X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האם זו עילה לתביעה לרשלנות? מורה נבוכים להגשת תביעה על רשלנות רפואית במקרים של אבחון מאוחר של סרטן
▪  ▪  ▪
לאבחן את הסרטן [צילום: AP]

אחוז גבוה מהמקרים של סרטן הן אבחנה ראשונית שגויה. שגיאה זו עלולה להוביל לעיכוב בטיפול הרפואי, ובמקרים חמורים לחוסר יכולת לטפל.
סיטואציה זו עלולה להוביל לסיבוכים רציניים ולגרימת מוות ברשלנות. כמו כל תביעת רשלנות רפואית, אבחון מאוחר של מקרי סרטן, דורש צוות מתוחכם של אנשי מקצוע משפטיים שיש להם ניסיון בעבודה עם מומחים רפואיים.
תיקים המטפלים באבחון מאוחר, עלולים להיות מורכבים ביותר. רופאים מגנים על מקרי אבחון מאוחרים ולרוב יטענו שלא קיימת התרשלות. הם גם עשויים לטעון, כי אבחון וטיפול מוקדם יותר, לא היו עושים את ההבדל בתוצאה הסופית.
אבחון מאוחר של הסרטן יכול לנבוע ממגוון רחב של פעולות רשלניות:
  • אי-ביצוע בדיקת אבחון כאשר קיים צורך;
  • פירוש שגוי של תוצאות בדיקה;
  • חוסר היכולת להכיר בגידול;
  • הליך שבוצע בצורה שגויה;
  • תקלה בטכנולוגיה הקיימת;
  • תוצאות מעבדה שאבדו או הוחלפו עם מטופל אחר;
  • קריאה שגויה של תוצאות בדיקת הרנטגן;
  • כישלון בהפניית המטופל למומחה המתאים.
לרוב תוגש התביעה כנגד המומחים הרפואיים שרשלנותם עכבה את האבחנה המדויקת. צדדים אלה עשויים לכלול את הרופא הכללי, שאולי בחר שלא לבצע בדיקה לאבחון או להנפיק הפניה, רדיולוג, שלא אבחן כהלכה את תוצאות בדיקת הרנטגן, המנתח, שלא הסיר את גידול כראוי או לא שם לב לרקמה חשודה והפנה את המטופל למומחה או מומחים אחרים שהיה להם מגע עם המטופל.
בחלק מהמקרים, יצרנים של טכנולוגיה שאינה מתפקדת כהלכה גם עשויים להיות אחראים. אם אתה חש כי נתקלת במקרה של רשלנות רפואית, יש לפעול באופן מיידי בכדי להגן על זכויותך, מה לעשות במידה ונפגעת מאבחון מאוחר של הסרטן?
צעדים חשובים שניתן לבצע ברגע שאתה מאובחן במחלת הסרטן:
  • אסוף רשומות רפואיות רלוונטיות
  • תעד פגישות, תורים מול רופאים וכל צוות רפואי
  • אסוף קבלות וחשבונות הנוגעות לטיפול
  • אסוף בדיקות רפואיות מהעבר
  • צור קשר עם עורך מנוסה המטפל במקרים של רשלנות רפואית כדי לדון במקרה שלך. עורך-הדין שלך אומנם ידריך אותך לאורך התהליך כולו, אך מומלץ להתחיל בהליך המשפטי בהקדם האפשרי בכדי לשמר את עדותם של כל הצדדים. עבוד בשיתוף עורך הדין.
תשלום לעו"ד
רוב התייעצויות ראשוניות מול עו"ד לגבי הטענה לרשלנות רפואית הן ללא תשלום אך, יש עורכי דין שגובים תשלום עבור ייעוץ. בפגישה הראשונה עם עורך דין בדרך-כלל בוחנים את הבעיה כולל החומר הרפואי, מעלים את ההיסטוריה של המחלה, נבדקים מסמכים נוספים במידת הצורך, בהמשך חתימה על ייפוי כוח ואישור לעו"ד לטיפל בתיק של המטופל, כולל אישור לעו"ד לחשיפה למסמכים רפואיים נוספים במידה ונדרש.
רוב עורכי הדין המעורבים ברשלנות רפואית מקבלים עמלה שנעה בין 25% ל-30% מהסכום שנפסק על-ידי בית המשפט או שישולמו בהתאם להסכם קדם המשפט בין הצדדים. יש משרדים שמעדיפים מקדמה ראשונית של עד 2,000 שקלים כדי לפתוח את התיק ולבחון האם יש קייס.
תהליך איסוף המסמכים לוקח זמן, לעיתים קרובות מספר חודשים. העלות של איסוף נתונים משולמת על-ידי התובע ובפעמים אחרות זה דורש השתתפות ישירה.
אחרי איסוף כל הרשומות רפואיות הרלוונטיות, עורך-דין מתחיל בסיכום של החומר בכדי להתכונן להתייעצות עם המומחה הרפואי המתאים. בחירת מומחה רפואי מתאים היא משימה לא קלה. לפעמים יש צורך לטפל בכמה מתמחים בתחומים שונים של רפואה, דבר המגדיל את הוצאות התיק הראשוניות.
למעשה, חוות דעת רפואית מהווה משקל כבד להצלחת התיק. קביעתו של המומחה לרשלנות משקפת את ההתנהגות הצוות הרפואי בזמן הטיפול, בקביעה זו ניתן לראות האם נגרם נזק לחולה - ללא חוות דעת רפואית מפורטת המצביעה על רשלנות ונזק שנגרם כתוצאה מהטיפולים, לא ניתן להצדיק לקשר סיבתי ועו"ד לא יוכל להוכיח את התביעה לפיצויים.
מי משלם
עלות כתיבת חוות דעת רפואית נופלת על כתפיו של התובע / החולה, כולל עלות עורך-דין. טווח המחירים משתנה ויחול לנוע מ-12,000 ל-30,000 שקלים, בהתאם לניסיונו ושנות מומחיותו של הרופא ומורכבות התיק.
הכנת התביעה
לאחר קבלת חוות דעת מפורט מהרופאה המומחה, מתחיל עו"ד לכתוב את כתב התביעה. עורך-הדין מתאר בפירוט את השתלשלות אירועים שיכולים לתמוך בטענותיהם של התובעים בנוגע לנזק שנגרם על-ידי הרשלנות, מבצע מתאם בין הרשומות הרפואיות שלפניו יחד עם דוח מפורט וחתימתו של המומחה הרפואי והגשת התביעה לבית משפט המתאים.

הכותבת היא מנכ"ל חברת אולמד, המתמחה בחיבור בין עורכי-דין לרופאים לצורך מתן חוות דעת רפואית במקרה של תביעה בגין רשלנות רפואית
תאריך:  27/07/2015   |   עודכן:  27/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלה שורץ
על הפרדה בין פוגע לנפגע במערכת החינוך    ראיון עם הילה סגל, ראש היחידה למיניות ומניעת פגיעה בילדים ובבני נוער בשירות הפסיכולוגי הייעוצי (שפ"י) במשרד החינוך
ד"ר רון בן-יצחק
תהליך ההזדקנות של המוח מסתיים בתסמונת גריאטרית, המוכרת כדמנציה    מחלה זו ידועה גם בשם שיטיון, כיוון שפעם היה נהוג לחשוב שהיא משטה ומהתלת בחולה    אותה מחלה מכונה גם קיהיון על-פי הגדרת האקדמיה ללשון העברית
אסף בן נריה
הנה נתון מנחם לסובלים מחרדת טיסה: יש לכם סיכוי גבוה יותר למות מזיהום אוויר שמקורו במטוסים מאשר בהתרסקות מטוס    אז מה עושות יצרניות המטוסים וחברות התעופה כדי להפחית את ההשפעות הסביבתיות השליליות שלהן?
יבשם עזגד
כל הסכם שקשור לנשק גרעיני יופר    אבל האם פצצה שנראית בתחילת המחזה בהכרח מתפוצצת בסופו?    כל יבשה היא ספינה שטובעת כשחופרים מקלטים
ד"ר רונן זיידל
העדה היהודית היא העדה העירקית הראשונה שנכחדה בעירק הערבית ובכורדיסטן. האם יהיו הצוענים העדה העירקית השנייה שתיכחד כליל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il