|
קישורים:
אמנות מחאה -
[קישור]
אמנות - תוכנית לימודים לחטיבה העליונה
[קישור]
אתר רשמי של ג'ון הרטפילד
[קישור]
|
|
|
תאריך:
|
22/12/2016
|
|
|
עודכן:
|
22/12/2016
|
גבולות חופש הביטוי באמנות פוליטית |
|
1 |
|
|
זוכר אני איך עמדתי נפעם מול תמונתו של גויה - ה-3 למאי, במוזיאון הפראדו, אותה ציטטת במאמרך - להבדיל אלף אלפי הבדלות מהפוטו-מונטאז' - ה"יצירה" של אותה סטודנטית בבצלאל. רק אמן גאון ענק כמו גויה יכול לצייר את גודל האימה בעיני המוצא להורג - לעומת שעור הקומה ה"אמנותי" בגובה אלפית המילימטר של הסטודנטית מבצלאל.
כאשר "יצירה" דומה על יצחק רבין פורסמה, קמה סערה ציבורית. במקרה נתניהו - זו אמנות - חופש הביטוי - חופש האמנות ושאר קשקושים. איני מבין על מה ה"מחאה" של הסטודנטית, אך אני יכול לראות פה הסתה ברורה לתלות את נתניהו - כמיטב ההסתה המתנהלת כבר למעלה משנה ע"י הבוז'י, חבר הכנסת קיבינימט המפורסם, תקשורת השמאל - הדרוקרים והדרקרים (ראה אסתר שניאורסון - גרי). המחנה שהפסיד בבחירות ורוצה לכבוש את השלטון באמצעות פוטש.
שום מקוריות ויצירתיות לא גילתה הסטודנטית, אלא נסחפה בזרם הביוב של הקיבינימטים למיניהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמעד |
|
|
|
|
|
תודה רבה על תגובתך. אתה צודק שאלו שהפסידו בבחירות הכלליות לעולם ימחו כנגד מי שניצח. זה לגיטימי. יחד עם זאת אני שואפת לשמוע משהו מהותי בדבר חופש הביטוי במחאה פוליטית כפי שהיא באה לידי ביטוי באמנות. היכן הגבולות? אם הם נקבעים לפי המקרה, או זווית ראייה של מאן דהוא בעקבות אירוע נקודתי, אז היכן אנו עומדים? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תרצה |
|
|
|
|
|
את חוזרת לטענת - "מחאה", זו לא מחאה אלא הסתה.
היכן אנו עומדים ? עומדים מול פתאים שמגלגלים עיניים וחוזרים על השקר הבזוי כי הסתה משמאל היא ביקורת (או מחאה) וביקורת מימין היא הסתה.
מסתבר שאת שותפה לזה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
ומבלי להכיר את הסטודנטית הזו, אני מנחשת, שהיא לעולם לא תגיע לרמה שלו. ה"ביקורת האמנותית" שלך כנגד העבודה מופרכת ומטופשת פעמיים. ראשית, כל השוואה "אמנותית" בין עבודה של אמן כמו גויה לבין תרגיל של סטודנטית לעיצוב בבצלאל אינה מעידה על הטיפשות של עצם ההשוואה. בנוסף, ה"הסתה" שאתה מייחס לעבודה הזו מעידה על אי הבנה מוחלטת גם של העבודה וגם של המונח "הסתה". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קישקוש. |
|
|
2 |
|
|
ד"ר תרצה הכטר חברתי היקרה, ראשית תודה על חיבורך המצוין לדעתי ומאיר העיניים, ובכלל זה גם על שאלתך "הפתוחה" בסייפא, המאפשרת "מסקנה רחבה" לבחירתנו!. לדעתי "הסובייקטיבית" בהחלט, אכן ראוי ונדרש לבקר, ובאם צריך גם בחומרה רבה, כל מנהיג פוליטי ו/או תהליך חברתי, משפטי, עסקי ואחר, זאת גם באמצעות יצירות אומנות ו"סאטירה", אך מן הראוי שכל "אומן" / פובליציסט / איש תקשורת לא "יתחפש" / "יתייפייף" באומנותו "הטהורה", אלא יספק בעיתוי "גילוי היצירה" לציבור, ובעיקר ל"הדיוטות" אשר גם אני נמנה אליהם, ב"גילוי נאות אישי" את תפיסתו האישית המפלגתית פוליטית, כאשר כידוע; כל עמדה אישית הינה מכובדת וראויה בחברה דמוקרטית, ואז כולנו, וכאמור גם "ההדיוטות" נצליח לחבר בהקשר הנכון את היצירה עם היוצר ותפיסתו המגובשת, וכך גם נקפיד שלא "להתלהם" בגסות יתרה מול יצירות של אומנים, קיצוניים ככל שיהיו" הן מ"השמאל", והן מ"הימין".
ברצוני לצרף גם את תרומתי הצנועה לשיח החשוב והסוער בנושא, שירי: "אוֹמָנוּת מגוּיֶסֶת", אשר פורסם במסגרת "בלוג" שיריי סאטירה רלוונטית מפרי עטי בעיתוננו NEWS1, ולהלן ציטוט מהבית האחרון בשיר: "... הַיִלמָד כּל אומן / "נציגו שֶל הַעָם" / הַדוֹגֶל בּשִוויוֹן ושָלוֹם / לֵהַנמיך לֵהָבוֹת / שֶל – / "שְנַאוֹת הַחינָם" / פֵּן יָחריב בּיַדָיו / כּל חָלוֹם?! /. להלן הפנייה למקור:
http:
בברכת חברים לדרך, אשר וינשטיין, משורר עברי ויזם חברתי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א. וינשטיין |
|
|
|
|
|
אשר ידידי, הפעם הגדלת לעשות בתגובתך המושקעת והמפורטת. הפסקה שצטטת מהשיר שכתבת משקפת את הבעייתיות שבקביעת גבולות לחופש הביטוי בדמוקרטיה.
לכל אזרח במדינה חייב להיות ברור שהגם שאמנות כלשהי היא מבע המנסה לתעד משהו, יש בו הרבה מן הסובייקטיביות (אישית או ייצוגית, של קולקטיב ספיציפי).
המשך עבודה פורייה גם לך, ידידי לכתיבה המלומדת, תרצה
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תרצה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הרבה מרכאות כפולות ! |
|
כתובת IP: |
212.143.217.205 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עם כל כך |
|
|
|
|
|
ואשמח גם להתייחסותך בביקורת בונה לתוכן תגובתי :)!
בתודה מראש ובחיוך חברי, אשר וינשטיין |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א. וינשטיין |
|
|
3 |
|
|
אמנות ?
מה שעושה תינוק בחיתול הנו יצירת אמנות יותר נעלה, גם מריח יותר טוב.
מאמר מקושקש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
4 |
|
|
בישראל נרצח ראש ממשלה, הימין מואשם בכך שה"אומנות" המאד מאד שגויה של ארון הקבורה הייתה גורם משמעותי בהסתה שהביאה לרצח. בואו נזכור שסיפר הארון היה לפני הרצח כך שהמודעות לאפשרות שיהיה רצח לא הייתה כל כך מוחשית. לאחר הרצח, המודעות חייבת להיות הרבה יותר מוחשית, הזהירות חייבת להיות הרבה יותר מוחשית, זכותו של אומן לבטא את עצמו לא חזקה יותר משל מתנגד פוליטי, אומנים אינם גזע עליון שלהם זכות ביטוי יותר מלאחרים, זכויות הביטוי של כולנו שוות, ואין ספק שאומה אשר קברה ראש ממשלה רואה בתמונה הזו דימוי חוזר לרצח, ואם ה"אומן" לא היה זהיר ולא חשב על כך, זה אומר שהוא היה מאד רשלן, מאד לא זהיר, קרא פועל להקרנה מחודשת של אירוע הכיכר, מבלי שהיה מודע שכך הוא עושה, הוא עבר לכאורה עבירה פלילית ויש לבדוק את עניין הכוונה, ולכן היא נחקרה ועד כמה שפורסם הסתבר שלא הייתה כוונה. אני הייתי אומר שיש כאן לפחות עצימת עיניים, נראה מה תחלטנה הרשויות. אך לדעתי כל מקרה דומה מכאן ולהבא ודאי שתהיה כוונה מוחשית וממשית כי הרעש הציבורי העלה את המודעות של כל אחד מאתנו, ומעתה והלאה כל מי שירצה לחבר אדם אחר, בייחוד את ראש הממשלה, עם רצח קודמו בתפקיד, הוא יעשה זאת מתוך כוונה תחילה. רשלנים חביבים, אומנים או בעלי כל מקצוע אחר, ואפילו אם אתם מובטלים, יש לנו ראש ממשלה אחד, ונשיא אחד, ונשיא בית משפט עליון אחד, ומבקר מדינה אחד, נא לא לחבר אותו עם אקדחים, סכינים, ארונות קבורה, חבלים - לא מתאים לנו - אם תעשו כן - והתגובה הראויה של שלטון החוק בוא תבוא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ועל פיו נדרש להוכיח כוונה להסית לדבר עבירה וגם להוכיח שקיימת סבירות שעקב אמנות המחאה תיעבר עבירה פלילית דהיינו שאכן הייתה כאן הסתה!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תרצה |
|
|
|
|
|
עזבי אותנו ממשטרה, עזבי אותנו מכוונות, בואי נדבר על מחשבות.
האם המיצג עם ארון הקבורה היה מיצג מבורך?, האם היה מבורך והאם רצוי לחזור עליו? האם נכון לגוון עם חבלים? סכינים? אקדחים? מוח שפוך אולי? הרבה דם? ואם זה לא רצוי, למה זה לא רצוי? האם בגלל החיסכון בעץ עת יודעת, ארונות, או מסיבות אחרות?
ואולי חלק מהסיבות זה שהעצבים של כולנו מרוטים קצת ואנו לא רוצים עוד רצח ותמונות כאל מקרבות אותנו לליל הרצח? האם זו אפשרות? או שאת פוסלת אותה על הסף? ואם זאת אפשרות, אפילו לא ודאית, ואם אם אין ל"אומנים" כל כוונה מדוע ימתחו עוד ועוד את העצבים שלנו? למה אין נושאים אחרים ל"אמן" עליהם?
קיימת עוד נקודה משמעותית, עד ימי סטיב ג'ובס, מה שנעשה בין כתלי כיתה או מסדרון היה נשאר שם, כיום הכל פתוח והכל יוצא החוצה, זה הופך את חיי הפוליטיקאים לסיוט אחד גדול, וגם ה"אומנים" חייבים להטמיע שהם עברו לגור מבית מזכוכית, ואם אתה גר בבית מזכוכית והולך ערום, אל תתפלא שיראו אותך במלוא הדרך בכל העולם, ועל עניין השיימינג תבוא בטענות לעצמך בלבד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
לא מה היא אמנות ומה היא לא אמנות,אלא איפה אותן "יצירות" נחשבות לאמנות ואיפה הן נחשבות להסתה.כי על אמנות אפשר להתווכח ויש מי שיגיד שהאמנית מבצלאל היא אמנית ויש מי שיגיד שהיא לא אמנית וכל אחד וטעמו עימו אבל על הדאבל סטנדרט שקיים היום בארץ למי מותר להציג מה,על זה אין ויכוח.לשמאל מותר,לימין אסור.חבל תלייה בשמאל זו אמנות,חבל תלייה בימין,זו הסתה.לא מרשים אותי בכלל שמנפנפים בשם "בצלאל",זהו בסך הכל מוסד שמלמד אמנות וההילה מסביבו מזויפת בדיוק כמו ההילה שמעל "הבימה" או ה"אוניברסיטה העברית בירושלים",אין למוסדות האלה שום זכויות יתר על כל "נער גבעות" שיוצא בלילה ויוצר אמנות על קיר של בית.אז במדינה שהרגישות בה נמצאת בדציבלים גבוהים במיוחד וכל ציוץ מוציא שדים מבקבוק,חבל תלייה זה דבר מיותר,מסית ובעל ערך מוסף שלילי.אולי בזמנים אחרים חבל תלייה היה לגיטימי אבל לא היום.אמנות לא מנותקת מהמציאות כמו שערכים לא מנותקים מהמציאות ויש כאלה שבכח רוצים לומר לנו שאין מציאות ואם יש,אז היא תתיישר לפי הגחמות שלהם.אז היא לא.אמנות יכולה להשפיע על המציאות אבל היא לא יכולה ליישר אותה על פיה,ואת זה אמנים בארץ לא מבינים.זו גם הסיבה שאמנים בארץ נורא מתאמצים ונורא מחזיקים מעצמם אבל לא מסוגלים להגיע לרמות עולמיות.משהו דפוק בראייה הבסיסית שלהם את האמנות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
נדרש להוכיח כוונה להסית לדבר עבירה וגם להוכיח שקיימת סבירות שעקב אמנות המחאה תיעבר עבירה פלילית - דהיינו שאכן הייתה כאן הסתה!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תרצה |
|
|
|
|
|
אמנות עברת לדיבור על ענייני משפט וחוקים.הרי אם אנחנו דנים מהי אמנות ומהי הסתה במובן הערכי של הנושא,הרי אין שום צורך לערבב כאן תקנות וחוקים מעולם המשפט.כי ברגע שאת בורחת לניסוחים משפטיים,זה ברור שנסתמו טיעונייך בנושאים הערכיים.כאשר אין לך תשובה לטענה שמה שנחשב אצל השמאל לאמנות נחשב אצל הימין להסתה,את הופכת פתאום ממרצה לאמנות לפרקליטה בפרקליטות וחושפת את הליבה האמיתית של השמאל שאומרת "אם לא תקבלו את הערכים שלנו,נפעיל את החוק".כלומר,
בולשביזם.שלא לדבר כבר ש"כוונה להסתה" זה פירוש של מי שיושב בדין ומי שיושב בדין כולנו יודעים לאיזה מילייה הוא שייך אבל זה כבר נושא אחר.לדעתי,"אמנות" השמאל מפמפמת את אירגוני השמאל שמסיתים גם מסיתים את הפלשתינים ועקב כך נופלים אנשים בשני הצדדים.אני כאמור לא יושב בדין אבל אם הייתי יושב,לכיוון הזה הייתי הולך.רצית "כוונה להסתה",אז קיבלת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
7 |
|
|
איכשהו חמק מעיני, העוסקות כמעט כל הזמן במשפט קצב, אבל אני רוצה לספר לך שממש צדקת! את כתבת שאנשים פוחדים להזדהות עם הצד החלש, והיו כבר כאלה שאמרו שבסקרים שנערכו אחרי(!) הבחירות הקודמות, ובהם נשאלו המצביעים למי הם הצביעו, הפער לטובתו של אובמה היה הרבה יותר גדול מהפער בבחירות עצמן. וההשערה הזאת קיבלה אישור חזק מסקר שהתעדכן מדי יום ופורסם על ידי העיתון לוס אנג'לס טיימס. הסקר הזה הקיף מדגם גדול של 3,000 אנשים, והותאם כך שבין הנסקרים יהיו 4% יותר כאלה שאמרו שהם הצביעו לאובמה - בדיוק כפי שהיה בבחירות עצמן. ומבין כל 15 הסקרים שפורסמו ביום האחרון לפני הבחירות וביום הבחירות עצמו, לסקר הזה היתה את הטעות הכי גדולה - 5.4% לטובתו של טראמפ, דבר שמוכיח שאכן אנשים שאמרו שהם הצביעו לאובמה, הצביעו בעצם לרומני, ושיקרו! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
מר פרלסמן הנכבד, יפה בעיניי שהינך עוקב אחר הרשימות. מודה לך על המידע הנוסף ועל התיחסותך העניינית והמלומדת. תרצה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תרצה |
|
|
8 |
|
|
בעיניי לא צריכה להיות כל הגבלה על חופש הביטוי ״חוץ מצעקת שרפה בבית קולנוע מלא״. אם מישהו ינסה ״להסית״ אותי לפגוע במישהו אחר, אני כנראה לא אקשיב לו ואעדיף לא לדבר איתו יותר. אז בעיניי זאת זכותה של כל סטודנטית להפיק כל תמונה, מגעילה ככל שתהיה. אבל כשמישהו קורה לתמונת החבל ״אמנות״, הוא מציג את עצמו כפושט רגל ביחס לתרבות ואמנות, בלי קשר לתפקידו. כשמוסד המתיימר להכשיר אמנים מאמץ את הבזיון הנחות הזה, הוא מצהיר על עצמו כגוף של תועמלנים פוליטיים במקרה הטוב וא כעל מוסד ללא שום יומרה בכלל (בטח לא תרבותית) במקרה הרע.
מצד שני, אומנות ופוליטיקה לא משתלבים ביחד. כל יוצר צריך להחליט האם הוא אמן או תועמלן. הגבולות לא תמיד ברורים ולכן אמן שטרם הוכיח את עצמו בשדה היצירה צריך להיזהר במיוחד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ. |
|
|
9 |
|
|
הערביה המטומטמת שהכינה את התמונה הזאת לא הסיתה לכלום, היא רק הביעה את משאלת ליבה הערבי שונא ישראל לראות את נתניהו תלוי על חבל. ואת מי שמשאלת ליבה היא לראות את ראש ממשלת ישראל תלוי על חבל, לא צריך לחקור במשטרה, וכן צריך פשוט להעיף ממוסד יהודי הממומן על ידי העם היהודי היושב בציון. זה כל כך ברור, וזה כל כך מובן, וזה כל כך טבעי, עד שרק מוחות שסוחררו על ידי התפלספויות על גבולות חופש הביטוי, יכולים שלא להבין את זה. ברור כשמש בצהרי יום שלו תמונה בדיוק כזו, אבל עם רבין ולא עם נתניהו, היתה מונפת בעצרת בכיכר ציון שבה השתתפתי, היא היתה מככבת בכל אחת מאלפי הכתבות שנעשו על ההסתה שהובילה לרצח רבין. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
בדיני עונשין. כל מה שכתוב שם לא התקיים - לא בפרשת הפוסטר של נתניהו ולא במיצגים שקדמו לרצח רבין. את זאת בדקה המשטרה מול הפרקליטות.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תרצה |
|
|
|
|
|
מצטער, אני כתבתי במפורש שזו לא הסתה, ואת עונה לי שזו לא הסתה. שנינו שותפים לדעה שזו לא הסתה. ואילו לטענתי המרכזית, שאנחנו לא צריכים לממן מכספי המיסים שלנו ערביה שונאת ישראל שכזאת, ושלכן צריך להעיף אותה מבצלאל, את לא ענית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
מודה ומתוודה שנינו באות הדעה לגבי מהי הסתה.
ולעצם שאלתך, מר פרלסמן הנכבד: אין לי מושג קלוש אם הסטודנטית מבית הספר לאמנות בצלאל שאליה אנו מתייחסים הינה "ערבייה שונאת ישראל". מניין לך המידע? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תרצה |
|
|
|
|
|
לשאלה שלך. אני עוד זוכרת הנפילה שלו בעניין דורית רביניאן. הוא לא קרא שום ספר שלה אבל התפוצץ עליה כאילו כ"שונאת ישראל", עם ביטויים של שמרנות וקרתנות, שעוקפת מימין אפילו את האפיפיור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני לא בטוחה, |
|
|
|
|
|
הוא התגובות מהסוג שלך לעבודה של הסטודנטית. חלק מהמגיבים אפילו מתיימרים לעטר את הטיפשות שלהם באיצטלה של מבקרי אמנות, מה שהופך את העניין הטפשי גם למגוחך. היועמ"ש שהורה לחקור את הסטודנטית, והמשטרה שביצעה את ההוראה, הפגינו גם טפשות, גם רשעות וגם אי הבנה מוחלט לתפקידם כאוכפי החוק וה"חקירה" שנעשתה היתה מבישה ובלתי מתקבלת על הדעת של כל אדם הגון. בתקופת רבין היו אינסוף ביטויים "אמנותיים" שאיחלו מוות לרבין, בגירסאות שונות ומשונות, לא רק בהפגנה ההיא. ההבדל ביניהם לבין העבודה של הסטודנטית הזו הוא, שההם אכן קראו להרוג את רבין, והן היו גם מסוכנות, שכן הסכנה התממשה. לכן הם הוו הסתה, החורגת מחופש הביטוי. להבדיל, העבודה הזו לא קראה לפגוע בנתניהו, וממילא, גם אם מישהו לא הבין אותה (כמוך), היא לא מסכנת באופן כלשהו את ראש הממשלה, ולכן אין בה שום הסתה ושום פגם אחר, ואין שום סיבה לעסוק בה בהקשר הפלילי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אתה כרגיל טועה. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אנו יודעים שלפני רצח רבין הוצגו ברחובות מצגים שחורים, היו שהזהירו שאלה מצגים מסוכנים ואיש לא שעה להם, אפילו רבין עצמו לא שעה להם ולא עטה שכפ"ץ. לאחר הרצח הייתה מסקנה נרחבת שלמצגים האלה הייתה השפעה על האווירה שהובילה לרצח. בין אם המסקנה נכונה או לא, אדם עם שכל בראשו ייזהר. וכיום באים אלינו אנשים עם קש בראש ואומרים "אצל רבין היה רצח אז ודאי שזו הייתה הסתה". אז מה רוצים אותם אנשים שגם פה יהיה רצח ורק אז נגיד שזו הייתה הסתה?. אנשים אינם פרות, איש חכם לא ייכנס למצב שטיפש לא יכול לצאת ממנו, יש לא רק עשרות לא רק מאות לא רק אלפים ולא רק עשרות אלפים של דרכים להביע מחאה באומנות, מי שאיננו אומן צריך פרובוקציות, צריך להרים את הקול על מנת שישמעו אותו, חבלים, סכינים, אקדחים, דם, צפרדע, כינים, וכו' אבל אומן לא צריך את זה, אומר חייב לדבר בשקט, אבנים שחקו מים, אז למה לצעוק כמו החוליגנים ברחוב? למה צריך להגן על כזו "אומנות"? אומנות היא בפרוש חלק מתרבות, ותרבות ניזונה גם מכוויות לאומיות, ברוסיה עשו קומדיה על השואה, כאן למיטב ידיעתי איש לא עשה את זה, זה פשוט פוגע ביותר מידי אנשים, אז נפגע חופש הביטוי? מה פתאום, יש הרי כל כך הרבה נושאים להתבטא בהם. ויש כל כך הרבה אופני ביטוי, כך שהריסון העצמי הזה הוא טיפה ביום, בטל בשישים, ופגיעתו במכלול היא אפס בריבוע. וחטאה של הסטודנטית הרבה יותר קטן מאלה שמנסים להגן על ה"יצירה" שלה, היא סברה שהיא יושבת בכיתת לימוד ובסוף התברר שהיא יושבת בחלון הראווה הלאומי, היא חשבה שהיא עוסקת באומנות ורבים מהצופים הבינו שהיא עוסקת בהסתה, אך המורים שלה והמדריכים שלה העיתונאים ופובליציסטים אשר מבינים כבר את ההשלכות של ה"יצירה" הזו, על העצבים המרוטים הלאומיים, חוטאים הרבה יותר ממנה, לה עמדה חזקת החפות, אך להם היא כבר לא עומדת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
שבזמן האחרון אמני השמאל היהודים כבר לא מספיקים או שחלקם התפכח ואז מגייסים אמנים ערבים כדי לפמפם את אג'נדות השמאל הקיצוני.הפעם זו היתה סטודנטית תמימה ממזרח ירושלים,לפני זה היה איזה דרוויש אחד,לפני זה שחקנים באיזה תיאטרון בחיפה ובקצב הזה,יו"ר מר"צ הבא יבוא כנראה ממחנות הפליטים שליד ג'נין.אבל האמת שהסטודנטית לא אשמה,היא ערבייה ורצונה שנעוף מפה מובן.הנהלת בצלאל,שכנראה מורכבת מתיסכולים מהלכים,היא שאשמה ואותה היה צריך לקרוא לסדר אפילו ששוב היינו צריכים להריח את הנפיחות הקבועות שלהם על דמוקרטיה וחופש האמנות.בכל מקרה,שיתוף הפעולה בין השמאל לערבים מסוכן מהבחינה של היווצרות מוטציות כמו ההוא מגן שמואל שמצד אחד "היתה לו בלורית מקורזלת שער" ומצד שני הוא מסר ידיעות לדמשק.אז היום "דמשק באופק נבלעת" וצריך לשמור שזה לא יקרה גם פה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
מה אמן ״צריך״ או ״לא צריך״ לעשות יודעים רק אנשים שמנהלים שלטון לא דמוקרטי. בדמוקרטיה אמן עושה רק מה שהוא רוצה. מכל מקום, גם לשטויות שלכם , ושל כל הכסילים שכמותכם, יש ערך רב. המדובר בסטודנטית לעיצוב, שעשתה תרגיל במסגרת הלימודים. ניתן בהחלט לאמר, שאשריה של הסטודנטית הזו, שזכתה להשתתף בגיל כה צעיר (20) בשיעור חשוב מאין כמותו, אותו היא ודאי לא תשכח כל חייה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קש וגבבא |
|
|
|
|
|
אז אל תנסה למרוח אותנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אומן, אילו היית סוהר אני בטוח שהיית משחרר אותו. קש מטאטא, הקשה הזה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
10 |
|
|
הבלים שאין הדעת סובלת. מאמר ארוך וכביכול מלומד שהגברת לקטה מעתון "הארץ", אשר כולו מלא משגים וטעויות. בקיצור, דברי שטות ופטפטת דוחה. |
|
כתובת IP: |
141.226.165.235 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קשקוש גדול |
|
|
11 |
|
|
השאלה היא לא אם ביקורת לגיטימית - אלא היכן עובר גבול חוסר הלגיטימיות.
בסגנון הפשיסטי של הדוקטור הנכבדת, ניתן להציג חלק מן העמדות של הנאצים כ"ביקורת" על היהודים. אוהבים כסף...וכו' וכו' וכו'. כנראה שהדוקטור למדה ממורים בעלי דם ארי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
jdt |
|
|
איתן קלינסקי
מצער, שוואקום מדיני יוצר הצעות מדיניות הנובעות מתוך ייאוש. במקום להצביע על הפתרון המוסרי היחידי, העושה צדק עם שני העמים - מדינה פלשתינית עצמאית לצידה של מדינת ישראל - נגרר סופר אהוב עלי לפתרון, שהייאוש עומד מאחוריו
|
|
|
|
|
|
יוני בן-מנחם
הפיגוע בעיר כרכ בדרום ירדן מסמל את התרחבות ההקצנה הדתית בממלכה וההזדהות עם רעיונות דאעש. חשש בארמון המלוכה מפיגועים באתרי התיירות בירדן כדי לפגוע בכלכלתה
|
|
|
|
|
|
אברהם הללי
יוסף נתן לאחיו סיבה לקנא בו, כי היה אהוב על אביו וידע שיעקב אביו ימנע מאחיו להתנכל לו
|
|
|
|
|
|
יהודה קונפורטס
למרות המאמצים הרבים שעושים משרדי הממשלה, רשות התקשוב וממשל זמין להרחיב את השירותים המקוונים ולהנגיש אותם לציבור כמה שיותר, איכות השירות הממשלתי אונליין היא בינונית פלוס
|
|
|
|
|
|
אריאל י. לוין
גם הפיגוע בברלין וגם רצח שגריר רוסיה בטורקיה נושאים אופי של טרור איסלאמי. כל עוד המערב לא יבין שמדובר במלחמת תרבויות, הוא לא יצליח למגר את הטרור
|
|
|