X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התנאי הבלתי הולם של תודה תשוחרר, אין בחובו כל תכלית ראויה, לחייב אדם המאמין בחפותו להודות ולהתחרט תוך הכתמת שמו, על-מנת לשחררו, ולא משנה באיזה עבירות מורשע הוא, זהו תנאי שאינו קביל לא משפטית ולא מוסרית
▪  ▪  ▪
קצב. מאמין בחפותו [צילום: פלאש 90]

חותמתו של לא אחר מזה השוהה מאחורי סורג ובריח - הנשיא לשעבר משה קצב - שימשה חותמת התוחמת וקוצבת את תקופת מאסרם של עבריינים, ועד אשר הגיעה שעתו הוא "כעבריין מין" בעיני המערכת "וכצדיק" בעיני עצמו, נגמר הדיו במדינה, וקולות של עמותות ותנועות נשיות לא מעטות נשמעו נגד חנינתו או נגד קיצור תקופת עונשו בשליש - מהטעם כי לא "התחרט" על מעשיו, שלאמונתו לא עשה.
דינו של משה קצב, נשיאה השמיני של מדינת ישראל לשעבר, נגזר פעם אחר פעם בתקופות שונות תחת פיקודם של פרקליטים שרק שמותיהם משתנים הם, היחס של קצב לעבירות שיוחסו לו מלכתחילה הוכתר בכפירה. כפירתו ואמונתו בחפותו עלתה לו שבע שנות תמימות מאחרית חייו מאחורי סורג ובריח, ועתה כשפניו מופנות לחנינתו מטעמים הומנטאריים גרידא, מקריאים בפניו בשנית את כתב האישום ומבקשים ממנו להודות ולהתחרט. נסתרות הן דרכי האל נכון, אך דרכו של קצב לא נסתרה מעיני רבים כבר בתחילתה. הנשיא לשעבר של מדינת ישראל הנאורה, מאמין באמת ובתמים, כי שמו חשוב לו מעוד שנת מאסר, מאמין הוא בחפותו עד יומו האחרון מאחורי סורג ובריח כמו שהמערכת המשפטית הנאורה האמינה עת הציעה לו מאסר מותנה בלבד במסגרת הסדר טיעון לסיום התיק.
התנאי הבלתי הולם של תודה תשוחרר, אין בחובו כל תכלית ראויה, לחייב אדם המאמין בחפותו להודות ולהתחרט תוך הכתמת שמו, על-מנת לשחררו, ולא משנה באיזה עבירות מורשע הוא, זהו תנאי שאינו קביל לא משפטית ולא מוסרית. הנשיא לשעבר משה קצב, מאמין וימשיך להאמין בחפותו, ואם שילם על אמונה זו שבע שנות מחייו הרי את אשר נותר מהם יישא בראש מורם, ללא "רחמנותה" של מערכת בלתי רחמנית.
אכן דינו של עבריין ככל עבריין, ללא קשר למעמדו עובר או טרם לביצוע העבירות המיוחסות לו ושהורשע בהן, אך את התואר "הנשיא השמיני של מדינת ישראל" לא ניתן למחוק מתולדות המדינה ומראשו של כל בר דעת, מדובר במי שעמד בראש הפירמידה, כאשר נהג ביושרה משפטית ומוסרית, עת דיווח ליועמ"ש מני מזוז אז על "סחיטתו" על-ידי אחת המתלוננות, וכל אשר קיבל כאות הוקרה, כתב אישום חמור ומחמיר, שמטרתו הסמויה היחידה הייתה "פינוי" כסא הנשיאות לבא אחריו, לבוא עתה להעניש אותו בשלישית על עבירה שלטענתו לפחות הוא לא ביצע - אין בינה לבין הצדק מאומה.
אכן, יש לקחת כשיקול את עמדתן של קורבנות עבירה, אבל אין בעמדתן משום חזות הכל, כי אם אכן כך הדבר, ועמדותיהן יהפכו לחזות הכל הרי שהעבריין יהפוך עצמו לקורבן נקמותיהן של מתלוננות כאלה ואחרות, שכל חשקן הוא אחד - השתת גזר דין מוות.
וועדת השליש, כשמה הנפוץ לשחרור אסירים על תנאי, אמורה לשים כנגד עיניה את אותו משה קצב, ללא זיהומים תקשורתיים כאלה ואחרים המשקפים עמדותיהן של "המתלוננות" ושל אלה הדוגלים באימון הציבור במערכת המשפט - שכבר אבד לו מזמן - יש לשים נגד עיניה את אותו משה קצב, נשיאה של מדינת ישראל לשעבר, אדם מבוגר, חסר עבר פלילי והרשעות קודמות, שדחה עסקת טיעון של מאסר מותנה מתוך אימון במערכת משפטית שתוציא את "האמת שלו" לאור - ולא צלחה.
גם אם לא ישוחרר, הוא יישאר סמל למי שדבק באמת שלו הוא, הוא יישאר סמל ציבורי למי שנתן אמון במערכת משפטית "שבגדה" בו, הוא יישאר סמל למי שנלחם על שמו תמורת שנים לא מועטות של סבל ועינוי מאחורי סורג ובריח - רק בשל העובדה שלא יתחרט על מעשה - שלטענתו - לא עשה!.

תאריך:  21/03/2016   |   עודכן:  21/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השעה שיקצב עונשו של קצב - ע"י חנינתו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יפה. כל מילה בסלע. במדינה שבה
בני בנקר  |  21/03/16 10:56
 
- אמיר ופלדמן פגעו בקצב אנושות!!
אהוד פרלסמן  |  21/03/16 15:25
 
- כי חרב מונחת על צווארם בכל שלב
ע_הראל  |  23/03/16 06:13
2
כל הכבוד על דבריך - עו"ד מסראו ל"ת
אבי123  |  22/03/16 00:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת קצב
חיים משגב
לנשיא יש תמיד דברים דחופים יותר לענות בהם. למה להתייחס לעניינים שוליים, כמו בקשת חנינה שנשלחה אליו לפני יותר משנה של מי שישב באותה לשכה כמעט שבע שנים?
איתמר לוין
משה קצב זכאי לניכוי שליש, וכך גם אהוד אולמרט בבוא היום - משום שענישה אינה יכולה להיות מעבר למה שמתיר המחוקק, ואסור לה להיות מושפעת מדעת הקהל
עידן יוסף
סוגיית השחרור לא תנוסח על-ידי היועץ המשפטי לממשלה מפאת היכרותו המוקדמת עם הנשיא לשעבר
עמוס שנער
עזבו את קצב    את הנשיא לשעבר קצב כולם מכירים ולצד השפלתו בתקשורת וברשתות החברתיות הוא יצטרך להתמודד באופן יום יומי עם אצבעות הבוז שיופנו לעברו, עם המבוכה מול האנשים בכל מקום, ועם הישראלי המכוער שיעיר לו הערות ברחוב
ראובן לייב
בסירובו העיקש להודות ולהתוודות על מה שעשה - מפר בעצם הנשיא ועבריין המין לשעבר את תנאי היסוד הכרוך במילוי הבקשה שהגיש לניכוי שליש מתקופת-מאסרו
רשימות נוספות
"לתת להליך של ועדת השחרורים להסתיים"   /  מחלקה ראשונה
ריבלין: לא תמכתי בחנינה לקצב  /  איתמר לוין
שקד בשיחה סגורה: חנינה לקצב  /  איציק וולף
חרטה או חארטה  /  עו"ד ראובן דינור
לא לשחרר את קצב  /  ראובן לייב
הפופוליסטים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il