X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
משרד החוץ הרוסי, מוסקבה [צילום: אלכסנדר זמליאנצ'נקו, AP]
בחדרי חדרים הרוסים מציגים בצורה ברורה את יעדיהם
מסמך סודי של משרד החוץ הרוסי מאפריל אשתקד, אותו חושף וושינגטון פוסט, מציג שאיפה גלויה: לערער את מעמדו של המערב תוך ניצול המלחמה באוקראינה וניהול מסעות תעמולה והשפעה

משרד החוץ הרוסי גיבש תוכניות בניסיון להחליש את היריבים המערביים, כולל ארה"ב, ולנצל את המלחמה באוקראינה כדי ליצור סדר עולמי ללא דומיננטיות אמריקנית. כך מגלה מסמך סודי של המשרד מאפריל 2023, אותו חשף (17.4.24) וושינגטון פוסט: נספח חסוי למסמך הרשמי והפומבי "תפיסת מדיניות החוץ של רוסיה". המשרד מציע "מתקפת מידע" וצעדים אחרים ב"מרחבים הצבאי-מדיני, הכלכלי והמסחרי ופסיכולוגיית המידע" נגד "קואליציה של מדיניות בלתי ידידותיות" בראשות ארה"ב.
"עלינו להמשיך להתאים את גישתנו ליחסים עם מדינות בלתי ידידותיות. חשוב ליצור את הדרך למצוא את נקודות התורפה במדיניות החוץ והפנים שלהן במטרה לפתח צעדים מעשיים להחליש את אויביה של רוסיה", נאמר במסמך. זהו המסמך הרשמי הראשון המביא לידי ביטוי את האופי ההיברידי של המלחמה נגד המערב, כפי שהוא נתפס בידי רבים באליטה הרוסית.
הקרמלין שואף לשבש את הסיוע המערבי לאוקראינה ולפגוע בפוליטיקה הפנימית של ארה"ב ומדינות אירופה, באמצעות מסעות תעמולה התומכים בבדלנות ובקיצוניות. הוא גם מבקש לעצב מחדש את הגיאו-פוליטיקה תוך התקרבות לסין, אירן וקוריאה הצפונית, במטרה לשנות את מאזן הכוחות.
לשונו של הנספח תוקפנית וגלויה מזו של המסמך הגלוי. נטען בו, כי ארה"ב מובילה קואליציה של "מדינות בלתי ידידותיות" שמטרתה להחליש את רוסיה משום שהיא מהווה "איום להגמוניה העולמית המערבית". תוצאות המלחמה באוקראינה "יקבעו במידה רבה את אופיו של הסדר העולמי העתידי" – הוכחה ברורה לכך שמוסקבה רואה תוצאות אלה כקשורות ליכולתה (כמו גם ליכולתן של מדינות סמכותניות אחרות) לכפות את רצונה ברחבי העולם.
המסמך הפומבי, אותו אישר ולדימיר פוטין במארס אשתקד, משתמש בלשון דיפלומטית יותר: הוא קורא ל"דמוקרטיזציה של היחסים הבינלאומיים", "שוויון סוברני" וחיזוק מעמדה של רוסיה בזירה הבינלאומית. גם מסמך זה טוען שארה"ב ובעלות בריתה מנצלות את המלחמה באוקראינה כדי להסלים את "מדיניותן האנטי-רוסית ארוכת השנים", אך גם מצהיר ש"רוסיה אינה רואה את עצמה כאויב של המערב ואין לה כוונות זדון נגדו".
אקדמאי רוסי מוביל, בעל קשרים קרובים לדיפלומטים רוסים, אמר לפוסט, כי המדיניות שבנספח באה לידי ביטוי בווטו שהטילה רוסיה לאחרונה במועצת הביטחון על הארכת הפיקוח על העיצומים נגד קוריאה הצפונית בשל תוכניתה הגרעינית – מה שלמעשה הביא לקיצו 14 שנות שיתוף פעולה עימה בתחום זה. "רוסיה יכולה להקשות על ארה"ב באיזורים רבים בעולם: המזרח התיכון, דרום-מזרח אסיה, אפריקה ואפילו דרום אמריקה", הוסיף האקדמאי.
פקידים מערביים הזהירו שרוסיה מסלימה בשנתיים האחרונות את מסעות התעמולה וההשפעה שלה, כאשר היא פועלת לחתור תחת התמיכה באוקראינה. כחלק מכך, היא מנסה ליצור מחלוקות גלובליות, כאשר מאמצי התעמולה שלה נגד המערב מורגשים במדינות רבות במזרח התיכון, אפריקה, דרום אמריקה ואסיה.

הידיעה המלאה
תאריך:  19/04/24   |   עודכן:  19/04/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחדרי חדרים הרוסים מציגים בצורה ברורה את יעדיהם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ברור כשמש
ידען  |  20/04/24 18:24
2
זו בדיוק ההשפעה בישראל
רוני  |  21/04/24 07:27
3
צפויי
עם ישראל חיי  |  21/04/24 08:18
4
צפויי
עם ישראל חיי  |  21/04/24 08:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
אקונומיסט מציין שהשאלה כבר אינה תמריץ לסייע לאוקראינה, אלא מצע לדיונים ממשיים    ההשלכות יהיו חמורות מאוד, במיוחד מבחינתה של אירופה, ולכן מוטב שזה לא יקרה
איתמר לוין
מייק ג'ונסון הודיע שיעלה להצבעות נפרדות את הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן - לצד חקיקה שתגביל את ההוצאה התקציבית בסעיף האוקראיני    לא ברור האם יימצא רוב למהלך המורכב שגיבש ג'ונסון
איתמר לוין
אקונומיסט מתאר את השימוש הנרחב שעושה אוקראינה בבינה מלאכותית – החל מקביעת מטרות וכלה באיתור בוגדים אפשריים    לצד ההצלחות, קיימות סכנות ולא ברור עד כמה הם ישפיעו על תוצאות המלחמה
איתמר לוין
קבוצת וגנר גייסה 50,000 פושעים למלחמה באוקראינה. 15,000 מהם כבר חזרו לבתיהם מצוידים בחנינה נשיאותית, וחלקם שבו וביצעו פשעים חמורים ומזעזעים - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח את המצב במלחמה באוקראינה ומגיע למסקנה, כי אין לה נתיב לניצחון בטווח הנראה לעין; גם אם הסיוע האמריקני יגיע, 2024 היא בעיקרה שנה של "להחזיק מעמד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il