X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  פסיקה
המדינה ביקשה הארכת מעצר ב-90 יום עקב מסוכנותם של הנאשמים סנגורי הנאשמים: הם שוהים שנתיים במעצר, לאחר כ-6 הארכות מעצר
▪  ▪  ▪

"בשל מסוכנותם של הנאשמים מחד, ובשל התמשכות ההליכים מאידך, יש להאריך את מעצרם של הנאשמים ב-30 יום, וזאת בתקווה שבפרק זמן זה, אם לא תנתן הכרעת דין, לפחות יקבע מועד להכרעת דין". כך קבע (יום ד', 7.1.09) שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, בדיון להארכת מעצר שביעית במספר, שנתקיים בעניין הנאשמים למשפחת אבוטבול בפרשת הרצח של רענן לוי ז"ל.
טענתו של הסנגור כי לא נשקפת מסוכנות מן הנאשמים הוזמה, וזאת בשל הפחד בו שרויה עדת המפתח בפרשה, רעות רובין, פחד שהוביל אותה לחיות במסתור תחת שמירה משטרתית צמודה. עוד טען סנגורם של הנאשמים, כי היות וכל עדי המפתח בפרשה כבר העידו, אין חשש יותר לשיבוש הליכים. המדינה טענה, מנגד, כי דווקא התקרב המועד של גזר הדין מקים חשש להמלטות מהדין.
השופט אליקים רובינשטיין לקח בחשבון כי הנאשמים שוהים במעצר כבר קרוב לשנתיים וכי זו הארכת המעצר השביעית במספר, ועל כן האריך את מעצרם של הנאשמים אך ורק ב-30 יום, וזאת מתוך תקווה כי בפרק זה כבר תנתן הכרעת הדין.

עובדות המקרה

נגד המשיבים הוגש (ביום 19.11.06) כתב אישום המייחס להם עבירת רצח בכוונה תחילה. כתב האישום מתייחס לרציחתו בדקירות סכין של רענן לוי ע"ה מחוץ למועדון 'שפיים', ופרטיו נסקרו באריכות בהחלטות קודמות בעניינם של המשיבים. כתב האישום ייחס לנאשם נוסף עבירה של קשירת קשר, אך הוא שוחרר לחלופת מעצר.
ביום 1.2.07 הורה בית המשפט על מעצרו של פרנסואה אבוטבול עד תום ההליכים. ביחס לאבי אבוטבול התבקש תסקיר מעצר, אך לבסוף הוחלט כי גם את המסוכנות הנשקפת ממנו אין לאיין ללא מעצר. בהחלטה זו ציין בית המשפט, כי יהיה נכון לשקול את מעצר המשיב 2 מחדש לאחר העדת עדת מפתח בתיק - אך לאחר מתן העדות הסתבר כי העדה עדיין מאוימת ושוהה במקום מסתור, והמעצר נותר על כנו. מאז נוהל המשפט בעוד שני המשיבים במעצר.
התקדמות המשפט לא הייתה מהירה. כאשר נתבקשה הארכת מעצר ל-90 יום נוספים, לאחר שחלפו תשעה חודשי המאסר אישר השופט ג'ובראן אך ורק 60 ימים מעצר. מפעם לפעם נתבקשו הארכות מעצר נוספות בבית המשפט העליון, והן ניתנו.

טענות הצדדים

חלפו כשנתיים מיום מעצרם של הנאשמים, וכעת הסנגור טוען כי מידת מסוכנותם פחתה, מה גם שלאחר שכל העדים במשפט נשמעו, לא קיים עוד חשש לשיבוש הליכי משפט. כן טען סנגרו של אבי אבוטבול כי מרשו נטול עבר פלילי, וניתן לקיים בעניינו חלופת מעצר. המדינה טענה, לעומת זאת, כי הסתתרותה של עדת המפתח במקום מסתור מעיד כאלף עדים על מסוכנותו של אבי אבוטבול, וכן כי דווקא משום שהכרעת הדין קריבה עולה חשש להמלטות מן הדין.

קביעות בית המשפט

המעצר יוארך ב-30 יום, וזאת לאור מסוכנותם הבולטת של הנאשמים מחד, אך מאידך, התמשכות ההליכים. ייתכן ובמשך שלושים יום אלה תינתן הכרעת הדין או למצער יודיע בית המשפט המחוזי על מועדה.

פרטי ההליך

- בפני השופט אליקים רובינשטין
- בשם המדינה: עו"ד יאיר חמודות
- בשם פרנסואה אבוטבול: עו"ד דן ענבר
- בשם אבי אבוטבול: עו"ד עמית בר

בש"פ 11023/08 מדינת ישראל נ' פרנסואה אבוטבול (ניתן ביום 7.9.09).
תאריך:  08/01/2009   |   עודכן:  09/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
"אמנם התביעה התרשלה כאשר הציעה במסגרת הסדר הטיעון עונש כה קל, אך אין לגלגל התרשלות זו אל שכמי העותר"    "בית המשפט העליון אינו מהווה ערכאת ערעור על הכרעות בין הדין הצבאי לערעורים"
ענבל בר-און
לאור חזקת התקינות של הרשות השלטונית יש להניח שהמכרז החדש תקין    העותרים קיבלו את מבוקשם כאשר בוטל המכרז הקודם אשר העדיף לכאורה את איקאה
ענבל בר-און
בית המשפט: "מי שגורר את זולתו להליך, מן הראוי כי ישלם על כך"    קטינים לא יהודים יוכלו להישאר בישראל אם יוכיחו כי מרכז חייהם פה
ענבל בר-און
מתגיות המחיר לא היה ברור כלל מהו המחיר ומה שיעור ההנחה    "הצרכן גומר בדעתו לקנות מוצר, וכשמגיע לקופה ומגלה כי המחיר אחר משסבר, כוחו אינו עומד לו"
ענבל בר-און
לא הוכחה טענת הסבים ולפיה היה זה חוזה למראית עין בלבד, והם בפועל לא נתכוונו להקנות את הדירה לנכדיהם במתנה    בנוסף, תביעתם התיישנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il