X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פסיקה
למרות שהורי התינוק דיווחו לו כי איבר מינו של התינוק הופך לשחור והוא בוכה יממה שלמה לא הגיע המוהל לבודקו למרות שהבטיח הפרקליטות סגרה הסדר טיעון – שישה חודשי עבודות שירות
▪  ▪  ▪
ההתנדבות שעלתה ביוקר [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

"לאחר ששקלתי את כל השיקולים הצריכים לעניין, מחד-גיסא - הודאתו של הנאשם, גילו, והחיסכון בזמן שיפוטי ומאידך-גיסא - העבירה החמורה בה הורשע, השלכותיה לעתיד על התינוק שנפגע, החלטתי, לא בלי התלבטות, לכבד את הסדר הטיעון...". כך החליטה (2.11.09) שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, השופטת איטה נחמן, בגזר דינו של המוהל שרשלנותו הובילה לגדיעת חלק מאיבר מינו של התינוק.
מדובר במוהל שעבד בהתנדבות, ובטקס ברית מילה אותו ערך (18.3.03), לאחר הסרת הערלה, הוא חבש את איבר מינו של התינוק בחוזקה, שהתבררה לאחר מכן, כמיותרת בשל הנמק שנוצר. כתוצאה מכך, כמה שעות לאחר הברית הפך צבע איבר המין של התינוק לשחור; בטנו ורגליו התנפחו והפכו כחולות והוא לא היה מסוגל להשתין. ההורים המודאגים התקשרו למוהל ויידעו אותו על המצב. הוא מצידו, הבטיח לבוא ולבדוק את התינוק. הבטיח אך לא הגיע. משחלף יום שלם, והמוהל בושש לבוא, פינו ההורים את התינוק לבית החולים שם, בין שאר הטיפולים שקיבל, נגדע חלק מאיבר מינו. חלק זה שוחזר לאחר מכן, אך בשלב זה עדיין לא ברור אם הושגה תוצאה שלמה – כזו שתבטיח תפקוד מיני מלא ואפשרות לפוריות.
ההורים הגישו נגד המוהל תלונה במשטרה. הוגש כתב אישום והוא הורשע על-פי הודאתו בעבירה של חבלה ברשלנות לפי סעיף 341 לחוק העונשין, התשל"ז-1977. בהסדר טיעון שנערך בין הפרקליטות למוהל, הוסכם כי הפרקליטות תעתור להטלת מאסר בפועל שתומר בעבודות שירות, פיצוי בסך 10,000 שקלים להורי התינוק בשל עוגמת הנפש וסדרת הטיפולים הרפואיים שעדיין נמשכים, מאסר על תנאי וקנס בסך 1,000 שקלים.
השופטת נחמן כיבדה את הסדר הטיעון. זאת בהתחשב בעובדה כי מדובר במקרה רשלני יחידי שאירע למוהל בכל שנות עיסוקו במילה וכי מדובר באדם חיובי, בעל משפחה מרובת ילדים, שמל חינם אין כסף לתועלת לציבור. בגזר הדין הושתו על הנאשם ששה חודשי עבודות שירות במועצה הדתית בנתיבות בשעות 15:00-08:00, שישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, 10,000 שקלים פיצוי להורי התינוק וקנס בסך 1,000 שקלים.

עובדות המקרה

מוהל שעסק בתחום בהתנדבות התרשל בחבישת האיבר לאחר הסרת העורלה. הוא חבש חזק מדי, מה שגרם לתינוק לנזקים חמורים, ביניהם לכריתת חלק מהאיבר. ההורים שראו בסבל התינוק שלא הפסיק לבכות כל ליל הברית התקשרו אל המוהל ודיווחו לו על המצב. המוהל הבטיח לבוא ולבדוק את התינוק. אך לא עשה כן. משכך, פנו ההורים אל בית החולים, שם נקבעו הנזקים האמורים.
ההורים הגישו נגד המוהל תלונה למשטרה ובעקבות כתב האישום הוא הורשע בגרימת חבלה חמורה. הפרקליטות וההגנה גיבשו הסדר טיעון על פיו תבקש הפרקליטות עונש של מאסר בפועל שיומר לעבודות שירות, קנס בסך 1,000 ש"ח, פיצוי להורי התינוק בסך 10,000 ש"ח ומאסר על תנאי לשישה חודשים במשך שלוש שנים.

טענות הצדדים

במסגרת הטיעונים לעונש טענו ההגנה והפרקליטות כי אור לכך שמדובר בנאשם חיובי, שככלות הכל ביצע מלאכתו בהתנדבות, בעל משפחה מרובת ילדים, שזה לו מקרה רשלני יחידי - ראוי לו לביהמ"ש שיכבד את הסדר הטיעון.

קביעות בית המשפט

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, השופטת איטה נחמן, קיבלה את הסדר הטיעון כדי שהיא מציינת שלא בקלות היא עושה כן אור לתוצאות החמורות של רשלנות שבוצעה בקטין. עם זאת, בהתחשב בטענות הצדדים וביעילות שבחיסכון זמן שיפוטי, קיבלה השופטת את הסדר הטיעון והשיתה על הנאשם ששה חודשי עבודות שירות, ששה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, 10000 ש"ח פיצוי למשפחה ו-1000 ש"ח קנס.

תוצאת ההליך

על הנאשם נגזרו שישה חודשי עבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. הוא חויב לפצות את הורי התינוק ב-10,000 שקלים ובקנס בסך 1,000 שקלים.

פרטי ההליך

- בבית משפט השלום בראשון לציון
- בפני השופטת איטה נחמן
- בא-כח המאשימה, מדינת ישראל: עו"ד קרן צחי
- בא-כח הנאשם, בסו שמעון: עו"ד שטיין

פ/001251
ניתן: 2.11.09
תאריך:  02/11/2009   |   עודכן:  02/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איטה נחמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איבר המין נגדע בחלקו; עבודות שירות למוהל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שיקרא עיתון בבית במקום במועצה
מהלר גוסי  |  3/11/09 08:14
2
Zoom In
עידןסובול  |  3/11/09 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
המבקשת הפיצה כרוזים בסביבת מגוריו/עבודתו של המבקש כי הוא הוציא ממנה כספים במרמה    המבקש ביקש צו מניעה    ביהמ"ש: עצם הפרסום מותר, אולם פרסום חוזר ונשנה תוך פנייה לבני משפחתו של המבקש, עולה כדי הטרדה    פרטיות, שלוות חיים, חופש ביטוי ומה שביניהם
ענבל בר-און
כך נפסק בבקשה שהגיש אדם שהורשע בתקיפה חבלנית, ואשר העלה את אותן טענות שהעלה בערעורים השונים בבקשתו למשפט חוזר    "רק במקרים קיצוניים של עיוות דין יתאפשר משפט חוזר"
ענבל בר-און
הבנק תבע לקוחות בשל משיכת יתר    הלקוחות ביקשו להתגונן    בית המשפט קבע ערבון גבוה מדי שבו לא יוכלו לעמוד ועל כן בקשת הרשות להתגונן נדחתה    כשביקשו להעלות טענות כלפי הבנק במסגרת תביעה עצמאית שהגישו, נמסר להם כי 'זמנם עבר' וכי "הייתה להם הזדמנות" להעלות את טענותיהם
ענבל בר-און
וזאת חרף מחקרים אשר מראים כי טיפול בכפייה אינו אפקטיבי    השופטת נסמכה על מחקרים אחרים אשר קובעים כי טיפול כפוי אפקטיבי, והורתה על טיפול כפוי
ענבל בר-און
מלחמת הדוכנים והעגלות בפתח קבר הרמב"ם    בני זוג אשר ניהלו דוכן לתשמישי קדושה, כריכים ושתייה ליד קבר הרמב"ם עתרו לבית המשפט במטרה למנוע מדודם לפתוח 'עסק מתחרה' במקום    בקשתם לצו מניעה זמני נדחתה שכן פרנסת הדוד עלולה להיפגע מכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il