X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקואליציה בראשות סעודיה לא מצליחה להשתלט על המשבר בתימן והיא מחפשת דרכים לצאת בכבוד מהעימות עם אירן. פרשנים במפרץ מעריכים כי אירן עלולה להעביר את העימות למצרי הורמוז שם היא נהנית משליטה ימית מלאה
▪  ▪  ▪
חיילים סעודים בכוננות על גבול תימן [צילום: חסן ג'מלי/AP]

המצב ההומניטרי המתדרדר בתימן מהווה מנוף לחץ של אירן על הקואליציה הערבית בראשותה של סעודיה אשר ממשיכה בהפצצות האוויריות של מעוזי המורדים החות'ים. אירן ממשיכה להרוויח זמן ולמשוך את העימות הצבאי בתימן, כל יום שחולף מסבך, מבחינתה, את סעודיה.
הסעודים מבינים זאת ושר החוץ הסעודי החדש, עאדלג'ביר, הודיע ב-4 במאי שהקואליציה שוקלת הפסקות בהפצצות האוויריות כדי לאפשר אספקה הומניטרית לתימן. הסעודים מחפשים כנראה דרך לסיים בכבוד את המתקפה האווירית מבלי שיראו כמפסידים.
העיתון " ראי אליום" דיווח ב-3 במאי על מגעים מתקדמים בין סעודיה טורקיה ופקיסטן להקמת ציר סוני צבאי הגנתי שיכלול הקמת מועצה צבאית משותפת ועריכת תמרונים צבאים משותפים רחבי היקף.
על-פי הדיווח ראש ממשלת פקיסטן, נוואזשריפ, ביקר באחרונה בסעודיה ונפגש עם המלך סלמאן בן עבד אלעזיז כדי להסביר לו את החלטת הפרלמנט בפקיסטן לשמור על ניטרליות בכל הקשור למבצע הצבאי של הקואליציה הערבית בתימן.
החלטת הפרלמנט הפקיסטני התקבלה בזעם בסעודיה אך ראש ממשלת פקיסטן הסביר כי כ 20 אחוזים מחיילי צבאו הינם ממוצא שיעי דבר שהיווה מרכיב חשוב בשיקולי הפרלמנט שקיבל את ההחלטה. סעודיה הסכימה לממן את הציר הצבאי החדש שנועד להוות משקל נגד לציר השיעי בראשות אירן. לדיווח הזה אין אישור כרגע ממקורות נוספים.
הציר החדש אינו כולל את מצרים ואת ירדן שאף הן התנגדו למבצע צבאי קרקעי בתימן נגד המורדים החות'ים.
מתיחות בין חברות הקואליציה
בין טורקיה למצרים יש מתיחות רבה מאז עלייתו לשלטון של הגנרל עבד אלפתאח א-סיסי על-רקע הוצאתה של תנועת " האחים המוסלמים" מחוץ לחוק במצרים. טורקיה מארחת בשטחה את מנהיגי ה"אחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים.
מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אלעזיז ניסה לתווך בין טורקיה למצרים ללא הצלחה, באחרונה התנה ראש ממשלת טורקיה ארדואן את שיפור היחסים עם מצרים בשחרור כל מנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" העצורים בכלא המצרי ובראשם הנשיא המודח מחמד מורסי וביטול גזרי דין מוות שהוטלו עליהם על-ידי בית המשפט המצרי, מצרים דחתה את דרישתו.
במהלך החודש האחרון, שבו התנהל המבצע הצבאי נגד המורדים החות'ים בתימן, הייתה גם מתיחות ביחסי מצרים עם סעודיה בין היתר בגלל התנגדותה של מצרים למבצע צבאי קרקעי בתימן. שלטונות מצרים התירו לקיים שתי הפגנות בסמוך לשגרירות סעודיה בקהיר נגד ההתקפות האוויריות של סעודיה בתימן וחלק מאמצעי התקשורת במצרים תקפו את סעודיה והנהגתה.
אחמד קחטאן, שגריר סעודיה במצרים הגיש תלונה רשמית על כך למשרד החוץ המצרי ולפני כמה ימים מתח ביקורת,באחד מערוצי הטלוויזיה המצרים, ואמר כי "מאז המהפכה בינואר יש השתוללות תקשורתית שמצרים סובלת ממנה והיא נפגעת כמדינה עד יומנו זה".
התקשורת הסעודית הגיבה בהתקפה חריפה על שדרים ומגישי תוכניות מצרים שמתחו ביקורת על סעודיה. הנשיא המצרי א-סיסי יצא ב-2 במאי לביקור פתע בסעודיה ונפגש עם המלך סלמאן, ההערכה היא כי הביקור נועד להפיג את המתיחות בין שתי המדינות.
הציר החדש בין סעודיה, טורקיה ופקיסטן, אם אכן יקום, לא יוכל להתמודד עם האסטרטגיה האירנית החדשה. פרשנים במפרץ מעריכים כי אירן עלולה להעביר את העימות עם הקואליציה הערבית לאזור מצרי הורמוז ולאיים על התנועה הימית לעבר באב אלמנדב, הים האדום ותעלת סואץ.
בשבוע שעבר עצרו ספינות מלחמה אירניות במצרי הורמוז ספינת משא שנשא דגל של איי מרשל ואילצו אותה להפליג לנמל בנדר עבאס.
מדי יום עוברות במצרי הורמוז 18 מיליון חביות נפט בדרכן לתעלת סואץ, אם אירן תעכב או תעצור את מכליות הנפט ייגרם נזק עצום לכלכלה המצרית.

תאריך:  05/05/2015   |   עודכן:  05/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקואליציה הערבית בראשות סעודיה במצוקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפאקיסטאנים
שמ  |  5/05/15 17:11
2
הפילוג בקואליציה הערבית
אופיר  |  6/05/15 02:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
את האמת אין להסתיר: ישראל אינה ערוכה מבעוד מועד לרעש-אדמה אימתני, אם חלילה יבוא, נוסח זה של נפאל, ובתמ"א 38 יש רק כדי להחמיר את המצב הקיים. מרבית האוכלוסייה בארץ עדיין מתגוררת בבתים ישנים, שנבנו ללא כל התחייבות לצפוי, וגם החיזוקים שבוצעו במבנים אינם אלא בחזקת כרעי-תרנגולת
אלעזר לוין
יש תקוה לביטול הדרישה ל"בנייה ירוקה", המייקרת כל דירה ב-60,000 שקל    אין סעיפים מעשיים אחרים בתוכנית הדיור שלו    "מחיר למשתכן" - בעייתי    בשקט-בשקט, מציע כחלון לחסל את שיטת "מחיר מטרה", שנתניהו תמך בה
יצחק מאיר
בעקבות סופת ההפגנה האחרונה    כשהעולם סגר עלינו ולא הניח לנו אלא את פתח קיבוץ גלויותינו לפליטה ובאנו באניות ממרחק, ובמדבריות באבק, ויחפים בדרכים
גיא דויטש
תיקי המשפטים, הפנים וביטחון הפנים הם פנטזיות רחוקות מבחינתו של בנט. כנראה חברי הכנסת מהליכוד ייקחו אותם    אם נחזור רק חודשיים אחורנית, נגלה את הפער בין דרישותיו אז, לבין המציאות כיום
יהודה דרורי
אם שר האוצר המיועד כחלון אכן נאמן להצהרותיו להקל את הנטל על הציבור, הוא ואנשיו חייבים להפנים שכדי להקל עלינו כאן ועכשיו, מה שמתחייב בראש ובראשונה, זה ליצור מצב מדורג במע"מ במספר שטחים חיוניים עיקריים שישפיעו על רוב הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il