שיחת עומק עם איש התקשורת יום טוב משה, במאי ומפיק פרסומות מהמובילים בישראל, שיצר למעלה מ-500 פרסומות בכל ז'אנר כולל פרסומת לחלב עמיד של תנועה אשר צולמה בחלל החיצון וזכתה בפרס גניס. במלחמת יום הכיפורים הוא לחם בפלוגה של המ"פ ארז בנימיני ז"ל בגדוד 198 שעליו פיקד עמיר יפה בפרוץ המלחמה. בסוף המלחמה הוא לחם במובלעת הסורית ברמת הגולן. לדבריו, הוא הגיע למסקנה כמומחה תקשורת ופרסומת שראשי המדינה אז, גולדה מאיר ומשה דיין, לא הופתעו אלא "מכרו אותנו" ועד היום ראשי המדינה מוכרים אותנו וכזה המצב בכל המדינות. מדובר לדבריו במלחמה על תודעת המוח באמצעות התקשורת שכולה "פייק".
הסבר יסודי לדבריו של יום טוב משה אפשר לקבל בספרִי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השׂרידוּת" העוסק באבני היסוד של הוויית הצבא והמלחמה, ובספרִי "גלגל המנוף של ההיסטוריה" העוסק בהתגבשות הציונות האסטרטגית של ז'בוטינסקי. על המערך המוצנח בצה"ל כתבתי, כהיסטוריון רשמי של הצנחנים וכאיש מחלקת היסטוריה במילואים של חיל-האוויר, בסדרת ארבעת ספָרַי, "ההיסטוריה של הצנחנים": א. 101; ב. קרב המיתלה; ג. איחוד ירושלים; ד. אביב נעורים. על מלחמת יום הכיפורים כתבתי בספרי, שאזל, "קריסה ולִקחהּ", והשתתפתי בכתיבת הספר של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים "ניצחון בסבירות נמוכה". כל מי שמעוניין לרכוש ספרים אלה, יפנה להוצאת שׂרידוּת, המתמחה בחשיפת מחדלים וליקויים שהממסד מתאמץ להסתיר:
survival1940@gmail.com אנא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושף בפניכם את האמת, ולהשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשדות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה והעיקר שאנחנו, בנֵינו, נכדינו וצאצאינו נדע את האמת שהוסתרה בגלל מחדלי המלחמה: איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות.
[קישור]