X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לידנו מעבר לפינה מתחוללת סופת טבע. החברה הודיעה על פיטורים של 6,000 עובדים והגדילה את המספר ל-7,000 האם מישהו טרח להסביר מה קרה?
▪  ▪  ▪
סופת פיטורים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מקובל על חברות הנכנסות לקשיים להכריז על פיטורים המוניים. חברות אמריקניות הן המובילות בנקיטת צעד קשה זה.
בלשון הניתוח היבשה השגורה אצל כלכלנים, העובדים בחברה הם גורם ייצור לצד גורמי ייצור אחרים כמו מכונות, חומרי גלם, מבנים וכדומה. שוכחים לציין שמדובר בגורם ייצור ייחודי. עובדים הם בני אדם ויש ביכולתם להועיל או להזיק לפי היחס לו הם זוכים.
לרוב לא שואלים מדוע יש צורך לפטר עובדים. אם החברה סובלת מזעזוע כמו ירידה בפעילותה אפשר להבין את הפיטורים. אולם בהרבה מקרים גל הפיטורים נובע מניהול רשלני שנתן למצבת כוח האדם להתנפח. בהרבה מקרים הדבר נובע מכשל מערך ניהול כוח האדם עד למכהנים בקצה הפירמידה. כנראה שאיכות האחראים על כוח האדם אינה כה מזהירה וקשה לדרוש מהם לתכנן ולנהל את כוח האדם כך שימנע ניפוח מחד והשבחה של כוח האדם מאידך. השינוי של שם התפקיד מניהול כוח אדם לניהול משאבי אנוש היה ברוב המקרים סמנטי ללא התייחסות לערכיות הנדרשת מהעובדים העוסקים במשאבים אלה.
כאמור, ארה"ב יכולה לשמש בית ספר לפיטורים. דונלד טראמפ הריץ במשך שנים תוכנית בה המשפט you are fired היווה מוטו אגדי. אך אנו רחוקים מלתקן את אורחות האמריקנים.
לידנו מעבר לפינה מתחוללת סופת טבע. החברה הודיעה על פיטורים של 6,000 עובדים והגדילה את המספר ל-7,000. האם מישהו טרח להסביר מה קרה? הרי החברה לא הודיעה שיש ירידה במכירות אלא בעיקר ברווחיות כתוצאה מרכישות כושלות. היא עורכת נשף לעובדים בקסריה בו ישתתפו 350 עובדים המיועדים לפיטורים, כמו הילד שקבל ציון 100 בזמרה אחרי תעודה מליאה בציונים שליליים. מה קרה? האם הם סוגרים פסי ייצור או שמלכתחילה מצבת כוח האדם מנופחת? אולי התשובה טמונה בסגירת מפעל בהונגריה שהרשויות האמריקניות פסלו את פעילותו עקב שימוש בחומרי גלם קלוקלים?
לא שמענו על מנכ"ל שיזם פיטורים והעמיד את עצמו, למרות שהיה מגיע לו, בראש רשימת המפוטרים. מבחן הניהול התקין מתאים גם לגופים שאינם למטרת רווח. אם הצבא מפטר אלפי אנשי קבע האם הדבר לא מעיד על כשלון ניהולי מתמשך?
אם היחס לקליטת עובד יהיה כלנישואים קתוליים ומעסיקיו יתנהלו עמו כמו שהם היו רוצים שיתנהלו עמם כמות המפוטרים תהיה קטנה וביצועי העסקים טובים יותר.

תאריך:  13/08/2017   |   עודכן:  13/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
על כמה כוסות תה    בשביל כמה כוסות תה לאביה של שרה חוקרים וחוקרים הרבה זמן ונטפלים אליה? ובכן, נשאלת השאלה מדוע שרה השיתה את הוצאות הסיעוד של אביה על מעונות ראש הממשלה בניגוד לחוק?
קובי קמין
"קרבנות" אין ערך מוסרי, אני חושב שלהיות צודק אינו קשור בכוח או בעצמה צבאית, והמוסר אינו נשען על מספר קני הרובה או מחסור בקני הרובים. אני חושב שברגע בו כל אותם אלו מתחילים או מסיימים או מסתייעים באותו חוסר המוסר מהסוגים הנ"ל, הן במכתבים מרגשים, בפרשנות המכילה את אותם מסרים מעוותים ביסודם, בהתנצלות על היותנו חזקים וצודקים, אוטומטית הם פסולים בעיני
אברהם פכטר
עדי מדינה - הם "סוס טרויאני"    עדי מדינה - הם אומנם הכרח בל יגונה, אך השימוש בהם צריך להיות זהיר, מידתי ובביקורת של פרקליט מחוז ומעלה    המשטרה והפרקליטות בעקבותיה, כבר אכלו לא מעט מרורים מ"עדי מדינה", סרבנים, שחזרו בהם, שנעלמו, וגם כאלה שחוסלו
עו"ד זהר הר-נוי
פסיקת ביהמ"ש העליון בנוגע למזונות ילדים המצויים במשמורת משותפת, מעלה את השאלה האם לבתי המשפט למשפחה יהיה האומץ להחיל אותה גם כאשר מדובר באבות מוסלמים
אליהו קאופמן
ההקלטה חושפת לנו כיצד עיתונאי ישראלי בכיר מבטיח לפוליטיקאי ישראלי סיוע סובייקטיבי במסווה "אוביקטיבי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il