X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום מסך]
מתכוננים להופעות הקיץ? היזהרו מהונאות
הקיץ בפתח ואיתו נפתחת עונת הפסטיבלים, ההופעות ואירועי ספורט למיניהם – בארץ ובחו"ל אך כמו בכל תחום שמושך קהל גדול, גם החיפוש אחר הכרטיס המיוחל עלול להוביל אתכם להונאות

כמדי שנה גם הקיץ יגיעו מיליוני צופים לפסטיבלים, להופעות ולאירועי תרבות אחרים במאות מוקדים בארץ ובחו"ל. גם ישראלים רבים נוהגים לנסוע למדינות אירופה על-מנת לצפות בלהקות או הזמרים האהובים עליהם שאינם מגיעים לארץ.
אז אם אתם מנסים להשיג כרטיסים להופעה, עדיף שתכירו את הנתונים הבאים שמוכיחים שתחום הונאות הכרטיסים חי ובועט: ראשית, 33% מההונאות לרכישת כרטיסים ברשת בשנת 2014 התרחשו בין החודשים מאי ליולי. הסיבה העיקרית היא, כמובן, ריבוי הפסטיבלים והופעות הענק שמתקיימות בתקופה זו של השנה. שנית, בשנת 2014 הצליחו הונאות כרטיסים מקוונות לגרוף 5.2 מיליון דולר, כאשר המטרות הגדולות ביותר היו סיבובי ההופעות של ביונסה ו-One Direction.
משתמשים ברשתות החברתיות
הפושעים שמאחורי ההונאות האלו מרבים להשתמש ברשתות החברתיות על-מנת להפיץ את ההונאות שלהם. הקישורים שהם מפיצים עלולים להוביל אתכם לאתרים מתחזים שיראו זהים לחלוטין לאתרים רשמיים של הלהקה האהובה עליכם, סוכנות מכירת כרטיסים ועוד.
דוגמה לכך ראינו במהלך סיבוב ההופעות של להקת הרולינג סטונס בשנה שעברה - שהגיעה גם לישראל - שבה אתר מתחזה לאתר הרשמי של הלהקה גרם למשתמשים לספק פרטים אישיים לתוקפים. בהונאה זו המשתמשים אומנם לא התבקשו לספק כרטיס אשראי, אך הונאות דומות אחרות כן עשו זאת.
12% מהונאות הכרטיסים שהופצו ברשתות החברתיות בשנה שעברה הופצו בפייסבוק, לכן יש להיות ערניים לקישורים חשודים ולהצעות שנראות "טובות מידי". מומלץ לעשות מחקר ולהצליב מידע לפני ששולפים את כרטיס האשראי. זכרו שהפושעים שמאחורי ההונאות האלו מנצלים את ההתלהבות ותחושת הדחיפות של המעריצים - שחוששים שלא יישארו להם כרטיסים טובים להופעה.
אנחנו ממליצים להיצמד להמלצות הבאות על-מנת לוודא שאתם לא נופלים קורבן לאחת מהונאות הכרטיסים:
רכשו כרטיסים מאתרי רכישות כרטיסים רשמיים ומוכרים, מהאתר הרשמי של החברה המפיקה או בקופות האירוע עצמו והימנעו מאתרים קטנים ולא מוכרים.
עדיף לשלם על כרטיסים באמצעות כרטיס אשראי או PayPal שמספקים לכם אחריות והגנה במקרה של הונאה - בניגוד לתשלום במזומן או בהעברה בנקאית למשל.
הונאות כרטיסים מופצות גם בדואר האלקטרוני, אז שימו לב להודעות חשודות והימנעו מלהגיב או ללחוץ על קישורים בהודעות אלו לפני שווידאתם שלא מדובר בהונאה.
לפני שאתם מבצעים תשלום בכרטיס אשראי ברשת, ודאו שהאתר מאובטח לפי הסימנים הבאים: ודאו שלצד כתובת האינטרנט של האתר שמופיע סמל של מנעול - סימן זה מסמל שהאתר משתמש בתקני אבטחה מורשים להצפנת תעבורת האינטרנט. בנוסף, כתובת האתר צריכה להתחיל ב Https:// - כאשר ה S מייצגת את המילה Secured (מאובטח).
גם אם אתם רוכשים כרטיס מאדם פרטי - שאינו מקבל כרטיס אשראי - עדיף לשלם באמצעי אלקטרוני כמו PayPal מאשר מזומן או העברה בנקאית.
תמיד בדקו את מדיניות הפרטיות ומדיניות ההחזרות/זיכוי של הגוף המוכר.
באתרים שמצריכים הרשמה לפני רכישת הכרטיסים, הקפידו לבצע Log Out מהחשבון בסיום הרכישה. סגירת הדפדפן בלבד לא מספיקה.
שמרו על כל הקבלות לאחר ביצוע רכישת כרטיסים כהוכחת רכישה.
בדקו את דוח חיובי האשראי שלכם ואת תנועות העובר-ושב בחשבון הבנק על-מנת לוודא שהסכום שחויב הוא הסכום הנכון ושלא מופיעים חיובים מוזרים בכרטיס או בחשבון הבנק שלכם.
ודאו של המחשב שלכם מותקנת תוכנת אבטחה אמינה וודאו שהיא מעודכנת ובתוקף. מומלץ להשתמש גם בחומת אש, או בתוכנת אבטחה שכוללת חומת אש בנוסף לתוכנת האנטי וירוס הרגילה.

תאריך:  18/06/2015   |   עודכן:  21/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתכוננים להופעות הקיץ? היזהרו מהונאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
מחזהו של רולנד שימלפנינג הגרמני אינו נטוע בזמן או במקום מפורשים    "האישה שלפני" היא דרמה המתעתעת בצופה, עד שהוא נכנס לרוח הדברים: הצגה שונה מהקונבנציה הרגילה, בנויה על סצינות העוברות מהעבר להווה ולעתיד בהן אתה מטולטל ברצף האירועים, המובילים אותך הלוך ושוב ומעלים תהיות רבות
בנדטה ברטי, ענת קורץ
יוזמה מדינית מפורטת, מדורגת וארוכת טווח בלבד, תסייע לשכנע את הרש"פ, כי תוכנית 'עזה תחילה (שוב)' אינה מיועדת לעקוף אותה כנציג המוכר של העם הפלשתיני בתהליך מדיני, וכך לרכך את עמדתה לגבי תיאום עם חמאס    אשר לחמאס, יוזמה מדינית תוכיח לארגון שפרויקט השיקום אינו מיועד, בשום אופן, להקל על נוכחותו הצבאית ברצועה
חובב לויטס
"כלכלת שוק חופשי חייבת להיות קשובה לצרכיהם של כל שכבות האוכלוסייה"    ח"כ לשעבר דורון אביטל, ד"ר בפילוסופיה, איש הייטק וכמובן מפקדה של ה"יחידה", מגשש צעדיו בחזרה לזירה הפוליטית. הצגנו לו עשר שאלות לא-פשוטות, במטרה לשמוע מהן עמדותיו בנושאים הכלכליים שעל סדר היום
אריאל י. לוין, איתמר לוין
מבט על הנוכחות הישראלית המרשימה בסלון האווירי בפריז: הטיל של רפאל, המכ"מ של התעשיה האוירית ומערכת ראיית הלילה של אלביט מערכות    וגם: האם הימנעות של צה"ל מרכישת כחול-לבן תמיד מזיקה לתעשיות המקומיות?
ד"ר דניאל מדר
קבוצת יזמים מקדמת בחסות האו"ם תוכנית שאפתנית להקמת סכר במיצרי גיברלטר    מה צפויות להיות ההשלכות הסביבתיות, הפוליטיות והכלכליות של פרויקט שיהפוך את הים התיכון לגיגית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il