X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרבית הזוגות הנישאים לא יתקשרו בהסכם ממון, שכן הם לא חושבים על יום הגירושין כשיום זה מגיע, זה כבר הופך מאוחר מידי תלונות שווא במשטרה ושאר תרגילים מסריחים, הכל בכדי להשיג את מה שניתן היה לסכם עליו מראש
▪  ▪  ▪
זה השלב שבו זה מאוחר מידי לדון בהסכם הממון שמעולם לא נכרת [פלאש 90]

אני קוראת למחוקק הישראלי, ליזום חוק הסכם נישואין חובה.
הסכם ממון הוא הסכם בכתב, הקובע ומסדיר את האלמנטים הרכושיים - ממוניים בין בני זוג. ניתן לחתום על הסכם הממון, לפני הנישואין ובמהלכם ומטרתו היא למנוע מאבקים מיותרים, במקרים של גירושין.
אחוזים בודדים מן הזוגות הנישאים במדינת ישראל, חותמים על הסכם ממון בטרם נישואיהם.
בתחום דיני המשפחה, ניתן לראות מקרים רבים, מצערים וקשים ביותר, של חיי אהבה אשר הגיעו אל סיומם העגום. מקרים אלו, הופכים בהעדר הסכם ממון, למלחמת הכול בכול.
לעת גירושין, אנשים נאלצים לעיתים להלחם על זכויות לגיטימיות חוקיות בבתי המשפט, במשך שנים רבות.
חלק נכבד מן המלחמות בבתי המשפט, ניתן היה למנוע, באמצעות חקיקה, אשר תחייב כל זוג המבקש להינשא, לחתום על הסכם נישואין, הכולל: ממון, מזונות ומשמורת. בהסכם זה, יעגנו בני הזוג את מירב ההסכמות בכל התחומים הרלוונטיים, זאת, כשהם נמצאים עדין בשלב האהבה. אם למרבה הצער, הם יגיעו למצב בו ירצו להתגרש, ניתן יהיה להפעיל את הסכם הנישואין.
מדוע זוגות רבים עדיין נרתעים מחתימה על הסכמי ממון, על-אף יתרונותיהם הברורים?
זוגות רבים מאוד מסרבים לחתום על הסכם ממון בטרם נישואין, בגין חוסר נעימות כלפי בן/ בת הזוג ומחשש של יצירת מריבות לפני הנישואין. יש המאמינים, כי חתימה על הסכם כזה לפני הנישואין, מקרבת את הסוף, במקום לעודד חשיבה בדבר בניה ויצירה של קשר נישואין בריא ואוהב. יש זוגות החוששים להכניס לתוך הרומנטיקה, את ענייני הכספים כבר מהרגע הראשון.
החקיקה הקיימת היום מעודדת התדיינויות רבות, בין השאר, בשל הבעייתיות העצומה של החוקים הנוגעים לדיני המשפחה בישראל.
במקרים רבים, בני זוג המבקשים להתגרש, מנסים להקיז זה את דמו של זה. קיימים מקרים של הורים שחוטפים את הילדים ונעלמים. יש מי שמבריחים רכוש במאות אלפי שקלים או במיליונים. יש מי שעוסקים בהימורים ומכלים את כל הרכוש המשפחתי. יש מי שמגישים תלונות שווא למשטרה והורסים חיים של אדם מן הישוב, אשר מעולם לא פגש במשטרה, למעט בסדרות טלוויזיה, הנאלץ להתמודד מול חקירות במשטרה. עורכי הדין העוסקים בדיני משפחה, שמעו וראו מקרים בהם המציאות של חיי המתגרשים, עולה על כל דמיון.
חקיקה אשר תקבע, כי חובה על כל זוג המבקש להינשא, לחתום על הסכם נישואין, תפתור את הדילמה בפניה עומדים זוגות רבים, כי היא לא תשאיר את שיקול הדעת בידיהם. ההסכם יכלול חלוקת ממון ורכוש וכן, משמורת, הסדרי ראיה ומזונות לעת גירושין. הסכם חובה כזה, עשוי לפתור את בעיות תלונות השווא, הברחות הרכוש, חטיפות הילדים ועוד. שכן, התמריץ, המניעים והסיבות להתנהגויות הללו לא יתקיימו. הרכוש יתחלק כאמור בהסכם הנישואין וכן יקבעו המשמורת, הסדרי הראיה והמזונות בהסכם. כך, יתפוגגו בעשן ההסכם, כל הסיבות ל"קרבות הרחוב" בין בני הזוג, משל לא היו קיימים מעולם.
החוק המוצע במאמר זה, אינו בא לפגוע בסמכויות בתי הדין בעניין גירושין, הוא רק יעגן את הסכמות הצדדים, לעת גירושין. אל החוק המוצע, יש לצרף הסכם לדוגמה, כדוגמת התקנון המצוי המצורף לחוק המקרקעין. זוגות אשר אין הפרוטה מצויה בכיסם, יוכלו להשתמש בהסכם לדוגמה ובכך יחסכו את שכר טירחת עורך הדין.
החוק כמו כל חוק כללי, בודאי לא יהיה חף מבעיות, אבל הוא משרת מטרה נעלה וחשובה מאין כמוה - המעטת התדיינויות במדינת ישראל והפחתת סכסוכים ומריבות. בכך דיינו.

תאריך:  30/10/2009   |   עודכן:  30/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעה: הסכם נישואין חובה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צודקת. זו הכתובה בת זמננו ל"ת
א מ רול  |  30/10/09 10:13
2
אמת לאמיתה
עודד ב  |  2/02/10 02:01
 
- מכת בגירושין תצטמצם מאליה
אסקימו  |  9/02/10 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי וייס
הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה לאחרונה את הסכמי ההפצה של האייפון בישראל וגם הסכימה שבעל שליטה במפעיל סלולר יהיה יבואן מכשירי סלולר. האינטרס הציבורי לא נלקח בחשבון. מדוע הותרה בלעדיות לחברות הסלולר בשיווק מכשירי סלולר? מדוע הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת אינם מצליחים לפתוח את שוק יבוא מכשירי הסלולר לתחרות? כל התשובות לשאלות
דודו אלהרר
רחובות, כיכרות, בתי-ספר, הארחה וחולים, שכונות שלמות ואתרים רבים נקראים על שמו של יצחק רבין ללא כל פרופורציה לדמויות אחרות בהיסטוריה של היהודים
יואב יצחק
שר המשפטים הודיע על יוזמתו לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה    אלא שהשר נאמן שכח כלל בסיסי ביותר: במקום לדבר ולקשקש, צריך לפעול. לפצל ומהר.
יעקב בר-און
יואב גינאי אחראי לכמה מהשירים הבולטים בזמר הישראלי, ו'דיווה' הוא רק דוגמה מייצגת    בימים אלה רואה-אור ספר שמאגד את פזמוניו לאורך השנים, אירוע שבהחלט מצדיק פגישה בינו לבין יעקב בר-און
שולמית קיסרי
בנימין זאב הרצל היה לא רק חוזה, עיתונאי, סופר ומחזאי - הוא גם היה נשוי לאישה שבקושי התראה עימה ושהייתה חולה בנפשה    זוגיות היסטורית במשבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il