X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
כהן, בדרכו לבית המשפט [צילום: ג'וליה ניקיסנון, AP]
טראמפ, תשלומים לכוכבת פורנו [צילום: AP]
פרקליטו לשעבר של טראמפ מעיד במשפטו: טראמפ סבר שפרסום סיפורה של סטורמי דניאלס יהיה אסון לקמפיין שלו ב-2016; הוא לא חשש מתגובתה של רעייתו ורמז שיוכל למצוא בקלות בת-זוג אחרת
▪  ▪  ▪

פרסום סיפורה של סטורמי דניאלס לפני בחירות 2016 היה עלול להיות הרה אסון מבחינתו של דונלד טראמפ, ובשל כך הוא הורה לשלם לה דמי שתיקה. כך העיד (13.5.24) מייקל כהן, שהיה פרקליטו של טראמפ וה"מאכער" שלו, העד המרכזי במשפטו של טראמפ בפרשת דניאלס. בחקירה הנגדית צפויה ההגנה לתקוף בחריפות רבה את אמינותו של כהן, שהודה בשורה של עבירות ושקרים וריצה שלוש שנות מאסר.
דניאלס, כוכבת פורנו, טענה שקיימה יחסי מין עם טראמפ ב-2006; טראמפ מכחיש. כהן שילם לה 130,000 דולר כדי להבטיח את שתיקתה וטראמפ החזיר לו את הכסף לאחר שנבחר לנשיא - ולטענת התביעה עשה זאת תוך רישום כוזב במסמכי קבוצת טראמפ. התביעה טוענת שהרישום הכוזב נועד להסתיר תשלום פוליטי במהותו, שכן מטרתו הייתה למנוע נזק פוליטי. בכך, לשיטתה, טראמפ הפר את חוקי מימון הבחירות - מה שהופך את הרישום מעבירת עוון לעבירת פשע (משום שנועד להסתיר עבירה אחרת).
לדברי כהן, טראמפ ביקש להשתיק את סיפורה של דניאלס לא משום שחשש שיפגע ברעייתו, מלאניה טראמפ, אלא "אך ורק בגלל הקמפיין". שמה של מלאניה טראמפ עלה שוב, כאשר כהן דיבר על הקלטת שפורסמה באוקטובר 2016 ובה התרברב טראמפ בתקיפה מינית של נשים, מה שגרם פניקה במטהו. לדבריו, היא זו שהציעה לומר שהיו אלו רק "פטפוטים של גברים" ("locker-room talk"), כפי שאכן נעשה.
כהן העיד, כי כאשר שוחח עם טראמפ על קניית שתיקה של דניאלס, "הוא אמר לי: פשוט תעשה את זה". לדבריו, בשנת 2017 - כאשר טראמפ כבר היה הנשיא - הוא ומנהל הכספים הוותיק של קבוצת טראמפ, אלן וייסלברג, הבטיחו לו שיקבל בחזרה את הכסף. כאמור, הכסף אכן הוחזר - תוך שהוא נרשם בספרי הקבוצה כשכר טירחה משפטי לכהן.
כהן סיפר, כי טיפל בסיפורים בעייתיים עוד לפני זה של דניאלס. הוא ארגן תשלום של 30,000 דולר לשוער לשעבר בטראמפ טאואר בניו-יורק, אשר טען בכזב כאילו יש לטראמפ ילד מחוץ לנישואין. הוא גם הסדיר את קניית סיפורה של דוגמנית פלייבוי לשעבר, קארן מק'דוגל (ב-150,000 דולר), אשר טענה שניהלה עם טראמפ רומן בן עשרה חודשים (טראמפ מכחיש). שני הסיפורים נרכשו בידי הצהובון נשיונל אינקוויירר, שהיה אז בשליטת ידידו של טראמפ, דייוויד פאקר. הלה סירב לרכוש את סיפורה של דניאלס ("אני לא בנק", אמר) ולכן כהן שילם מכיסו.

כהן טוען שמילא תפקיד בקמפיין
מלאניה טראמפ. הציעה כיצד להגיב על הקלטת [צילום: וילפרדו לי, AP]

לדברי כהן, בשני המקרים טראמפ היה מודע למתרחש והורה לו לעשות את הדרוש כדי למנוע את הפרסומים. מעורבותו לא הייתה שונה במקרה של דניאלס, הוסיף: "פשוט תטפל בזה", אמר לו טראמפ. הוא הבהיר, כי הכוונה הייתה לרכוש את הזכויות לסיפור כך שלא יתפרסם באמצעי תקשורת כלשהו. כהן עדכן את טראמפ על הדרך בה הסדיר את התשלומים הקודמים משום שרצה לקבל ממנו את הקרדיט על כך, ובמקרה של דניאלס – לקבל בחזרה את הכסף. "הכל חייב את חתימתו של טראמפ", הדגיש.
כהן הסביר, כי סיפורה של דניאלס עלול היה להתפרסם מיד לאחר חשיפת הקלטת, וכאשר הסקרים הראו שטראמפ נמצא בפיגור בקרב בוחרות מול המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון. טראמפ ידע שסיפור כזה עלול להחמיר עוד יותר את המצב, ואמר: "נשים ישנאו אותי. זה יהיה אסון לקמפיין" (ציטט כהן).
לעומת זאת, הוסיף כהן, טראמפ כלל לא היה מודאג לגבי ההשלכות מול רעייתו. "איך הולך למעלה?" שאל אותו כהן, בהתייחסו לפנטהאוז המשפחתי בצמרת טראמפ טאואר. "אל תדאג", השיב טראמפ ורמז שלא יתקשה למצוא בת זוג אחרת (מלאניה היא אשתו השלישית): "כמה זמן אתה חושב שאני אשאר בשוק?" לדבריו, טראמפ דחק בו לנסות ולעכב את התשלום עד לאחר הבחירות, משום שבאותו מועד – כבר לא יהיה אכפת לו האם הסיפור יתפרסם, שכן כאמור דאגתו היחידה הייתה מפני השלכותיו הפוליטיות.
כהן טען, כי מילא תפקיד חשוב – גם אם לא-רשמי – בקמפיין טראמפ ב-2016. לדבריו, הייתה לו כתובת דוא"ל של הקמפיין והוא הופיע בתקשורת למענו של טראמפ, כולל אצל וולף בליצר ברשת CNN לאחר פרסום הקלטת הידועה לשמצה. התביעה הציגה התכתבויות דוא"ל המלמדות על קשר תדיר בין כהן לבין בכירים בקמפיין וטוענת, כי מעמדו זה מלמד שרכישת סיפורה של דניאלס הייתה לצרכים פוליטיים. ההגנה טוענת, כי לכהן לא היה מעמד בקמפיין וכי הוא פעל על דעת עצמו – כולל ברכישת הסיפור. עדי תביעה קודמים אמרו, כי כהן לא היה פועל בצורה כזאת ובוודאי שלא מוציא סכום כה גדול בלא הנחיה של טראמפ.
התביעה, המודעת כמובן לכך שלכהן יש בעיית אמינות רצינית, אפשרה לעדי קודמים שלה לתקוף אותו ולהציגו כ"מניאק", תוקפני, חסר מעצורים ושנוא על הכל. נכון לחקירה הראשית, כהן הציג דמות רגועה ומקצוענית, ענה על השאלות לאט ובפירוט, ואף הודה ששיקר בעבר – אם כי טען שעשה זאת למען טראמפ. החקירה הראשית תימשך היום ולאחר תחל החקירה הנגדית, הצפויה להיות תוקפנית במיוחד ולהסתיים עד סוף השבוע. כהן יהיה העד לפני-האחרון בפרשת התביעה, כך שפרשת ההגנה תחל בשבוע הבא; עדיין לא ידוע האם טראמפ יעיד.

תאריך:  14/05/24   |   עודכן:  14/05/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כהן: סיפורה של דניאלס נקנה מסיבות פוליטיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
כהן חצה את הקווים לאחר שטראמפ מיהר לנטוש אותו עם מעצרו    עדי התביעה מאז תחילת המשפט נועדו להתגבר על בעיית האמינות של כהן       ניו-יורק בכתבה נרחבת על העד המרכזי בפרשת דניאלס, חלק שני
איתמר לוין
מייקל כהן היה עורך הדין ובעיקר המאכער של דונלד טראמפ, הפך לאחד מאויביו המרים ביותר. ההגנה תטען שמדובר בשקרן מורשע ונקמן    ניו-יורק בכתבה נרחבת על העד המרכזי בפרשת דניאלס, חלק ראשון
איתמר לוין
כוכבת הפורנו עומדת על גרסתה ולפיה קיימה יחסי מין עם טראמפ ב-2006    נשאלה האם יצאה נשכרת מבחינה כספית מקידום הסיפור, והשיבה: "לא שונה ממר טראמפ"
איתמר לוין
השופטת איילין קאנון אומרת שאינה יודעת מתי יסתיימו ההליכים המקדמיים    סטורמי דניאלס העידה על המפגש המיני עם טראמפ ב-2006 ודחתה את טענות ההגנה לפיהן שיקרה וניסתה לסחוט ממנו כספים
איתמר לוין
השופט מרצ'ן, המנהל את הדיון בפרשת דניאלס, שב וקובע שטראמפ ביזה את בית המשפט כאשר הפר את הצו האוסר עליו לתקוף מושבעים    אומר שמעצר יהיה רק המוצא האחרון, אך מזהיר שייאלץ לשקול אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il