X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פסיקה
כך גם זהותם של סטודנטים אשר נקלעו במקרה לזירת האירוע, ומשמשים כעדי תביעה זאת לצורך הגנה על חייהם
▪  ▪  ▪

אין לחשוף בפני הנאשם את זהותו של המדובב המשטרתי "יוסף עלי שום". גם אין לחשוף בפני הנאשם את זהותם של עדי התביעה, סטודנטים אשר נקלעו לזירת האירוע במקרה, וזאת לצורך הגנה על חייהם. כך קבעה (יום א', 21.12.08) שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, רחל ברקאי, בבקשה שהגיש בא-כוח הנאשם לחשיפת ראיות חסויות.
בא-כוח הנאשם טען כי בעבר באותה פרשה הסתירה המשטרה מידע חיוני הקשור לאופן שבו הפליל עד המדינה את מרשו, והוא חושש כי גם הפעם מתנהלת המשטרה באותו דפוס וכי יש במידה שמסתירה המשטרה מידע חיוני להגנת מרשו. בא-כוח הנאשם הגיש לבית המשפט שורה של מסמכים אותם הוא מבקש לחשוף, אך בית המשפט נענה לבקשתו אך ורק באופן חלקי.
בית המשפט הותיר חלק מהחומר תחת חיסיון- וזאת בשל האינטרס הציבורי החשוב המוגן בידי חסיון זה. כך לדוגמא סירב בית המשפט לחשוף את דרכי האזנת הסתר של המשטרה, אף שהותיר לחשוף את תוכנן של האזנות הסתר. בית המשפט סירב לחשוף, כאמור לעיל, את זהותם של עדי התביעה שטרם נחשפו עקב התרשלות המשטרה, אך איפשר לחשוף באופן חלקי מידע על האופן שבו הפליל עד המדינה את הנאשם.

עובדות המקרה

כנגד המבקש ואחרים הוגש כתב אישום המייחס להם קשירת קשר לביצוע פשע בחמישה אירועים שונים, והכול במסגרת ארגון פשיעה שהמבקש לכאורה עומד בראשו. ביום 26.6.08 חתם השר לביטחון פנים על תעודת חיסיון המשתרעת על חמישה עמודים והמבקשת לחסות חומר רב הנוגע למסמכים, בקשות ושיטות פעולה וטכנולוגיה משטרתית.

טענות הצדדים

בא-כוח המבקש מבקש לעיין בחומר לצורך ניהול הגנת מרשו. לטענתו, בעבר הוסתר מן ההגנה מידע חיוני להגנת המבקש והוא חושש כי גם עתה מתנהלת המשטרה בדפוס דומה. לטענתו, חשיפת החומר החסוי עשויה לסיע בהגנת המבקש.

קביעות בית המשפט

  • אימתי יוטל צו לחיסוי ראיות? - סעיף 45 לפקודת הראיות קובע כי: "אין אדם חייב למצוא, ובית המשפט לא יקבל, ראיה אם שר הביע דעתו, בתעודה חתומה בידו כי מסירתה עלולה לפגוע בעניין ציבורי חשוב, אלא אם מצא בית המשפט הדן בדבר, על-פי עתירת בעל דין המבקש גילוי הראיה, כי הצורך לגלותה לשם עשיית צדק עדיף מן העניין שיש לא לגלותה." הפסיקה קבעה כי חיסיון על ראיה יוסר באם יש יסוד סביר להניח כי אותה ראיה תניב את המידע המבוקש להגנת הנאשם. חיוניות הראיה נבדקת בהתאם לנסיבות המקרה ובמיוחד בהתאם לקו ההגנה שבו נוקט הנאשם.
  • יש להסיר את החיסיון ממרבית הראיות - יש להסיר את החיסיון על תוצרי האזנות הסתר שביצעה המשטרה לנאשם, אשר ממילא מרביתם כבר הועברו לבא כוח המערער. אולם לא ימסר לבא כוח הנאשם מידע אודות דרכיה ושיטותיה של המשטרה בביצוע האזנת הסתר. באשר לקשרים בין עד המדינה אשר הפליל את הנאשם לבין המשטרה- החיסיון יוסר באופן חלקי. עם זאת, זהותו של המדובב "יוסף עלי שום" תישאר עלומה.
  • חיסיון זהותם של עדי התביעה יוסר בחלקו - הגם שבאופן עקרוני יש להותיר את זהותם של עדי התביעה חסויה, וזאת עקב חשש לחייהם, הרי שלאור העובדה ולפיה אנשי המשטרה התרשלו ומסרו כבר חלק משמות עדי התביעה לנאשם ולבא-כוחו, זהות ופרטי אותם עדים לא יוותרו חסויים. עם זאת, שאר עדי התביעה הינם סטודנטים אשר נקלעו במקרה למקום, ומסירת פרטיהם לא תסייע לגיבוש הגנתו של הנאשם, ועל כן יש להותיר את פרטיהם חסויים.

תוצאת ההליך

המדינה תדאג להעביר את החומר לידי ב"כ המבקש עד ליום 22.12.08.

פרטי ההליך

- בבית המשפט המחוזי בבאר שבע
- בפני השופטת רחל ברקאי
- בשם המבקש עו"ד ארז שלו, עו"ד פלדמן
- בשם המדינה עו"ד מירב עמר כהן

- בש (ב"ש) 21899/08 בתיק עיקרי 1078/08 יניב זגורי נגד מדינת ישראל (ניתן ביום 21.1.208)
תאריך:  27/12/2008   |   עודכן:  27/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהות המדובב המשטרתי "יוסף עלי שום" תשאר עלומה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
יש להרוס מבנים לא חוקיים מיד, בכדי שלא יצא חוטא נשכר    הדברים יפים שבעתיים לאזור העיר העתיקה בירושלים, שיש לו חשיבות ארכיטקטונית, היסטורית, חברתית ודתית מיוחדת
ענבל בר-און
השופטת אסתר חיות: שופט אינו יכול לכפות את הגיונו האובייקטיבי על העסקה שהצדדים כרתו    יש לפצות את המוכרים על הפרת החוזה
ענבל בר-און
בקשתו של פלשתיני תושב ארה"ב לאיחוד משפחות עם אשתו השוהה באזור איו"ש נדחתה על הסף    עם זאת, הותר לו לשהות באזור כחודש לצורך חתונות ביתו כנגד הפקדת ערבון ע"ס 25,000 ש"ח
ענבל בר-און
עורך הדין טען כי בשל נישואיו לשופטת בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן, הוא מנוע מלהופיע בפני ארבעה שופטים בבית משפט זה    ביניש: קרבה ממשית יוצרת חשש למשוא פנים
ענבל בר-און
השופט קבע כי מדיניות חברתית ראויה צריכה לצמצם את הגדרת הממזרות ככל שניתן    אולם בדיקת האבהות הזו לא נתבקשה עקב חשש לממזרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il