X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - סˍפקים, בדיעבד, לקוי מאוד, שבח ומלבים אש שבוע טוב
▪  ▪  ▪
שלט זיכרון עם שמות הל"ה על הכביש לגוש-עציון [צילום: ארכיון מלחמות ישראל של אורי מילשטיין]

מי מספק חומרי לחימה לדאעש?
ובעצם, מי לא?!
מטענים מאולתרים (IED) הפכו מזמן לאמצעי לחימה עיקרי בטרור. הרכבתם פשוטה, וניתן להשיג את רוב מרכיביהם בשוק החופשי. העיתון וןשינגטון פוסט מצטט דוח של מכון מחקר אמריקני, שבדק יותר מ-700 מטענים מאולתרים, שהניח דאעש בעירק ובסוריה בשנתיים האחרונות. המכון מצא, כי המטענים הללו מורכבים מחומרים, שייצרו 51 חברות מעשרים מדינות, כולל ארצות-הברית.
המכון מצביע על כך, שאין ניטור של חומרים להרכבת מטענים מאולתרים, ואין מודעות מספקת למסוכנותם. הדוח עוסק רק בחומרים מסחריים ולא במה שמוגדר כחומרים לשימוש צבאי. החומרים הללו נמצאים באתרי בנייה ובמכרות, והגיעו לידי דאעש, בעיקר, באמצעות חברות מסחריות בעירק, בטורקיה ובמדינות הגובלות באזור הקרבות.
כמו-כן, קובע הדוח, מעדיף דאעש להשתמש בטלפונים סלולריים להפעלה מרחוק של מטעניו המאולתרים - ובעיקר בטלפון הנייד נוקיה 105. יותר משלושה רבעים מהטלפונים הניידים הללו הגיעו לדאעש באמצעות חברות באיחוד נסיכויות המפרץ, והשאר נרכשו בחבל הכורדי האוטונומי בעירק.
חויל
דני מס - מפקד גוש-עציון, סגן מפקד גדוד בפלמ"ח ומפקד מחלקת הל"ה - נהרג בראש אנשיו באמצע ינואר 1948, כשחשו לעזרת גוש-עציון. לפנות בוקר ביום שישי, 16 בינואר, התגלתה מחלקת הל"ה סמוך לכפר צוריף, כחמישה ק"מ מקיבוץ משואות-יצחק בגוש-עציון. בקרב נהרגו מס וכל 34 אנשי מחלקתו. במוצאי-שבת, 17 בינואר, הביאו הבריטים את גופות הל"ה לקיבוץ כפר-עציון, ושם נקברו בקברים ארעיים.
ב-17 בנובמבר 1949 הועברו עצמותיהם, יחד עם שאר נופלי גוש-עציון, לבית-הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים.
צה"ל הוקם כחצי שנה אחר נפילת הל"ה. לאחר מותו הוענקו לדני מס מספר אישי 170001 בצה"ל (הקידומת 17 מעידה על חיול לאחר המוות) ודרגת רב-סרן. בכך היה דני מס לחייל הישראלי הראשון, שחויל לאחר מותו.
על פרשת הל"ה יש גרסאות שונות. הגרסה המעודכנת ביותר - ביקורתית למדי של ד"ר אורי מילשטיין - מופיעה כעת באתר החדשות מחלקה ראשונה.
מתחרה בכרמלה
לפני הרבה שנים מינתה את עצמה כרמלה מנשה לאומבודסמן של החיילים, וידיה מאז עמוסות. עתה מנסה להתחרות בה אלוף אלוף חגי טופולנסקי, ראש אגף כוח-אדם במטכ"ל, שפנה לחיילים ולמועמדים לשירות ביטחון (מלש"בים), והציע להם להפנות אליו את קובלנותיהם "בפנייה ישירה - אחד על אחד".
כצפוי, הוצף האתר של ראש אכ"א באלפי פניות, שהצבא אינו מסוגל להתמודד עמן. כנראה, משהו לקוי מאוד בטיפול בפרט בצבאנו המפואר.
ממציאים את הגלגל
אחד הדברים החמודים אצלנו הוא שינוי הוראות חדשים לבקרים - כנראה, המצאה מחדש של הגלגל רק לצורך השינוי. מפקד חדש מביא עמו פקודות חדשות, שהרי, כידוע, הוא המציא את החוכמה בעשר אצבעות ידיו.
לפני כמה ימים טרח הצבא לכסת"ח דבר חמור ביותר - חייל נח"ל נהרג בפיגוע דקירה לאחר שיצא מבסיסו לחופשה ללא נשק, בפקודת מפקדיו.
גרשון אקשטיין, ידידי, מזכיר לי, שבשנת 1980 הוציאה זירת העורף באג"ם/מבצעים (שהוא פיקד עליה) שינוי לפקודות מטכ"ל - באישור רפאל איתן, הרמטכ"ל דאז - שחייב כל חייל לשאת נשק אישי מחוץ לבסיסו, לרבות בחופשה, וקבע הוראות מפורטות לפתיחה באש - כדי לענות על הטרור, שפרח אז.
שום דבר לא השתנה מאז. לכן, איני מצליח להבין מדוע פקד גדי איזנקוט, הרמטכ"ל הנוכחי, כעת לחייב כל חייל לשאת נשק מחוץ לבסיסו.
הסכינאות הפורחת הפכה כל יהודי בארץ למטרה. לכן, ראוי שתגדל כמות הנשק, המצויה ברחובותינו. רק תגובה מהירה, נחרצת וקשה, שתצמית כל בן-עוולה, שחולם על ג'יהאד, תביא לנו שקט. כמובן, זו רק החוליה הראשונה בשרשרת של פעולות נגד הסכינאות.
באותה ההזדמנות, כדאי לשבח את תגובת הציבור היהודי לסכינאות. בעשרות תקריות התגברו אזרחים, שוטרים וחיילים על המחבלים - ובניגוד לצפוי, לא נוצר כאוס, וכמעט שלא היו נפגעים בתקלות.
שופכים שמן למדורה
בהבלחה חסרת-היגיון, אמר רא"ל דן שומרון, הרמטכ"ל דאז, שאין פתרון צבאי לטרור. ובמקום להחזיר את מפתחותיו, המשיך בתפקידו. כשפרש, הוריש לנו את הרעיון צבא קטן וחכם. מאז - כמו תמיד - צבאנו ענק וטיפש, ועושה את כל הטעויות האפשריות ואף למעלה מזה, כי בראשו עומדים מי שאינם מבינים את האויב ואינם מבינים צבא.
בנאום פרידתו מהנשיאות הזהיר הנשיא דוויט ד' אייזנהאואר, בינואר 1961, מפני התשלובת הצבאית-ביטחונית, שמתנכלת לדמוקרטיה. ייתכן, שדבריו חלים גם על צמרתנו הביטחונית, שמעוניינת בפתרונות מסוימים ל"הכלה" ול"ניהול הסכסוך" על-מנת לשמר את כוחה העצום מדי. מדי פעם עולה חכם-חלם במדים (לרוב מסתתר, בגלל עודף אומץ ציבורי), או במיל', ומספר על הייאוש, המניע את הערבים להילחם נגדנו. וזה נשמע נכון כמו הקביעה, שהשמש זרחה הבוקר בצפון.
אחרי יותר ממאה שנות מלחמה בבין יהודים לערבים בארץ-ישראל הגיעה העת להבין, שלא יאוש ולא דלות מניעים את המלחמה נגדנו, אלא הרצון להשמיד את היישות המדינית, שהקימו היהודים כאן. כלומר, שיפור התנאים הכלכליים ביהודה, בשומרון, בירושלים ואפילו בחבל עזה יעלה הון תועפות (להזכירכם, השחיתות ברש"פ ובחמאס עולה עשרות מונים על שחיתותנו המרקיעה שחקים), ולא יועיל. אדרבה, מנהיגי הטרור הערבי הנם אנשים מבוססים מאוד, החיים היטב על חשבון מצוקת עמם. גם "אופק מדיני" לא יועיל, אלא יחמיר את הטרור נגדנו - כמו שמן הנשפך למדורה. כזכור, גלי טרור ליוו כל יוזמה מדינית וכל מתווך שהפציעו באזור.

תאריך:  28/02/2016   |   עודכן:  28/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפילת הל"ה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שמיר החכם"הים אותו הים וכו'" ל"ת
היטבת לתאר.  |  28/02/16 10:24
2
תסריט חוזר.ראה הודעתי האישית
שמעון מהצפון  |  28/02/16 11:30
3
מעניין האם אברהם, יאיר, שטרן
אורי מילשטיין  |  1/03/16 06:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
הממזרים שינו את הכללים ושכחו לספר לדני דנקנר. סטנלי פישר סתם סגר איתו חשבון. הוא רק שכח שהשחקן העיקרי בהדחתו מבנק הפועלים היה רוני חזקיהו המפקח על הבנקים. בכלל אהוד אולמרט הוא מועמד לל"ו צדיקים "משכמו ומעלה". לא נותר אלא לתמוה אם לכלא הגיעו שבעת המושחתים או שבעת המופלאים
צבי גיל
הרהרתי לגבי המניעים ל"פסילה" של הספר 'גדר חיה'. אפשר שמדובר בשתי אפשרויות. אחת שלא קראו את הקטע על ואסים שהוא מדבר על מדינה דו-לאומית, ולא יהודית. שתים. קראו ונוח היה להם יותר להתייחס ליחסים האינטימיים בין ישראלית וערבי מאשר להביא את נבואת ואסים על מדינה של כול תושביה וחסל סדר ארץ ישראל השלמה - של היהודים
עו"ד אייל צורף
בית הדין לעבודה קבע: עובדת לשעבר תפצה את המעביד בשל לשון הרע בפייסבוק לאחר פיטוריה
יצחק מאיר
אין לתמוהה על מי שרואה במסווה ששם משה מסכה שנתן על פניו כדי להסתיר את קרני האור שנראו כקרני איילה מאירות. הבנה אחת גוררת את חברתה, וכשם שהזיו נעשה קרניים כן המסווה נעשה מסכה. ועדיין מסווה של משה אינו מסכה. הוא אמת. אמת של התפשטות מזיו האור שבני האם המצויים אינם יכולים לעמוד בו - לשם הארה באור שבלעדיו חייהם עוברים עליהם בחשכה
הרב אליהו קאופמן
אינני מצפה מהליכוד להציע לציבור הערבי אפילו את מה שמר"צ דהיום מציעה להם, אבל הייתי מצפה שאולי בליכוד ינסו סוף כל סוף את מה שייחל והציע מורם הרוחני - זאב ז'בוטינסקי, לתת חיים שוויוניים לבן ערב, לבן נצרת ולבן-ישראל, והכול ללא תנאים מוקדמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il