X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הפרסומות תרמו 7.5% מהרווח אשתקד [צילום: טד שפריי, AP]
רשת וולמארט נכנסת בעוצמה לעסקי הפרסום
הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם מוכרת פרסומות באתר וביישומון שלה, בשירותי וידאו - והפוטנציאל הגדול ביותר הוא דווקא באלפי חנויות הפיזיות הישנות והטובות, מתאר אקונומיסט

במחלקת מוצרי החשמל מכוונות כל הטלוויזיות לאותו ערוץ, המקרין פרסומת למותג קוסמטיקה. בסופו של המעבר ניצב דוכן המקדם פופקורן. המוזיקה בחלל החנות נקטעת מדי פעם בפרסומות. אפילו בקופה, פרסומת קופצת על המסך כדי לתפוס עוד פעם אחת את תשומת ליבם של הקונים.
כל מי שמסתובב בסניף של רשת וולמארט, כפי ש-200 מיליון אמריקנים עושים מדי חודש, רואה אלפי מוצרים – והקונים עצמם הופכים למוצרים, מגדיר אקונומיסט. וולמארט, הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם במחזור המכירות, גילתה שאפשר לעשות הרבה כסף ממכירת הגישה ללקוחות. עסקי הפרסום סייעו לעלייה של 9.6% ברווח התפעולי ברבעון הראשון, והנתח שלה בתחום הפרסום הולך וגדל.
הכנסותיה של וולמארט הסתכמו אשתקד ביותר מ-600 מיליארד דולר, וההכנסות מפרסום נראות זניחות – 3.4 מיליארד דולר. אבל הרווח התפעולי ממנו כה גדול, בעוד הרווח התפעולי ממוצרי מכולת כה קטן, עד שהפרסומות תורמות נתח משמעותי מהרווח: 7.5% מהרווח לפני מס אשתקד; הצפי הוא ל-13% ב-2026. בתחום זה וולמארט היא גמד ליד אמזון, שהכנסותיה מפרסום הסתכמו אשתקד ב-47 מיליארד דולר, אבל היא בהחלט במקום טוב בדרג השני של הרשתות המפרסמות.
לעסקי הפרסום של וולמארט יש שלושה חלקים עיקריים, מסביר אקונומיסט. הגדול שבהם הוא הפרסום הדיגיטלי באתר וביישומון, והוא מוכוון היטב שכן הרשת יודעת מה הלקוח מחפש והיעילות של הפרסומות נמדדת בקפידה. מאחר שהמידע מגיע מהאתר שלה עצמה, וולמארט אינה מושפעת מהכללים הנוקשים בנוגע להגנת הפרטיות המוכתבים בידי חברות כמו אפל.
החלק השני הוא וידאו, בו וולמארט מתחרה היטב מול אמזון השופכת מיליארדים לתוכניות כמו "שר הטבעות" בשירותי הסטרימינג שלה. וולמארט מסתפקת בתפקיד פחות זוהר מאחורי הקלעים. בחודש פברואר היא הודיעה על רכישת Vizio, יצרן של טלוויזיות חכמות עם 18 מיליון משתמשים בארה"ב, להם ניתן להקרין פרסומות מוכוונות. היא סגרה עסקות עם חברות מדיה אחרות, בהן היא משתפת אותה במידע שברשותה וכך הן יכולות למקד פרסומות ללקוחותיהן; האחרונה שבהן היא עם שירות הסטרימינג של דיסני. יש הסבורים, שהשלב הבא יהיה "טלוויזיית קניות", בה הצופים ירכשו מוצרים במישרין דרך מכשירי הטלוויזיה שלהם; וולמארט כבר עורכת נסיונות בכיוון.

פרסומות ב-170,000 מסכים דיגיטליים
פרסומות אחרונות ליד הקופות [צילום: אדוארדו אלוורז, AP]

החלק השלישי, ואולי בעל הפוטנציאל הגדול ביותר, טמון ברשת הענקית של החנויות הפיזיות של הרשת. לוולמארט יש למעלה מ-5,000 חנויות בארה"ב ו-10,000 ברחבי העולם, לעומת 538 חנויות Whole Foods שבבעלות אמזון ופחות מ-100 חנויות של אמזון עצמה. לדברי וולמארט, למעלה מ-90% מהאמריקנים קונים בה לפחות פעם בשנה. הקהל הזה הוא היעד הגדול הבא.
המפרסמים, הלכודים בעולם של הפרסומות הדיגיטליות הניתנות למדידה, עדיין רואים את הפרסום בחנויות כחלופה גרועה. קשה לעקוב אחרי התנהגות הלקוחות מחוץ לאינטרנט, וכמה נסיונות לעשות זאת ספגו ביקורת. אמזון מילאה את חנויותיה במצלמות, אך הסירה אותן לאחר שלקוחות התלוננו שהם מקבלים תחושה שעוקבים אחריהם. רשת בתי המרקחת Walgreens ביטלה תוכנית דומה אשתקד בנימוק של בעיות טכניות.
וולמארט שיפרה את יכולתה לקשר בין הפרסומות המקוונות לבין מכירות פיזיות, תוך שימוש בפרטי תשלום אנונימיים כדי לגלות מתי הלקוח קונה מוצר מסוים לאחר שראה פרסומת שלו ביישומון. היא גם מגדילה את מספר המקומות בחנויות העומדים לרשות מפרסמים. החנויות כבר מקרינות פרסומות ב-170,000 מסכים דיגיטליים במחלקות האלקטרוניקה ובקופות, וכעת היא מבצעת פיילוט במעדניות ובמאפיות.
הפרסום הדיגיטלי בחנויות עודנו קטן בהרבה מאשר ברשת, למרות ש-85% מהקניות בארה"ב נעשות בצורה פיזית. חוסר האיזון הזה עשוי להוות הזדמנות: אם פרסומות בחנויות יוכלו להיות יעילות כמו המקוונות, מדובר בשוק של עשרות מיליארדי דולרים – ומעטות החברות שייצאו נשכרות כמו וולמארט.

הכתבה המלאה
תאריך:  27/05/24   |   עודכן:  27/05/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשת וולמארט נכנסת בעוצמה לעסקי הפרסום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
זוהי מסקנתו של אקונומיסט מן הנתונים המלמדים, ששיעור הזקנים באוכלוסייה עולה בהתמדה - מה שאומר פחות צמיחה ויותר הוצאות על פנסיות ובריאות    לדעת העיתון אין מנוס מקיצוץ בפנסיות והעלאת גיל הפרישה
איתמר לוין
שרי האוצר של מדינות G7 אישרו עקרונית תוכנית לשימוש בריבית על הנכסים הרוסיים המוקפאים כדי לממן את הסיוע    התנגדותן של גרמניה וצרפת מנעה שימוש בנכסים עצמם
איתמר לוין
המדינה המעניקה לחמאס שירותים משפטיים ודיפלומטיים היא דמוקרטיה בשקיעה, כהגדרתו של אקונומיסט, עם האבטלה הגבוהה ביותר בעולם - ואחרי הבחירות השבוע המצב עלול להיות גרוע עוד יותר
איתמר לוין
העיתון טוען שבקשות המעצר של התובע בבית הדין הפלילי מתעלמות מכך שלישראל יש מערכת משפט עצמאית, משוות בין הדמוקרטיה המותקפת לבין טרוריסטים וממילא לא יסתיימו בהעמדה לדין של איש
איתמר לוין
תחקיר נרחב של ניו-יורק טיימס קובע, כי אחד מבעלי בריתה המרכזיים של ארה"ב באפגניסטן היה אחראי להיעלמותם והירצחם של מאות בני אדם    סיפורים כאלה מסבירים מדוע האפגנים עברו לתמוך בטליבאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il