X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרופסור זוהר בן-אשר מנהל אקדמי   |  המרכז האירופי למחקר ומימון
נתניהו והליכוד מנסים להציג את ההפסד כנצחון בטענה הגזענית שהערבים לא נחשבים ושרק מי שהוא ציוני הוא "כשר" בעיניהם הגזענייות ויכול להיחשב לטובת מניין הרוב והמיעוט
▪  ▪  ▪
נתניהו. 58 לכל היותר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בפריימריז על הנהגת הליכוד אמרו יריבי נתניהו כי מעבר לכל דבר אחר (למשל: היותו נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים), הבעיה המרכזית בהנהגתו של נתניהו היא שהוא לא יוכל להקים ממשלה גם בפעם השלישית. ואכן, תוצאות הבחירות מראות בעליל כי הנאשם נתניהו הפסיד בפעם השלישית!.
נתניהו והליכוד מנסים להציג את ההפסד כנצחון בטענה הגזענית שהערבים לא נחשבים ושרק מי שהוא ציוני הוא "כשר" בעיניהם הגזענייות ויכול להיחשב לטובת מניין הרוב והמיעוט. אבל אם זה כל, הרי שהחרדים - ולמעשה גם מי שקורא לעצמו "ציונות דתית" הם לא ציוניים, כך שגם מהבחינה המתמטית הפשוטה ביותר, לליכוד (בהנחה שכל חברי הכנסת שלו ציוניים) 36 חברי כנסת ואילו מתנגדי נתניהו הציוניים מונים לפחות 47 חברי-כנסת (33 מכחול-לבן, 7 מהעבודה-גשר-מרצ ו-7 חייליו של ליברמן).
ההערה לגבי יהדות התורה, ש"ס וימינה דורשת הבהרה: עוד ב-1902 קבע הלובביצ'ר של אז כי הציונים נמצאים בסתירה מהותית לדת ולו מום הטעם הפשוט שהם, הציונים, סבורים שהאדם הוא הריבון והוא האחראי והכרעות על-דבר גורלו - ולכן הוא גם זה שמאגד כלאום ודורש ופועל למען הגדרה עצמית לאומית, בעוד שבדת, הריבון הוא לעולם חוץ-אנושי, מה שהם מתייחסים אליו כ"אלוהים". לכן גם, ההתנגדות החרדית לציונים הייתה בעניין של קיבוץ הגלויות. מבחינת החרדים מְזָרֵה ישראל הוא זה שיְקַבְּצֶנּוּ בעוד לעבור הציונים, מי שיקבץ את היהודים הוא התנועה הלאומית שלהם - הציונות. אשר למה שנקכרא "הציונות הדתית", גם כאן חסידיה - גם אלה שאינם משיחיים הקדשים אדמה על-פני האדם - רואים בהקמת המדינה, שימורה ופיתוחה מעשה אלוהי, ראשית הגאולה, כפי שמנהיגי הקבוצה קבעו. גם כאן יש לזכור כי היסטורית, "המזרחי "- אֽימָּה-הוֹרָתָה של המפד"ל ושל "ימינה" של היום הצטרפה לתנועה הציונית כבלוק טכני בלבד ובתנאי שמקובל על השתיים כי "המזרחי" איננה מקבלת את כל הנרטיב הלאומי שהיה עיקרה של הציונות.
כך שכל הטענות של הליכוד על חבירה של כוחות ציוניים שרק הם לגיטימים היא קישקוש גזעני חסר כל כסוי.
אז נתניהו והליכוד הפסידו. לעומת 58 (לכל היותר, שכן אולי יש עדיין כמה צדיקים בסגום הליכודית שסבורים כי לא צריכה להיות לגיטימציה לנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים) חברי כנסת שבגוש המוכן לסייע לנאשם נתניהו לברוח מאימת הדין, יש 62 חברי כנסת העומדים על דעתם שנאשם בשוחד לא יכול לכהן כראש ממשלה. רוב ברור למתנגדים לכהונתו של נאשם בשוחד.
אז מה עכשיו?
גנץ יכול להרכיב ממשלה. הוא צריך להכריז כי חברי הכנסת שנבחרו על-ידי כחמישית מאזרחי ישראל הם לא רק לגיטימיים, אלא רצויים - גם אם הוא לא מסכים עם חלק מעמדותיהם.
יש לזכור כי אפילו בלי שנציגיה יהיו בממשלה, הרי שהרשימה המשותפת, בגין גודלה והיותה המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, זכאית לנציגות נרחבת למדי בוועדת החוץ והביטחון, בוועדת הכספים, בוועדת הכלכלה ובוועדת הפנים - כנראה גם ראשות ועדה כזאת. אשר-על-כן כמי שמהווה גורם מרכזי בהחלפת השלטון ראוי שתהייה לה נציגות בממשלה.
צריך לשוב ולומר: פסילת הרשימה המשותפת היא לא רק גזענות צרופה. היא גם טעות קוספטואלית וטיפשות פוליטית. גם אם יש מקום לטענות קשות כלפי עמדות מסוימות שלה - או של חלק מחבריה - הדבר נכון גם ביחס לשאר המפלגות. את הגזענות מבית מדרשם של הנאשם נתניהו, מירי רגב או מיקי זוהר - או זו של יועז הנדל וצביקה האוזר - יש לגנות באותה מידה. כך גם יש לגנות את הגזענות - כלפי יוצאי רוסיה או אתיופיה - שאותה מפגינים נציגי החרדים, או את הגזענות שמגלים אנשי ימינה ביחס לפלשתינים. אבל אין לפסול איש מהם: לא את אנשי הליכוד או בעלי בריתם החרדים או אנשי ימינה, לא את החרדים ולא את הנדל והאוזר ואחרים מסוגם. ודאי שלא את נציגיהם של למעלה מחמישית מאזרחי ישראל.
מעבר לכך, הגיע הזמן שגנץ יְגָדֵל אישיות פוליטית וכישורים פוליטיים. אולי, לצורך זה, הוא צריך לייסד מערך עם מפלגת העבודה - וכך יהפוך את מפלגתו למפלגה הגדולה בכנסת. אולי יצליח ליישב את הסכסוך הנורא - כמעט סכסוך דמים - בין "ישראל ביתינו" והרשימה המשותפת. והעיקר: הגיע הזמן שגנץ יתחיל לדבר במשפטים קצרים, שיציע פתרונות פרקטיים לבעיות העצומות שאליהן הוביל נתניהו את ישראל - למן הפקקים וכשל התחבורה הציבורית, עבור דרך קריסת מערכת הבאירות, עבור דרך היחלשות התנופה המדעית והאוניברסיטאיות, עבור דרך הכשרת מורים והבראת מערכת החינוך והבאתה לתנופת הישיגים וכלה במה שאולי הוא הכי חשוב: העלאת הפריון במשק הישראלי והבאתו לכדי מיצוי טוב יותר.
וכמובן: שיפסיק לנסות להיות נתניהו ויתחיל להיות הוא עצמו.

תאריך:  05/03/2020   |   עודכן:  05/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההפסד השלישי של הנאשם נתניהו
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
זאת לא גזענות
טל י  |  5/03/20 12:30
 
- נא לדייק: לא "עמדות קרובות"
בני בנקר  |  5/03/20 14:29
2
קשקוש של פלשתינאי
מגיב ותיק  |  5/03/20 13:25
3
אתה קצר ראיה
שמחה חן  |  5/03/20 13:58
4
הבוחרים של ליברמן לא נגד ביבי
חחחחם  |  5/03/20 14:02
5
פרופסור אבל הדיוט...... ל"ת
קובגר  |  5/03/20 14:28
6
אתה הגזעני ל"ת
פנחס  |  5/03/20 14:40
7
אתה גזעני נגד העם היהודי
פנחס  |  5/03/20 14:47
8
קישורים שיסבירו לכם מי הוא
מגיב ותיק  |  5/03/20 15:16
9
חשבון אלמנטרי
הירונימוס  |  5/03/20 15:20
10
הוא לא ניצח אבל גם לא הפסיד
שרון.  |  5/03/20 15:48
11
פרופסור באירופה - 58 >44
הדיוט   |  5/03/20 15:59
12
כמה משלם הפושע
רואה חשבון  |  5/03/20 16:09
13
מי האיש?
שלמה מחיפה  |  5/03/20 17:26
14
הגזענות בראש שלך
עובד 1  |  5/03/20 17:50
15
ערביי ישראל
סיירוס   |  5/03/20 18:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
רון בריימן
המחנה האנטי דמוקרטי, זה שתאוותו לא סופקה על-ידי ציבור הבוחרים, מבקש להענישם ולבצע סיכול ממוקד של בחירתם של כמחצית מן הבוחרים    דווקא היוזמה לשלול מנתניהו את הזכות להרכיב ממשלה, יוזמה שהמועמד שהפסיד, בנימין גנץ, לא מנע אותה ולא התנער ממנה, היא המזכירה משטרים אנטי דמוקרטיים, כמו למשל זה של ארדואן
יוסף קנדלקר
הכיפות הסרוגות נמצאות בעיקר בישיבות התיכוניות ובאולפנות    הכיפות הסרוגות נמצאות בערים מסוימות או בהתנחלויות    הכיפות הסרוגות נמצאים בעיתונים מסוימים ובכנסים מסוימים    מאוד מסוימים
עידן יוסף
בכחול לבן חוששים כי אם יסייעו לקידום החוק להדחת נתניהו, יפעל אביגדור ליברמן מאחורי גבם וינצל את החוק כדי להצטרף לממשלת ימין-חרדים    גורם בכחול לבן: החוק נגד ראש הממשלה – רק בקדנציה הבאה
איתן קלינסקי
חבל שבני גנץ החליט להודיע בפרהסיה, שאין כל מקום של חבירת הרשימה המשותפת לפני שקרא את קריאתו של המשורר נתן אלתרמן - "לא אין הפרלמנט צריך ביד מונפת לזרוק לתופיק טובי מדי פעם את הגט"
עמוס גלבוע
למרות שאנו לא "ביביסטים", לא מאמינים ב"מלך ישראל", ובוודאי לא "משיחיסטים" ובהמות עדר    מול יריביו הפוליטיים נתניהו הוא לדעתי משקל כבד והם משקל זבוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il