, חיזבאללה והמיליציות השיעיות בעירק) במשך עשרות שנים הם בל-יתוארו, כמו גם יכולתו של חמאס לחמוק מעונש תוך המטת סבל על עמו. ביידן נפל קורבן לתרמית, כמו רבים במערב, ולכן הם מטילים על ישראל את רוב האחריות לפגיעה באזרחים. הוא אינו מבין שחמאס הוא האשם בכך שהוא מסתתר בין תושבי עזה. אין לתת לאיש, כולל חמאס, את "וטו הטרוריסט" על זכותה של ישראל להגנה עצמית, בכך שהוא מקריב אזרחים חפים מפשע מקרב בני עמו.
ביידן, מבולבל ולחוץ, מהדהד את דרישותיו של חמאס להפסקת אש, החיונית לארגון כדי להתארגן מחדש ולהמשיך את המלחמה. יתר שלוחיה של אירן מתכוננים למאבק ממושך, כאשר החות'ים למשל טוענים שרכשו טילים היפר-סוניים כדי להמשיך לחנוק את השיט בים סוף ובתעלת סואץ.
במקום להתמקד באשמים האמיתיים – אירן והטרוריסטים – ביידן מותח ביקורת על ישראל. תוך פרסום "מידע מודיעיני" התואם את צרכיו, הוא טוען שממשלת ישראל עשויה ליפול אם לא תיכנע לעמדותיו ושמדיניותה תגביר את הטרור במשך שנים רבות. ביידן גם תמך בקריאתו של צ'אק שומר לבחירות בישראל, באומרו שמנהיג הרוב "ביטא דאגה רצינית שאמריקנים רבים שותפים לה".
האיומים של טראמפ על סין
דעותיהם של שני המועמדים לגבי סין מהוות הוכחה נוספת לפגמים במדיניות החוץ שלהם. ביידן העביר את הקדנציה הראשונה שלו בניסיון שלא להעליב אותה, כדי שלא להפריע ל"גביע הקדוש" שלו – הסכם דו-צדדי בנושא האקלים. אבל הסכם כזה לא הושג, ובכל מקרה סין לא הייתה מקיימת אותו. בינתיים, השפעתה של סין בהינדו-פסיפיק הולכת וגדלה.
"הגביע הקדוש" של טראמפ עם סין היה מה שהוא כינה "הסכם הסחר הגדול ביותר בהיסטוריה". ייתכן שהוא עדיין רוצה הסכם כזה, אבל כעת הוא מאשים את סין באחריות לקורונה שחיסלה אותו בבחירות 2020. כעת הוא קורא להטיל מכסים כבדים על הייבוא מסין (ברירת המחדל שלו לבעיות בינלאומיות), ובמקביל מאשים בכזב את טייוואן בגניבת תעשיית השבבים האמריקנית.
הן ספק שביידן וטראמפ מאמינים שייצאו נשכרים מבחינה פוליטית מגישותיהם ליחסי חוץ. למרבה הצער, הם שוגים מן היסוד בהבנתם את תפקידה של ארה"ב בעולם ואת האיומים הניצבים בפני הדמוקרטיות המערביות. בוחרים רבים בזים לשני המועמדים, ובצדק. לשמחת אויביה של ארה"ב, לא משנה מי מהם ינצח; העתיד הוא קודר ולזמן ממושך.

המאמר המלא
תאריך:  24/03/24   |   עודכן:  24/03/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בולטון: שני המועמדים לנשיאות אינם כשירים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש עוד אנשים שפויים בארה"ב
דוגרי  |  24/03/24 12:51
2
צודק 100%
דוד  |  25/03/24 03:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
לנשיא ולדמוקרטים היו בקופה 130 מיליון דולר בתחילת פברואר - פי שלושה מאשר לקודמו ולרפובליקנים    ניו-יורק טיימס מזכיר, שטראמפ משתמש בתרומות גם לכיסוי הוצאותיו המשפטיות
איתמר לוין
הצעדים שמתכנן טראמפ אם ייבחר לנשיאות יהיו הרי אסון למשק, טוען אקונומיסט, אך גם ביידן מדבר על מהלכים שיפגעו קשות בכלכלה    שניהם צריכים להבין שהשוק החופשי הוא יסוד העושר של ארה"ב
צבי גיל
ה"נאום לאומה" היה מכוון הפעם לא רק לשני בתי הקונגרס אלא לכל האמריקניים ומבחינה זאת זה היה נאום בחירות מובהק ומוצלח מאוד שזכה לקהל צופים אדיר ששום מועמד במערכת הבחירות לא קיבל
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס חזר לפעמים הקודמות בהם מי שהפסידו בבחירות לנשיאות ארה"ב - כולל נשיאים - ניסו ולעיתים גם הצליחו להתמודד שוב ואפילו להיבחר שוב. ברוב המקרים, לכלכלה הייתה חשיבות רבה
איתמר לוין
אקונומיסט מצביע על שלושה גורמי אי-ודאות מרכזיים: ההשפעה של המועמדים הנוספים, האפשרות שטראמפ יורשע בתיק דניאלס לפני הבחירות, הגיל ומצבם הבריאותי של ביידן וטראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il