X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תניהו השכיל לכופף עצמו בפני הסערה והוא עשה זאת בצורת מחווה אנושית של שיחה טלפונית עם הורי החייל שבה הבטיח משפט הוגן, והעיקר - גילה חום אנושי, בדיוק מה שהיה נחוץ כדי לשכך את הסערה המיותרת הזאת
▪  ▪  ▪
[צילום: אריאל חרמוני/פלאש 90]

תם פרק אחד בעלילה שטרם הסתיימה ומתבקשת השאלה, איך נפלנו לתוך המערבולת הזאת? אל פני השטח הגיחה הפרשה עם הריגת המחבל בחברון על-ידי החייל אלאור אזריה. ההלם הראשוני שפגע בראש הממשלה ובשר הביטחון היה הווידאו של חייל צה"ל יורה למות באדם השוכב על הארץ, לכאורה חסר תנועה. מול עולם עוין או מתנכר, נחרדו השניים מן האימפקט המזעזע של תמונה כזאת על דעת הקהל העולמית ובתגובה ניסו להקטין את הנזק על-ידי השמעת הסתייגות בנוסח "החייל סרח".
ואז נפלו עליהם שתי הפתעות: ביקורת על "שפיטת" החייל, בפומבי, טרם משפט והרשעה, וחמור ומכאיב עוד יותר - גל גדול של תמיכה עממית בחייל, שלכאורה הושלך על-ידי המערכת טרף לעולם עוין ושמאל מתייפייף. גל המחאה כלל התבטאויות קשות ברשתות החברתיות, ולראשונה גם הפגנת אלפים בכיכר רבין, שלפחות בחלקה כוונה נגד הצבא. נתניהו הופתע ויעלון וצמרת הצבא הוכו בהלם, וזה השלב שבו נפרדו דרכיהם.
נתניהו השכיל לכופף עצמו בפני הסערה והוא עשה זאת בצורת מחווה אנושית של שיחה טלפונית עם הורי החייל שבה הבטיח משפט הוגן, והעיקר - גילה חום אנושי, בדיוק מה שהיה נחוץ כדי לשכך את הסערה המיותרת הזאת. לא כך הגיב יעלון. הוא ראה בהתגמשותו של נתניהו בגידה והחליט לפגוש את ההתנגדות העממית ראש בראש. זאת, למרות שדבר לא היה נגרע מכבודו או מכבוד הצבא לו לא התחפר במאמץ אומלל להצדיק את גינוי החייל, שבעליל לא היה בעתו.
בורות גמורה
כבר בשלב הזה נתן יעלון לוויכוח צביון של מלחמת ערכים נשגבים נגד התלהמות והתבהמות, ולא ברור, מדוע. נכון, זו הייתה "מלחמת בני אור בבני חושך" לו טען החייל - ולצדו גורמים פוליטיים ועממיים - שלמרות שהמחבל היה מנוטרל ולא נשקפה ממנו סכנה, נכון היה להוציא אותו להורג במקום, ללא דין. לו, חלילה, למשל ראש ממשלה בישראל היה מחזיק בדעה כזאת, כל ים המליצות שנשפך מאז, היה מוצדק. אלא, שהחייל טען בסך-הכל שהוא האמין שהמחבל לא היה מנוטרל והיווה עדיין סכנה, ועל כן לא נותרה אלא שאלה עובדתית, האם אפשר להאמין לו. לא היה אדם או ארגון בישראל שהעלו את מעשהו של החייל לכלל עיקרון. אם כן, על מה יצא הקצף?
על מערכה ב' של הטרגדיה עלה המסך בנאומו של סגן הרמטכ"ל, יאיר גולן, ערב יום השואה, בו ערך השוואה בין תהליכים בחברה הישראלית לגרמניה ערב עליית היטלר לשלטון. המעט שניתן לומר על ההתבטאות המדהימה הזאת הוא, שהיא גילתה בורות גמורה בכל הנוגע לתקופת וויימר. לכן צדק נתניהו באומרו, שההשוואה מקוממת ועושה עוול לעם בישראל. והנה, גם פה בחר יעלון בדרך ההפוכה: התעקש ועבר להתקפה נגדית: "דברי גולן עוותו כחלק ממגמה לפגוע פוליטית בצבא ובקציניו". מה פתאום? איזה עיוות? השכל הישר התקומם נגד ההשוואה הזאת!
בין לבין, נפגשו נתניהו ויעלון ופרסמו הודעה משותפת כי 'העניין מאחוריהם'. הלוואי! מפני שיעלון לא הרפה. הוא ניצל "אירוע העצמאות" של מערכת הביטחון כדי לדרבן את הקצינים בסגנון של "אל תחששו, אל תהססו, אל תירתעו" מלומר את דעתם החולקת. המילים בנאום הזה היו בסדר גמור, רק ה-טון (העושה כידוע את המוזיקה) היה פרובוקטיבי ומשך עוד תגובה של ראש הממשלה. הקרע בין השניים נעשה בלתי הפיך.
הגענו למערכה השלישית, שלכאורה אין לה קשר עם הטפות גולן ויעלון על "ערכים", "מצפן ומצפון" וכד', ובכל זאת היא אולי המפתח לדרמה כולה: ליברמן, לא הרצוג יצא כשותף הקואליציוני החדש, הוא דרש (וקיבל) את תיק הביטחון, ובוגי התפטר. במסיבת עיתונאים שטח את נימוקיו, והם לא שכנעו.
תאוו שליטה
הוא הצטרף לליכוד של ז'בוטינסקי ובגין, אמר, לא "לרוח המתלהמת שמשתלטת על התנועה". אולם ז'בוטינסקי נפטר ב-1940 ובגין התפטר ב-1983, בעוד בוגי נכנס למפלגה ב-2008, עם נ ת נ י ה ו כראש הליכוד, איך זה מסתדר? ונגד נתניהו דווקא לא היו לו, לדבריו, טענות כל השנים (ציטוט): "עבדתי בהרמוניה ובאופן רציני וענייני ומתוך הערכה עם ראש הממשלה במשך תקופה ארוכה, בוודאי במהלך מבצע 'צוק איתן'... גל הטרור הפלשתיני הולך ודועך בזכות התנהלות נבונה ולא מתלהמת, ישראל נהנית היום משקט יחסי בגבולות. תוצאה של ניהול והתנהלות שקולים ואחראים..."
הדברים האלה מביאים אותנו עד לימינו אלה ממש ונשאלת השאלה, איך לא הרגשנו במפנה הפתאומי שהביא (אני מצטט): "מחלוקות קשות בסוגיות ערכיות עם ראש הממשלה", "הקצנה, אלימות וגזענות", "שיסוי והפרדה", "ציניות ותאוות שליטה", "שיח מופקר וחסר אחריות"? האם אנחנו חיים באותה המדינה?
צר לומר זאת, אך הליכתו של יעלון מלווה צלילים צורמים, לא מתאימים לאיש הישר וההגון הזה, שעשה המון לפקיחת עיני הציבור לראות את תעתועי השקר של השמאל וגם למפעל ההתנחלות תרם לא מעט. פרט "קטן": מבין השלישייה הזאת - נתניהו, ליברמן ויעלון - רק האחרון דוחה את "החזון" הסופני המכונה "שתי מדינות" - הוא, בן הקיבוץ, לא "תלמידי ז'בוטינסקי"!
ואשר לנתניהו, גם אם הוא צודק בריב הקטן הזה עם יעלון, בל נשכח את הסכנה הגדולה המאיימת עלינו ממנהיג, ש"יוצא" עם כולן: היום עם בוז'י ליוזמה הסעודית, מחד עם איווט - השד יודע לאן. מקיאבלי בעצמו יכול היה ללמוד אצלו תחמנות פוליטית נטולת עקרונות וחסרת מעצורים.
חבל, שדווקא הצד הזה של נתניהו, שלעולם אינך יודע אצלו מה אמת ומה שקר, חסר ברשימת החטאים, עליהם יעלון מקונן.

תאריך:  26/05/2016   |   עודכן:  26/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי ובוגי - לא סיפור של צדיק ורשע
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אליקים אתם עוד תתגעגעו לבוגי.
פועה  |  26/05/16 13:34
 
- את כבר מתגעגעת אליו, סימן
ב_שמואל  |  27/05/16 07:54
2
ל-"ערכים אוניברסליים יסודיים"
יעלון נשאר נאמן  |  26/05/16 13:41
3
יופי של מאמר.קולע בול בשקרניהו ל"ת
דר יוסף טילס  |  26/05/16 13:42
4
כתבה ובה מסקנה קודרת ונכונה
חכם אבל לא אמין  |  26/05/16 14:13
5
בוגי היה ונישאר שמאלני בנפשו
ל-פועה  |  26/05/16 15:08
 
- דברים מדוייקים כתבת על נפשו
למגיב  |  26/05/16 20:46
 
- היו בלכוד ועזבו מלא "שמאלנים"
פועה  |  27/05/16 14:28
6
ברוך שפטרנו מיעלון
אניהי  |  27/05/16 04:52
7
יעלון היה ונשאר סוציאליסט נפשו
ל-אליקים העצני  |  27/05/16 07:03
8
אליקים, האינך מודע לכך
ב_שמואל  |  27/05/16 08:07
9
וחמת זעם אחזו את עילון
טירוף דעת ברור  |  27/05/16 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
מהות ליברמן אינו שונה מפוליטיקאים אחרים. הוא ינסה להוכיח לאמריקנים, לקהילה הבינלאומית, לחונטה השמאלנית כאן בארצנו הקדושה, למערכת המשפט והפרקליטות בראשה, לאילי ההון ולתקשורת - שהשד איננו נורא כל כך ובעצם אינו שד כלל
משה גולדבלט
הדחת יעלון שחררה את נתניהו בטווח הקצר מלחצים בתוך הקואליציה של אלו שסלדו מדרכו של יעלון ואלו שרצו לחסל אותו לקראת המאבק העתידי על הנהגת הליכוד
יוסף קנדלקר
טיולים לצפון הארץ הסתכמו תמיד בזה שאיבדתי את הקול כי ניסיתי לצעוק סתם בלי סיבה, כקול שני לדרבוקה של חברי היקר אדיב, ובגלידה ב"מונטנה" או ה"סקטלנד"
יצחק מאיר
האלוהים שברא לאבי אבות הציניקנים תמימים, עמד לימין זרעו, והם העשירו, ובנו לכל מה שלא עלה בדעתם להאמין בו, מקדשי מעט ומקדשי רהב ובלבד שהתמימים ירוממו את הנדיבים ויתנו להם לפחות את אחת מרוחות השמים, המזרח
שמעון זיו
מתי יקום המחוקק שיכתוב פרק חדש בחוקת המדינה, על-ידי חקיקה של חוק יסוד, המבהיר פעם אחת ולתמיד כי האישה היא שוות זכויות וחובות במדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il