X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בואו נחזור לרגע לשנת 1937, שמי אירופה משחירים, ובארץ פרעות, ההנהגה היהודית מבינה את הבסיס הרעוע של ההתיישבות אשר לא יהווה אבן שואבת ליהודי העולם ולא יצליח להגן על עצמו מפני הפורעים, ומזהה גם את ההזדמנות, חוק עותומני האוסר הריסת בית לאחר שנבנה לו הגג.
▪  ▪  ▪
בונים בלילה [צילום: זולטן קלוגר/לע"מ]

ההתיישבות היהודית בארץ ישראל לפני חומה ומגדל הייתה רחוקה מאוד מההתיישבות שאחרי חומה ומגדל. רצף יישובים יהודים על "קו פרשת המים" הביטחוני והאזרחי של ארץ ישראל, המשפרים את השליטה ואת יכולת ההיאחזות האזרחית והצבאית בקרקע.
מכינים בהסתר את מרכיבי החומה, המגדל והמבנים מראש, ובלילה אחד בונים את הכל – ואין דרך חזרה, החוק העותומני מגן עלינו. לבריטים אין מה לעשות, והערבים – שיקפצו, ארץ ישראל ניתנה לישראל מדורי דורות, ולדורי דורות.
אבל גם את הבריטים לא עשו באצבע. השנה היא 1946, רק כמה שנים קודם לכן שישה מיליון מבני עמנו עלו כקורבן על מזבחם של רוצחים חולי נפש, ושלושה יהודים בריטים עתרו לבית המשפט העליון הבריטי בטענה שהאדמות עליהן הוקמו יישובי חומה ומגדל נרכשו תוך הונאת המוכרים, וכי הספר הלבן אסר באותה עת מכירת אדמות ליהודים, וכי היהודים ניצלו שיטות משיטות שונות על-מנת לרכוש אדמות והם עשו זאת בניגוד לחוק, ואותם עותרים טענו לפי סעיף זכ"ז לחוק הבריטי ועל כז"כ לחוק הבינלאומי, שהחוק העותומני לא תקף במקרים כאלה, ולכן כל היישובים האלה לא חוקיים ויש להרסם.
לא עזר כלום ולקראת סוף השנה הוציא בית המשפט הבריטי צו הריסה ליישובי חומה ומגדל. נשיא בית המשפט העליון הבריטי כתב בהחלטתו כי אין לעשות מהחוק פלסתר וחתם על הצווים, בתוך שלושה חודשים עלו טרקטורים על יישובי חומה ומגדל ולא נשאר מהם זכר. לא עזרו המחאות, לא עזרו ההפגנות הכל הלך.
מעין צבי, שרונה, גאולים, איילון, נווה איתן, כפר רופין, כפר מסריק, מסילות, דליה, דפנה, דן, שדה אליהו, מחניים, שדמות דבורה, שרשים, הזורעים, תל צור, כפר גליקסון, מעפילים, משמר הים, חמדיה, כפר נטר, נגבה, גשר, בית אורן, עמיר, כפר חטים, תל עמל (ניר דוד), שדה נחום, שער הגולן, מסדה, גינוסר, בית יוסף, משמר השלושה, טירת צבי, בני ברית (מולדת), עין השופט, עין גב, מעוז חיים, כפר מנחם, כפר סאלד, צור משה, אושה, חניתה, שבי ציון, שדה ורבורג, רמת הדר, אלונים ביוני, מעלה החמישה, תל יצחק, בית יהושע, עין המפרץ.
הכל נמחק
השמועות הגיעו ליהודי אירופה אשר רובם היו מרוכזים במחנות העקורים שעל אדמת גרמניה, ממילא היה להם ספק אם לעלות לארץ או לחלופין להקשיב להצעות המפתות של הגירה לאמריקה ולדרום אמריקה, והרס חומה ומגדל, גם הסמל וגם הבתים עצמם, הסרט של הבתים עולים באש, הבתים שלהם עולים באש, שב ועלה אצלם, והם נכנסו לחרדה. הנהגת היישוב היהודי שצפתה הגדלה של האוכלוסייה היהודית בישראל בלמעלה מ-20% בעקבות מלחמה, שלחה נציגים למחנות העקורים, בן-גוריון בעצמו נסע אך הוא דיבר אל מגרשים ריקים. יהדות אירופה העדיפה את ארצות הברית. בכל פינה שמעת את המשפט "אנחנו כבר איבדנו בית אחד, ובישראל אנו נאבד את השני, חומה מוגדל? חומה ומחדל!! אנחנו נוסעים לאמריקה".
ייאוש תפס את ההנהגה היהודית, שרשרת היישובים האסטרטגים אבדה, היהודים הנוספים שהיו חשובים כל כך לביטחונה ולחוסנה של המדינה נכנסו לחרדה והמשיכו לאמריקה, התוכניות להכרזה על מדינת ישראל כמדינת היהודים ירדו לטמיון.
קצת פחות מ-10 שנים הפיחו יישובי חומה ומגדל תקווה ביישוב היהודי, תקווה למקוריות, לחריצות, לנחישות ולכשרון של היהודים שהתקבצו להם בארץ ישראל והפכו למוקד החדש של התגשמות הלכה למעשה של העם העברי, הפכו למוקד של הגנה וביטחון, מוקד של עבודת אדמה והנאה מפירותיה, הם רק לא לקחו בחשבו 3 יהודים "ליבראלים" ואת בית המשפט העליון הבריטי, אשר עשו פווווו והכל נמחק כאילו לא היה.
מי ייתן ויהיו לנו בתי משפט משלנו, מי ייתן ואף בית משפט זר לא יעשה פוווו ליהודים החוזרים לארצם גואלים את אדמתם ובונים את ביתם עליה.

תאריך:  17/11/2016   |   עודכן:  17/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חומה ומחדל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כמו שכתבת - את הבריטים לא עשו
גדעון8  |  18/11/16 18:54
 
- כיצד רכשה קק"ל אדמות
ה.א  |  18/11/16 20:37
 
- מר/גב' ה.א. : בפלסטניה-א"י היו
גדעון8  |  19/11/16 19:42
 
- אתה משקר לעצמך
ה.א  |  20/11/16 01:17
 
- קשקוש
מגיב ותיק  |  19/11/16 10:13
 
- זה שאתה "מגיב ותיק", לא עושה
גדעון8  |  19/11/16 19:47
 
- הספר הלבן היה קובץ תקנות
ה.א  |  20/11/16 01:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקרב על עמונה
רון בריימן
זה רק עניין של זמן עד שארגוני "זכויות האדם" למיניהם יתבעו - בשמם, או בשם בעלי קרקע עלומים - את פינויו של בית המשפט העליון ומוסדות אחרים, שמעמדם אינו שונה באופן מהותי מזה של בתי עמונה    האם בית המשפט העליון יכריע למען פינויו שלו מעל אדמותיו של ערבי תושב שייח באדר לשעבר, עקב גחמה של ארגון שמאל קיצוני כזה או אחר?! האם דינם של תושבי עמונה שונה מדינם של שופטי בית המשפט העליון?!
איתן קלינסקי
סדר יום מעוות מנהלות מפלגות הימין    אין כל התעניינות ב-200,000 עובדים מעל גיל 60 שעומדים היום בפני שוקת שבורה לאחר שעשרות שנים שילמו עבור הביטוח הסיעודי. הכל מתרכז במשימה אחת - 42 בתים בעמונה
מנחם רהט
הממשלה ביזבזה את השנתיים שהעניק לה הבג"ץ לפתרון בעיית עמונה    מה היה רע אילו הבג"ץ היה קובע בשם הצדק האבסלוטי, שהמקסימום שהערבים זכאים לו, אם וכאשר יוכיחו את בעלותם
עידן יוסף
שר האוצר נפגש בנושא עם רה"מ נתניהו    החוק עבר בקריאה טרומית ואולי אחר כך לא יקודם    סיעת כולנו תמכה בהצעת החוק
אפרים הלפרין
בראיון מיוחד עם כתבנו מספר נשיא בית המשפט המחוזי גורי תורן על החלטתו הסופית והשנויה במחלוקת להוציא לפועל את צווי ההריסה שהוציא על מרבית הדירות במרינה הרצליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il