X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אז זהו - שדווקא כן די בפיגוע קטלני במידה בינונית, יחסית למקובל בסביבתנו, כדי להוציא את המרצע מהשק של האיחוד האירופי
▪  ▪  ▪
זכרון קצר [צילום: AP/Geert Vanden Wijngaert]
מפלצת רצחנית
הפיגוע בבריסל חושף את הצביעות האירופית שבשם ערכים נעלים מבדילה בין דם לדם, בתקווה שהמפלצת הרצחנית לא תגיע אל סף דלתם.

הפיגועים בישראל אינם מזיזים כבר לאף אחד, אלא אם בסופם מתגלה כי המחבלים מצאו את מותם באופן המטיל דופי בתפקודם של כוחות הביטחון וכי יש בכך עילה לצאת למתקפה רבתי על ישראל מחוץ ומבית כאחד.
הפיגועים בטורקיה ובכל המדינות והאזורים שמצפון, ממזרח ומדרום לה, אינם מזיזים כמעט בכלל למדינות אירופה והמערב. מסתבר ש"אורך חיי המדף" שלהם בתקשורת ובזיכרון המערבי הציבורי והקולקטיבי הוא קצר להחריד.
מי זוכר שב-10 באוקטובר 2015 נהרגו בשני פיצוצים באנקרה בירת טורקיה 95 איש ו-246 אחרים נפצעו? מי זוכר שב-17 בפברואר 2016 נהרגו שם 29 בני אדם ונפצעו למעלה מ-60 בפיצוץ מכונית תופת, שב-14 במארס נהרגו 37 בני אדם ו-125 נפצעו בפיגוע מכונית תופת, ולקינוח ב-19 במארס נהרגו "רק" 4 תיירים, שלושה מהם ישראלים ואחד אירני, ונפצעו "רק" 11 איש, רובם ישראלים, בפיגוע שביצע מחבל מתאבד באיסטנבול?
דעות קדומות
לצערנו הישראלים, וכנראה גם לצער חלק מארגוני הטרור, פיגועים בטורקיה שבהם נהרגים ישראלים אינם זוכים לגינוי, אלא חלקם אף זוכים לברכה פומבית מאישי ציבור מקומיים כדוגמת אירם אקטאס, חברת מפלגת השלטון הטורקית, שהביעה תקווה שהפצועים הישראלים ימותו.
אפשר לנחש כי גם בקרב חובבי ציון אדוקים רבים נוספים במזרח התיכון, באירופה ובעולם מובעות דעות דומות הפוגמות בהד התקשורתי והמסר שאותו מעוניינים ארגוני הטרור האיסלאמי להעביר במלוא העוצמה לעולם המכנה עצמו "נאור", "תרבותי", "ליברלי" ו"חופשי", המכבד אדם באשר הוא אדם וכיוצא באלו מליצות וקלישאות.
די בפיגוע קטלני במידה בינונית, יחסית למקובל בסביבתנו, כדי להוציא את המרצע מהשק של האיחוד האירופי, לחשוף בפומבי את דו-פרצופיותם ביחס לקדושת חייו של כל אדם ללא הבדל דת, צבע, לאום ומגדר, וביחס לזכויותיו הטבעיות, כמו גם למציאות שטופחת על פניהם.
גזל הכיבוש
מסתבר כי היו באירופה מי שחשבו שלהם זה לא יקרה משום שהם חסינים ואהובים על-ידי האיסלאמיסטים החוסים בקרבם. אולי הם חשבו כי פיגוע שבו נרצחים יהודים וישראלים, כמו זה ב"היפר כשר" שבפריז ב-9 בינואר 2015 או פיגוע הירי במוזאון היהודי בבריסל ב-24 במאי 2014 שבו נרצחו עמנואל ומירה ריוה ז"ל מתל אביב, הם אירועים חריגים המכוונים רק נגד יהודים וישראלים, וכי להם, המקומיים, זה לא יקרה. הרי הישראלים והיהודים מביאים זאת על עצמם כבר דורות, בגזל הכיבוש והדיכוי של הפלשתינים המסכנים באדמת ארץ ישראל היא פלשתין. ואז באו פיגועי יום שישי ה-13 בנובמבר 2015 בפריז, שבהם נרצחו 129 בני אדם, ונראה היה לרגע שהאירופים מבינים שהמציאות השתנתה לבלי שוב. ואולי לא.
האם נחוץ היה פיגוע שיגבה את חייהם של 31 קורבנות ועוד עשרות פצועים, כדי להוציא את האירופים שוב משלוותם, תמימותם ואיזונם, להאיר שוב בצבעי הדגל הלאומי של הקורבן התורן את מיטב המונומנטים ברחבי העולם, ואף לסחוף את המעצמה שמעבר לים בעקבותיהם, עם הכרזות ומחוות שכללו הורדה לחצי התורן של דגלי ארצות-הברית בנציגויות בעולם?
31 הקורבנות בבריסל גורמים כעת לפאניקה רבתי באירופה, כמו שאף פיגוע בטורקיה ובמזרח התיכון לא גרף: מרכזי תחבורה כגון שדות תעופה ותחנות רכבת הופכים ליעדים מבוצרים, כוחות צבא מציפים את הרחובות, אזרחים עומדים בתורי בידוק ארוכים בכניסות למתחמים אלה, כמו גם למתחמי ציבור אחרים. שיירות רכב ונחילי אדם המנסים לברוח מייצרים פקקים באורך עשרות ק"מ, הגבולות נסגרים והיד מוכבדת על תיירים ואזרחים, טקסים ונאומים רבי רושם נישאים מכל עבר ובכל אמצעי המדיה, נרות וזרי פרחים מונחים ברחובות ובכיכרות, התקשורת כמרקחה, והפוליטיקאים ההמומים מדקלמים מנטרות.
אז אל נא תגידו לעולם: "לי זה לא יקרה", שכן בעודכם אומרים זאת, דואגים אחרים להוכיח שהכל אפשרי.

לאתר מגזין מראה
תאריך:  27/03/2016   |   עודכן:  27/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשבתם שלכם זה לא יקרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תנסה לנגב את הריר בזוית הפה
אלטע קאקער  |  30/03/16 04:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
אחרי תבוסות כה רבות של המאיימים והמגדפים, מתי יגיעו מנהיגי ערב למסקנה המתחייבת, שעליהם לדבר אחרת?
אריאל י. לוין, איתמר לוין
המפולות שסופג דאעש בימים אלו בעירק ובסוריה צפויות להביא להגברת נסיונותיו לבצע פיגועים באירופה ואולי בארה"ב - מסיבות של יחסי ציבור, שהם אחד מכלי הפעולה העיקריים שלו
יהודה שלם
אנו משתמשים להסברת עמדתנו באמצעי שפיתח האויב נגד הקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל
שמעון זיו
אין שינוי בחיינו כלפי הפלשתינים, אולם יש שינו במרכיבים של עמנו, יותר ארגונים יוצאים נגד המדינה, הח"כים הערביים הרימו ראש, הקצנה של ערביי ישראל, תוך שהם לא רוצים להסתפח ליהודה ושומרון, הקצנה של תושבי ירושלים המזרחית ואחרים
מרדכי קידר
מדבר כאחראי לביטחון במזרח התיכון    "יש מי שחושב שאנו עסוקים בסוריה (ולכן איננו יכולים להיכנס למלחמה עם ישראל). אך יש אצלנו קבוצה (יחידת הטילים) הפועלת רק בעניין הישראלי...
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
פרידה (כואבת) מהאקדח   /  עילי צוף
בזכות ה"שליש" למשה קצב  /  יורי מור
מה הם רוצים  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il