X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

הדבר הקטן שעושה את ההבדל הגדול

רשת חזקה עם מחלקת סחר רצינית וקניינים שמבינים את המלאכה בגיבוי מנהלי חנויות ערניים, בהחלט יכולים לעשות את ההבדל, דבר אשר גורם לנו הלקוחות, למצוא בדרך-כלל את מבוקשנו ברשת מסוימת, דבר שלא ניתן לומר על רשת אחרת, דבר המצריך אותנו לעשות השלמות קניה מעצבנות ובהמשך להדיר את רגלינו משם
▪  ▪  ▪
מדפים ריקים [צילום: איתמר לוין]

אספקת סחורה למדפי הרשת, הפך להיות פתגם שגור במחוזותינו לאחרונה, במיוחד לאור מצבה הקשה של רשת מגה, אשר נאלצה לסגור את תת הרשת המוזלת שלה, על-מנת לנסות ולהציל את הרשת העירונית.
מי שהסתובב לאחרונה בחנויות מגה, ליבו נחמץ לנוכח העליבות, הדלות והיעדר מגוון רחב של סחורה. אכן תפקידו של הספק זה לספק סחורה, אולם הוא חייב להיות בטוח שהוא יקבל את התמורה בגין כך וכל שמועה או מעשה חריג ברשת לה הוא מספק סחורה, מייד מדליק אצלו ובצדק נורות אזהרה וחשש.
לעניין המגוון הנכון על מדפי הרשת, אחת הטעויות הגדולות של רשתות וחנויות, היא חוסר ההקפדה והיעדר ניהול מקצועי בנושא המגוון, הן בנושא טעם, סוג גודל וצבע על המדף. בטוח זה קרה לכל אחד מכם ויותר מפעם אחת.
רוצים דוגמא? בבקשה הינה כמה:
  • האם גם לכם יצא לחפש על מדף המשקאות את הטעם שאתם מחפשים, לדוגמה נקטר עגבניות ולא מצאתם אותו ובמקומו מצאתם מדף מלא ועמוס של מספר מצומצם של טעמים אחרים, כמו תפוז ותפוח?
  • האם יצא לכם לחפש במדף הריבות את הטעם שאתם כל-כך אוהבים ובמקומו מצאתם רק ריבות בטעם תות שדה?
  • או לחלופין מקרר הגלידות - כמה פעמים יצא לכם לנבור ולנבור בערימה הקרה, מבלי שמצאתם את מבוקשכם? כאשר חצי מהמקרר מכיל בדרך-כלל שני טעמים שוליים ולא מעניינים?!
  • ושלא לדבר על בגד אשר נראה לנו מתאים, אבל כל המדף מלא רק בגודל אחד או שניים xs או xxxl.
לדבר הקטן קוראים הקפדה וניהול המגוון על גדליו, סוגיו וטעמיו על-גבי המדף. מנהלי חנויות רבים מקפידים בעיקר שהמדפים יראו מלאים "ועשירים", תוך הזנחת הדבר החשוב וזה המגוון, העושר והמבחר. במקום לומר הגודל הזה אזל לי, מקצועי יותר לבצע השלמות מחנויות אחרות מראש ומבעוד מועד, על-מנת לא להפסיד מכירה עתידית.
טוב יעשו מנהלי החנויות, אם יבדקו את הסחורה בטרם נכנסה למדף, לא רק בהיבט החוסר הכללי, אלא בהיבט הנקודתי הטעם, הצבע, הסוג = המגוון.
נכון יעשה מנהל החנות ויציב את עצמו באחת הנקודות הקריטיות של החנות וזה מערך ההזמנות ויאשר אותן לאחר בקרה רצינית ולא לסמן סתם וי. טוב יעשה מנהל החנות אם לא ייתן יד חופשית לספק הגלידות למלא מה שמתאים לו (בדרך הספק מספק גם את השאריות או את המוצרים הפחות נדרשים לחנות שלא מקפידה ואת המגוון הנכון לחנות קפדנית ומקצועית). הדבר נכון לכל מערכות היחסים בין ספק לחנות.
קיימים ספקים אשר רוצים למכור ולספק כמה שיותר (כולל מוצרים שפחות הליכים) = תופעה שנפוצה בעיקר אצל הספקים הפחות נאורים, כאשר מנגד קיימים גם ספקים אחרים, אשר מבינים שקשרי מסחר הינם לטווח ארוך ואימון, יושרה והדדיות, יכולים להועיל לשני הצדדים.
רשת חזקה עם מחלקת סחר רצינית וקניינים שמבינים את המלאכה בגיבוי מנהלי חנויות ערניים, בהחלט יכולים לעשות את ההבדל, דבר אשר גורם לנו הלקוחות, למצוא בדרך-כלל את מבוקשנו ברשת מסוימת, דבר שלא ניתן לומר על רשת אחרת, דבר המצריך אותנו לעשות השלמות קניה מעצבנות ובהמשך להדיר את רגלינו משם. זמינות המוצר על המדף, היא תנאי לא פחות חשוב ממחיר, נראות, שירות, קו קופות מהיר, עגלות זמינות ולא נתקעות ומחניה נוחה או בקיצור מחוויית הקניה.
הידעת?
ישנן רשתות בחו"ל, אשר משאירות את המדף ריק, אם חסרה סחורה מסוימת, בצירוף פתק התנצלות ללקוח ולא עושה "מריחה" של המוצר הקיים על כל שטח המדף, דבר אשר מסייע לה לראות איזה מוצרים חסרים לה על המדף ולהשלים בהתאם.

תאריך:  09/12/2015   |   עודכן:  09/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדבר הקטן שעושה את ההבדל הגדול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סחר מכר
מונייה  |  9/12/15 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד בוקעי
מדובר בקואליציה של חמאס-התנועה האיסלאמית, שתי תנועות בת של "האחים המוסלמים", נגד הרשות הפלשתינית על השגת בכורה בהר-הבית, ואלה גם אלה פועלים באלימות נגד ישראל, כדי להשיג עליונות על הר-הבית ולהחליש את הבכורה של ירדן
איתן קלינסקי
מצב בריאותי אינו מאפשר לי ביקורים דחופים    אודה, שההספק שלי בעבודת המסיק הוא נמוך מאוד, אך אני מקפיד אחר כל יום עבודה במסיק זיתים לקנות בקבוק שמן מבעלי המטע הפלשתינים
מנשה שאול
דאעש יצא במסע תעמולה שחורה נגד היהודים שכותרתו "שחוט את היהודים". הרשתות החברתיות כמובן מסייעות לו בכך. שניים מהפעילים שכיכבו בסרטונים העבירו את איומיהם בעברית. מסע תעמולה זה הופעל כתגובה למוסלמים הטוענים כי דאעש מדבר נגד היהודים וישראל, אך אינו עושה מאומה לקידום העניין
ראובן לייב
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, משוכנע כי תורה של ישראל יגיע ברגע שארגון הטרור הרצחני יתפנה מהקמתה ומביסוסה של המדינה האיסלאמיסטית, העומדת כרגע בראש מאווייו
טיגיסט איוב
הבעיה האמיתית שלנו כחברה היא שאנחנו בוחרים להישאר במקום הנוח לנו, שמוגדר לעיתים בצורה לא נכונה, לאו-דווקא שאותה בחורה שנראית כמוני היא מי שאני אתחבר אליה ואמצא נקודות הזדהות, אלא הסממן הראשוני מוביל אותי לבחירה שלעיתים יכולה להיות שגויה ולעיתים נכונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il