X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כספת / מבזקים
מאחורי הקלעים בכינוס הביטוח

זאב וינר חוזר למרכז הבמה

יו"ר החברה הכלכלית של הסוכנים ישב בפנאל המנכ"לים, במקום נשיא הלשכה איזה שי קיבלו המנהלים הפורשים ענתבי טס, דיבר 7 דקות וחזר הביתה
▪  ▪  ▪
זאב וינר [צילום: יח"צ]

בעלי עיניים חדות הבחינו בפרט לא-שיגרתי, בפאנל מנכ"לי חברות הביטוח, שנערך ביום ג' שעבר (3.11.09) באילת: זה שנים מקובל, שהלשכה מיוצגת בדיון על-ידי הנשיא שלה, היום אהוד כץ. אלא שבשבוע שעבר ישב על הבימה מישהו אחר - זאב וינר, נשיא לשעבר, שסיים את תפקידו לפני 6 שנים.
מה קרה? וינר סיפק ל-News1 הסבר נינוח: "כץ מוכן ומבקש להבליט גם חברים אחרים בלשכה. הוא הסתפק בכך, שנאם בשם הלשכה בערב הפתיחה". זה ודאי נכון, בפרט כאשר כץ ווינר הם ידידים טובים.
אולם יש לזכור עובדה נוספת: וינר אינו סתם חבר מכובד או נשיא-לשעבר. הוא מכהן כיו"ר ליסוב, החברה הכלכלית של לשכת סוכני הביטוח. חברה זו היא המארגנת הראשית של כינוסי הסוכנים.

1,800 או 1,100 סוכנים?

הלשכה הודיעה, רשמית, כי בכינוס משתתפים 1,800 סוכני ביטוח. כל מי שסקר את שורות היושבים בשני אולמות הכינוסים הגדולים, במלונות הרודס ורויאל ביץ, קיבל את הרושם שהנתון מוגזם במקצת. פשוט, אפשר לספור את מספר השורות, וכמה אנשים יושבים בכל שורה. גם אם נניח שחלק מהסוכנים בחוץ, עדיין קשה להגיע למספר של 1,800 איש.
אם כן, כמה סוכנים באמת השתתפו בכנס? מקור מוסמך ובכיר בלשכה אמר ל-News1 כי לכינוס הגיעו כ-1,500 סוכנים. שאלתי, האם מספר זה כולל גם את הרעיות (או הבעלים), והתשובה הייתה חיובית. אם כך, שאלתי, כמה סוכנים הגיעו נטו? "כ-1,100 עד 1,150" – השיב המקור.

השי שקיבל עזרא עבדאי

במהלך הכינוס, העניקו ראשי הלשכה שי-פרידה לשלשה בכירים: המנכ"ל הפורש של הראל מרדכי רוזן, המנכ"ל הפורש של הפניקס יהלי שפי, ואיש הביטוח הותיק עזרא עבדאי, שפרש לגימלאות לאחר עשרות שנים בענף. השי שקיבלו היה, משום מה, סודי, נתון בתוך קופסה קטנה וסגורה. נמסר לי, כי רוזן ושפי קיבלו מגיני הוקרה, או לפי גירסה אחרת כלי כסף קטן.
לעומת זאת, ידוע בדיוק מה קיבל עבאדי: פסל קטן מצופה כסף (בסגנון פרנק מייסלר), דמוי שופר, בן כ-10 ס"מ, ובו תחריטים תלת-ממדיים של בתי מגורים.

ענתבי כבר עם רגל אחת בחוץ

הנאום הקצר ביותר שנישא במהלך הכינוס היה של המפקח על הביטוח, ידין ענתבי. הוא נסע לתל אביב, טס לאילת, חזר כמעט מיד לאחר מכן לתל אביב ומשם שוב לירושלים, והכל כדי לשאת נאום בן 7 דקות בלבד.
הנאום עצמו היה, מבחינה חדשתית, מאכזב משהו: חוץ מהתקפה חזיתית על איומן של חברות הביטוח לפנות נגדו לבית המשפט, בנושא מסוים, לא היו לו חדשות של ממש לקראת 2010. זאת, בניגוד לנאומים מסודרים ומפורטים בשנים קודמות. מה קרה?
ההסבר פשוט: ענתבי עומד לסיים בעוד חדשיים את תפקידו, ומן הסתם יפרוש לעסקים פרטיים או לשוק החפשי. הוא כבר עם רגל אחת בחוץ. המפקח היוצא אינו רואה טעם או הצדקה להתחייב למדיניות לשנת 2010, כאשר ברור שמישהו אחר הוא שיקבע את המדיניות לשנה הבאה ויוציא אותה לפועל.

עסקות בלובי הצפוף

מקום המפגש המרכזי של הסוכנים לא היה באולם ההרצאות, אלא בלובי הקטן והצפוף שמחוצה לו, במלון רויאל ביץ. האמת היא, שהצפיפות הקשתה לערוך שיחות עסקיות של ממש. כל העת נראו שנים-שלשה סוכנים יוצאים מהלובי, עולים ללובי המרכזי של המלון וקושרים שיחות, ואולי גם עסקות. הנושא המרכזי היה ניסיון לשיתוף פעולה בין סוכנים קטנים ובינוניים, לאור הוצאות המחשב ההולכות ועולות. תחומי הפעילות העיקריים שבהם דובר: ביטוח חבויות, ביטוח רפואי וביטוח סיעודי. צריך לזכור, שהיה זה כנס של סוכני ביטוח אלמנטרי, והיו בו מעט סוכנים, יחסית, המתרכזים בעיסקי ביטוח חיים ופנסיה.

תאריך:  08/11/2009   |   עודכן:  08/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לאחר שנים בגרסה ה"שמאלנית", החליטה להתגמש ולהתחשב במשפחות הנופלים ובציבור הדתי
עידן יוסף
מה הסוד אותו מתכנן אילן בן-דב בעוד עשור (שהעתיד ייראה מצוין), איך יפעל בפרטנר (בעיקר לא יפריע) ומי הרב שלו (כולם צדיקים)    [צילום: פלאש 90]
אלעזר לוין
עוד שני מנהלים בענף הביטוח - רוזן ושפי - יקבלו מחר שי-פרישה, אולי גביעי כסף    ומה עם המפקח על הביטוח?
עידן יוסף
הכריז במסגרת עצרת של הסוכנות היהודית שהמשימה הגדולה ביותר של מדינת ישראל הינה להחזיר את המוחות הישראלים למדינת ישראל, ואולי "על הדרך" לגייס כמה מוחות יצירתיים חדשים לפוליטיקה...
יואב יצחק
12 חברים קרובים הוזמנו לסעודת ערב במוצ"ש עם נתניהו ורעייתו במלאת לו 60 שנה    הנשיא פרס היה אחד המוזמנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il