X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על-פי המסורת בקהילות ישראל (וזה מקובל מאוד על האוֹהבים הצעירים) בשבת חול המועד פסח קוראים "שיר השירים" נעים לַחבור אל המגילה הזאת, לקרוא את השירים הכתובים, לחוש אווירה ארץ-ישראלית וחיזור של זוג אוֹהבים
▪  ▪  ▪
זוג אוהבים/מגזרת נייר [תפארת חקק]
שיר השירים

על-פי הלוח העברי, ניסן הוא החודש הראשון/ לכן "שיר השירים" נקרא אז על כל לשון/ זוהי המגילה הראשונה שנקראת בפתח השנה/ היא מכניסה אלינו את האביב, מַבריחה מעלינו עֲננה./ המגילות בתנ"ך / מפוזרות על פני החגים, לִכשֶיִרווח: / יום תַ'בָּא, יום תַ'נָח.
רוּת- נקראת בשבועות, אֵיכה- בתשעה באב / קוהֶלת- בסוכּות, אסתר- בפוּרים, ממש חג שובָב.
על-פי המסורת בקהילות ישראל (וזה מקובל מאוד על האוֹהבים הצעירים)/ בשַבּת חול המועד פסח קוראים "שיר השירים"./ נעים לַחבור אל המגילה הזאת, לקרוא את השירים הכְּתובים/ לחוש אווירה ארץ-ישראלית וחיזור של זוג אוֹהבים./ מסע החיזור ביניהם מושך את לבנו- הוא רומנטי וחביב/ והוא מתרחש בעונת האביב./
כשחכמינו בימי המִשנה ערכו את התנ"ך כספר מקודש/ הם התלבטו: אם אפשר לכלול קובץ ארוטי ונרגש?/ היה ויכוח אם זה מתאים לתנ"ך/ או לאירוע שירי אֶרוטיקה ושירי פלמ"ח./ אך הפירוש האלגורי הציל את המגילה/ ר' עקיבא קבע שהיא "קודש הקודשים" ושיר ידוע לתהילה/ הוא קבע שזו אהבה בין הקדוש ברוך הוא וּבין אומתו הדְווּיה/ ארוטיקה סמלית בלבד שהיא שיר הללויה.
שיר השירים מתרחש באביב
בבתי הכנסת קוראים מאז בימי הפסח את "שיר השירים"/
כי העונה הרווחת במגילה היא עונת האביב וציוץ הציפורים.
: "כי הנה הסתו עבר, הגשם חלף הלך לו" כך שרה השולמית/ וזה ממש אביבנו בעונתו החלומית.
גם נאמר: "הניצנים נראו בארץ, עת הזמיר הגיע, וקול התור נשמע בארצנו"/ וזה ממש מרַמֵז לָאביב, אביבֵנו./ עת הזמיר הגיע/ וזמן הפריחה מפציע.
מדובר בשירי רועים, שירי אהבה בוורוד וּבתכלת/ שמיוחסים למשורר הידוע, שלמה המלך/ (שכתב את שיר השירים, משלי וקוהלת)./ מתוארת במגילה אהבה בין נערה מעין גדי, נערה רועָה/ ובין המלך שלמה ושירתו המופלאָה.
הנה פסוק אחד בלתי נשכַּח: /"משכני אחריך נרוצה, הביאני המלך חדריו נגילה ונשמחה בָּךְ"/ כך היא שרה לו מאוהבֶת/ "נזכירה דודיך מיין מישרים אהבוך", היא כותבֶת. / על-פי הפירוש הפשוט, מדמיינת הנערה/ את כניסתה לארמון המלך בירושלים, כשהוא שר לה שירָה/. אחרי שחלמה על נשיקות פיהו של המלך היא פונה אליו משתוקקת/ היא אומרת: "משכני אחריך - נרוצה", חושקת./
ברור שהמרחק הגאוגרפי ביניהם הוא גדול/ היא בעין גדי והוא בירושלים, שַליט כל יכול/ היא בין הכְּרמים, שם את ענביהָ בָּצַר/ והוא רחוק עכשיו בין כותלי
הארמון המבוצר. / אנו עדים לַחלומה של בת הכפר המתגעגעת בדמיונה לַמלך/ שאוּלַי כבר פגשה ואולי כבר טעמה מִנשיקות פִּיהוּ, כשטוותה בפלך.
שיר השירים לאהבה
"שיר השירים" מיוחד מכל ספרי המקרא/ באשר הוא שזור כולו דברי אהבה ושירה./ תיאורי אהבה מתרחשים בחיק הטבע/ הספר כתוב בניחוחות חשק עם הרבה צבע./ במקורו היה הספר מחרוזת של שירי חתונה ותשוקה/ והכלה מוצגת בו יפהפיה וחמקמקה/ היא ניחנה ביופי חיצוני, חמוקים מחוטבים וגם נפש יפָה/ הוא שר לה "שׂערךְ כעדר העִזים", והיא ממש נטרפה / מן המחמאות של המלך המאוהב/ שאומר לה "שדייך כשני עופרים", בהיותו על משכָּב./ כאב האהבה אותה חותךְ/ כשהוא שר לה "כפֶלח הרימון רקָתךְ"./ שירו הנלהב את לבה חורךְ: "כמגדל דויד צווארֵךְ".
גם היא אינה חוסכת ממנו מחמאות כשהוא זז: / "ראשו כתם פז"/ מתפעלת היא ממראהו המרגֵש:/ "לחייו כערוגות בושׂם, ידיו גלילי זהב, שוקיו עמודי שֵש"/- אין ספק זה מפגש חַם- אש./ סוער בה הדם, ולא רק שערה גולש...
כן, זו עונת האביב/ שִכְרון נעורים מסביב/ שִכְרון אהבה, סערת בשָׂרים ודמים/ והכול בתוך אווירת הכפר וניחוח הכרמים/ אנו רואים אותם בתוך גנים ומעיינות/ בתוך יערות, שם צבאים מדלגים אל איילות עדינות./ בתוך שלוות הכפר והפרחים המתעוררים/ אנו נחשפים לסערת אוהבים בתוך פריחה וציוץ ציפורים.
שירי האהבה והדימויים הם מתוך חיי הכפר/ בין פריחת עצי הלבנון ו'אפקט הפרפר'/ שיניהָ של האהובה הנערצה/ הם "כעדר הרחלים שעלו מן הרחצה"./ היא -לעומת זאת- רואה את אהובה גיבור יפה, עֶלם פלאות/ "מדלג על ההרים, מקפץ על הגבעות".
היא נסערת, נעתקות מגרונה המילים:/ "דומה דודי לצבי או לעופר איילים"./ מתגעגעת שיגיע מן הארמון בירושלים:/יחבוק אותה בין גלים ושמים/ "עיניו כַּיונים על אפיקי מים".
דימויים של כפר וטבע
היא תמיד משוררת בדימויים של כפר/ נערה מאוהבת, נכבשת אליו כְּמבצר/
מביטה בו מבטים עזים:/ "מראהו כלבנון", "בחור כארזים"./היא חלומית/ הוא קורא לה "שולמית", כי באה משוּלֵם (שוּנֵם)/ הוא מְנשקָהּ שוב ושוב וכמעט אינו נושם/ מביט בה לבו נכמר:/ "זאת קומתך דמתה לתמר"/ היא חושנית בעיניו, שולחת מבטים:/ "בטנך ערמת חיטים"/ הוא אומר, שוזר משפטים מעודנים:/ "שני שדייך כשני עפרים תאומי צבייה, הרועים בשושנים"./ אכן, אלה רגעים מרגשים לוהבים/ בחיי זוג האוהבים/ הם בשדה, או בטרקלין- / היא אומרת: "צרור המור דודי לי, בין שדיי ילין".
כשהאהוב לוקח אותה אל עריסת משכָּבהּ/ היא שרה: "הֵביאני אל בית היין ודִגלו עליי אהבה"/ היא מכוסה מיני מאפֶה וּפרחים: / " סַמכוני באשישות רַפּדוני בתפוחים"./ "כי חולת אהבה אני", במיטתה לוחשת/ "שמאלו תחת לראשי וימינו תחבקני", מתבוששת ./ הם אוהבים בין ריחות הכפר, ולפעמים בארמון בירושלים/ והיא שואלת: "הגידה לי שאהבה נפשי, איכה תרעה? איכה תרבץ בצהריים?"
זוג האוהבים מכיר את יפיה של הארץ והם אומרים שירים/ הם מתארים עצים ופרחים, כרמים, נחלים והרים/ ערש האהבה היא ארץ ישׂראל:/ שׂניר וחרמון, הררי בָּתר, עמקים וכרמל/ אנו נחשפים לצפון, לריח הנהר/ אך גם "מי זאת עולה מן המדבר?"/ ברור מן השירים שזו אהובה שיפיָהּ עוצר נשימה: / "מי זאת הנשקפה
כמו שחר, יפָה כלבנה, בָּרה כַּחמה"./ גם האהוב מתואר מקסים ובעל לב:/ "קווצותיו תלתלים שחורות כעורב". / בתוך נופי הארץ וריח הרגבים/ הם חושקים, משתוקקים ומתנים אהבים.
הכללים הנצחיים של האהבה
אנו קוראים את שירי האהבה היפים/ נושמים את ריחות האביב ואת הכיסופים./ חשים מעמקים, סיפור אהבתם המופלאה / כי "עזה כמוות אהבה, קשה כשאול קנאה"/ ואיננו שוכחים את הפסוקים שהם בני נֶצח ולא שבוע: "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוהָ".
אלה אמיתות נצחיות בצבעים של ורוד ותכלת/ אמיתות שתמיד יהיו פלא/ וקסמן מהלך עלינו עד עצם ימינו אלה.
מקורות לפסוקי שיר השירים:
ד' 1 ( ו' 5): ד' 5 (ז' 4): ד' 3 (ו' 7): ד' 4: ה' 11: ו' 6: ב' 8: ב' 9: ה' 12: ה' 15: ז' 8: ז' 3: א' 13: ב' 4: ב' 5: א' 7: ג' 6: ח' 5: ו' 10: ה' 11: ח' 6: ח' 7.

תאריך:  17/04/2019   |   עודכן:  17/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בלפור חקק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיר השירים ואביב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה על שיר השירים של בלפור ח
אדלינה קליין  |  24/04/19 13:22
2
שיר השירים אביב
חגי קמרט  |  25/04/19 12:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עינת מזור-בקר
חלק ממזריקי האינסולין הנוהגים להתעסק יותר בניקיונות הבית לקראת הפסח, צריכים להיות מודעים לעובדה שגם פעילות כזו, גם אם לא נעשית ברצף, יכולה להשפיע משמעותית על ערכי הסוכר
איתן קלינסקי
אני מצר על כך, שתודעת הגר האומרת לנו: "כי גרים הייתם בארץ מצרים" לא פילסה לה דרך במעשה היום יומי החברתי והפוליטי של ממשלת ישראל, שמתכננת לגרש מהארץ בנים חורגים לאלוהים ולאדם, שנמלטו מאימת רעב ומלחמה
גלית יצחק-אוגנוב
המשחה מיועדת לילדים בגילאי שנתיים עד שש    מחיר: 12.99 שקלים
חניאל פרבר
מתוך דברי האגדה אנו למדים שהחכמים באותו דור ידעו כי בליל פסח אומרים הלל כשם שהייתה רווחת ההקבלה כי באותו הלילה מתחילה עונה אקלימית חדשה - עונת הטל
ארי בוסל
ה׳ שהוביל את עמו מארץ מצרים, מעבדות לחרות, שוכן בארץ המובטחת    ה׳ שוכן בתוך בני ישראל, בקרבנו
רשימות נוספות
עלייה של 29% בחשיפה לרעלים בילדים   /  יפעת גדות
מכונת סוכריות מנטוס לכבוד פורים  /  גלית יצחק-אוגנוב
שוקון - גביע וופל במילוי קרם  /  גלית יצחק-אוגנוב
העבודה היא חיינו  /  ציפי לידר
לא ל"שפוך חמתך על גויים"  /  איתן קלינסקי
איך שואל שאיננו יודע לשאול  /  יצחק מאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il