X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל מתמודדת עם השמצות כבר עשרות שנים, שלא לדבר על העם היהודי כולו שסבל התעללות והאשמות כוזבות כבר מתקופת מימי הביניים
▪  ▪  ▪
מועל יד [צילום: AP]

לאחרונה פורסם בדה מרקר שחיפוש בגוגל של השאלה Did the holocaust happen – מובילה לאתר ניאו-נאצי במקום הראשון, שמסביר לעומק מדוע השואה לא התרחשה. קפיצת המדרגה הזו בהכחשת שואה היא חלק מהיכולות הדי חדשות שלנו, בני האדם, לייצר תכנים ולהפיץ אותם לקהל יעד גדול.
הרי עד לפני 30 או קצת יותר שנים, רק מי שהייתה לו גישה לאמצעי התקשורת המסורתיים – כגון טלוויזיה, רדיו ועיתונות – היה יכול להרשות לעצמו לעצב דעת קהל ולהשפיע על השיח הציבורי. היום כל אחד שמקים אתר או משתף פוסט בפייסבוק, יכול להגיע לוויראליות כמעט שקולה לזו של הטלוויזיה. הגלגל התהפך, וכמו תמיד יש כאלה שמנצלים אותו לעשיית רע.
כמובן שכל זה לא חדש. ישראל מתמודדת עם השמצות כבר עשרות שנים, שלא לדבר על העם היהודי כולו שסבל התעללות והאשמות כוזבות כבר מתקופת מימי הביניים. בכל מבצע צבאי שמתקיים בעזה, אנחנו רואים איך פועלת מכונת התעמולה הפלשתינית – ומאשימה את ישראל בטבח עם תמונות זוועה מרצח העם שמתחולל בסוריה. איש לא יעצור לשאול מה מקור התמונה, וכולם בטוחים שישראל היא השטן עליי אדמות.
התופעה הזו של חדשות מזויפות (Fake News) היא באמת אחד הסרחים העודפים של תרבות הדיגיטל. הבעיה היא שזה מחבל בצורה יעילה מאוד בתפישת המציאות של אנשים שאין להם את הסבלנות או הידע לדעת מה אמיתי ומה לא.
ניחא כשמדובר בניאו נאצים שזו תפישת עולמם; אבל מה בנוגע לילדים ובני נוער שמחפשים מידע בגוגל – ומגיעים לאתרים שמסלפים את ההיסטוריה, ומוחקים חלקים שלמים ממנה כאילו לא התקיימו? האם יום אחד יתעוררו בני אדם לעולם בו השואה מעולם לא התקיימה? זו אפשרות מחרידה מאוד. כי אלו שאינם זוכרים את ההיסטוריה – נדונו לחזור עליה.
תאריכים חשובים
ממצאים היסטוריים וארכיאולוגיים מקבעים את עם ישראל בארץ ישראל כבר לפני 2,800 שנה. זה לא מפריע למאות אלפים ואולי אפילו מיליונים ברחבי העולם, לחשוב שישראל כבשה שטחים לא-לה. זו דוגמה חזקה מאוד לכוחה של דיסאינפורמציה, הודות לתעמולה בלתי פוסקת של כזבים ושקרים. אבל כמו שאומר המשפט הידוע – באש נלחמים עם אש.
קבוצת ישראלים ששמעה על התופעה הבזויה של הכחשת שואה במקום הראשון בגוגל, החליטה לעשות מעשה. הם הקימו באופן מיידי את אתר www.DidTheHolocaustHappen.help – שכל מטרתו היא לצאת חוצץ נגד הכחשת השואה, המתפשטת ברשת כאש בשדה קוצים.
האתר הוקם ומתופעל על-ידי כמה מתנדבים, והוא מתמלא במידע באנגלית אודות השואה: תאריכים חשובים, אישים ידועים, הפניה לאתרים המספקים מידע על-אודות השואה וכן הלאה. המטרה היא לצבור כמה שיותר הכרה ומודעות, כדי שהאתר יגיע בסופו של דבר לדף התוצאות הראשון בגוגל – ואולי אפילו יחליף את האתר הניאו-נאצי שנמצא כעת בשלישייה הראשונה.
ככל שנשתף את הקישור לאתר שמופיע מעלה, וככל שנקשר אליו מאתרים רלוונטיים – כך יגדל כוחו באינטרנט. אתם מוזמנים להפיץ את הידיעה, לשתף ולעזור במלחמה על עצם קיומו של העם היהודי. כי קיום אין משמעו רק קיום פיזי, אלא גם קיום רוחני, תרבותי והיסטורי.
עם שאין לו עבר אין לו הווה ועתידו לוט ערפל.
בואו לא נגיע למצב הזה.

Fight Holocaust Denial
תאריך:  22/12/2016   |   עודכן:  22/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכחשת שואה תופסת תאוצה באינטרנט
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אתה תומך במכחיש שואה
אלטע קאקער  |  22/12/16 16:35
2
הקישור בכתבה שבור ל"ת
למה?  |  22/12/16 19:07
3
להעלות מהאוב את הנוקמים,
אורח  |  22/12/16 21:36
4
כשמותר הכחש והשנאה בתוך ישראל
הגוי..  |  23/12/16 07:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יפעת גדות
יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמרה במהלך האירוע: "כולכם, אנשי הקרן והמתנדבים הזוכים, מהווים קרן אור גדולה, שביחד מצטרפים לאבוקה של ממש"
ראובן לייב
קבוצה נכבדה של צאצאי הנאצים בגרמניה מבקרת בימים אלה בארץ במסגרת מסע-כפרה שהם עורכים בקרב ניצולי-שואה, ושבו הם מבקשים מהם מחילה על מה שעוללו זקניהם
יפעת גדות
תאוריה חדשה מדברת על כך שאנה פרנק ומשפחתה לא הוסגרו לנאצים אלא שהפשיטה על הבית הייתה חלק מחקירה שהייתה קשורה לזיוף תלושי מזון
מאיר גובר
הספר "יהודים רגילים" חושף רשימה יחידה מסוגה של תושביו היהודים של כפר בפולין, שנרצחו כולם באוגוסט 1942. אחרי שנים של חיפושים, התגלו נתוני מפקד האוכלוסין שערכו הגרמנים שנתיים קודם לכן
יוסף אורן
אפלפלד נימק את הימנעותו לספר על שנות השואה עצמן בתשובה שאחז בה אז, לפיה אי-אפשר לספר בכלים אמנותיים על מה שהתרחש ליהודים במחנות באותן שנים
רשימות נוספות
הסדר של 274 מ"ש באוצר ההתיישבות  /  איתמר לוין
צאצאי קהילת בני המנשה ביקרו באושוויץ  /  יפעת גדות
ניצול שואה נגד בנק לאומי  /  יצחק דנון
קצת היגיון, בבקשה  /  איתמר לוין
מוצב נאצי התגלה בקוטב הצפוני  /  ינון רויכמן
נקודת העניין הנמוג  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il