X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
תותח רוסי באוקראינה. מחסור בחומרי נפץ [צילום: AP]
תעשיית הנשק הרוסית פורחת, בעיקר בעזרתה של סין
מחקרים שמצטט אקונומיסט מסבירים מדוע רוסיה מצליחה להגדיל את ייצור הנשק למרות העיצומים המערביים. אבל גם הגידול הזה יגיע לקיצו, ובינתיים המערב צריך להגביר את הייצור שלו כדי לסייע לאוקראינה

למרות העיצומים המערביים, תעשיית הנשק הרוסית פורחת. ייצור הציוד החיוני למלחמה באוקראינה גדל דרמטית מאז הפלישה לפני שנתיים – בזכות ספקים זרים חדשים, המספקים חלקים, מוצרי חשמל וכלים. מחקר של המרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון, אותו מצטט אקונומיסט, מלמד שחלק ניכר מן העקבות מובילים לאותה מדינה: סין. חברות ממדינה זו סיפקו לרוסיה מוליכים-למחצה החיוניים למערכות נשק שונות, כמו גם ציוד ניווט, חלקי מטוסים ועוד.
ניתוח עסקות מלמד, כי גם ציוד ייצור ממוחשב ומדויק, המשמש לחומרה חיונית, הגיע ברובו מסין: בין מארס ליולי אשתקד היו 10,000 עסקות כאלה מדי חודש. כל עסקה עשויה לכלול שורה של מוצרים, כך שקרוב לוודאי שהמספר בפועל היה גדול בהרבה. הייבוא מסין החל לגדול לאחר שוולדימיר פוטין הודיע (בספטמבר 2022) על גיוס חלקי, אך זינק לאחר שפוטין נפגש עם שי ג'ינפינג במארס 2023. סין טוענת שהיא ניטראלית במלחמה ואינה מספקת נשק, אך בפועל היא תורמת משמעותית למאמץ המלחמה של הקרמלין.
הסחר עם סין אינו הבעיה היחידה של מדינות המערב המבקשות להפחית את ייצור הנשק הרוסי. למרות מאמצי אכיפה ניכרים, רוסיה קיבלה אשתקד מוצרים רבים תוצרת המערב. כך למשל, סחורות מצרפת, גרמניה ויפן עשו את דרכן לרוסיה דרך מדינות שלישיות כמו טורקיה ואיחוד האמירויות שאינן שותפות לעיצומים המערביים. מחקר אחר מצא, כי חברה רוסית גדולה ייבאה כמויות עצומות של רכיבים חשמליים לא רק מהונג-קונג אלא גם מגרמניה.
אין זה קל לאכוף כללים מחמירים יותר. רוסיה משתמשת יותר ויותר בציוד פשוט יותר, בין היתר משום שמלאי הציוד המתוחכם הולך ומתדלדל. לכן, יצרני הנשק רוכשים ציוד המשמש גם למטרות אזרחיות ושאת העברתו קשה יותר למנוע. שנית, גם אוקראינה תלויה חלקית ביצרנים סינים לרכישת חלקי מכונות. מי שמעצב ואוכף את העיצומים חייב לשאול את עצמו, האם הטלת מגבלות נוספות של חברות סיניות לא תפגע גם באוקראינה.
נכון לעכשיו נראה שהזינוק בייצור הרוסי יימשך. הוצאות הביטחון שלה צפויות להגיע השנה ל-115 מיליארד דולר, עלייה של 68% לעומת אשתקד. ועדיין, גם עם הסיוע של סין ומדינות אחרות, רוסיה לא תוכל להמשיך את הגידול עד אין קץ. היא סובלת ממחסור בחומרי הנפץ הדרושים לפגזים, טילים ותחמושת אחרת. בתחומים מסוימים יאזלו בשנתיים הקרובות המלאים הסובייטיים בהם משתמשת רוסיה. בינתיים, מסיים אקונומיסט, על המערב לסגור את הפרצות בעיצומים הנוכחיים ולהגביר את הייצור שלו כדי לסייע לאוקראינה.

הכתבה המלאה
תאריך:  01/05/24   |   עודכן:  01/05/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעשיית הנשק הרוסית פורחת, בעיקר בעזרתה של סין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שילמדו בישראל
ישרא  |  3/05/24 09:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
חבילת הסיוע הענקית שאישר סוף-סוף הקונגרס תסייע לאוקראינה לבלום את רוסיה השנה, אך כדי שתחולל שינוי של ממש - תצטרך קייב להתגבר על הבעיות הקשות בתחום הגיוס, מסביר וושינגטון פוסט
יאיר נבות
טימור איבאנוב החזיק בתפקיד בעל עוצמה ושליטה על סכומי עתק - הוא היה האחראי על כל מיזמי התשתיות של משרד ההגנה. כר פורה להתעשרות עצומה בזמן קצר. מה שמאוד בלט מאז המעצר ועד היום זו למשל העובדה ששר ההגנה שחייגו עצמו לא התייחס אליו כלל - ייתכן שהופתע לחלוטין עצמו מהמהלך. המעצר הזה שופך אולי קצת אור על מאבקי הכוחות הפנימיים בין מוקדי הכוח בעילית הרוסית, ועל מוכנותם של אלה המתנגדים לשר ההגנה שוייגו לעשות מהלך, ולפגוע במחנה שלו.
יואב יצחק
הנשיא זלנסקי קורא להחיש את העברת הסיוע לאוקראינה - הסיוע "יכול וצריך להציל חיים ברגע זה"    רוסיה תקפה בשבת באמצעות טילי שיוט, טילי קרקע-אוויר S-300 וטילים בליסטיים של איסקנדר וגרמה להשבתת שלוש תחנות כוח
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מהלך התקפי משמעותי, בין השאר בשל מחסור בכוח אדם
איציק וולף
נשיא אוקראינה הודה לפוליטיקאים האמריקניים שאישרו בבית הנבחרים את חבילת הסיוע בסך 60.8 מיליארד דולר והפציר לאשר אותה במהרה גם בסנאט    "אני מתפלל שנקבל הזדמנות לניצחון אם אוקראינה באמת תקבל את מערכות הנשק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il