X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להצבעה על הזיקה שבין ירושלים לישראל, בעצרת החשוכה והעוינת, נלוותה הפעם הבלחה קטנה ומבוישת של קרן אור עיקשת, שלא הופיעה קודם יותר מ-60 מדינות נמנעו עכשיו לראשונה, הצביעו נגד או נעדרו שבר במסורת ההצבעות המונוליטיות/אוטומטיות נגד ישראל "מסורת" שאפיינה את דפוסי ההצבעה של הארגון בעשרות השנים האחרונות
▪  ▪  ▪
תחילתו של שינוי [צילום: אמיר לוי/פלאש 90]

לפני ימים ספורים דנה וגם הצביעה עצרת האו"ם בעד הצעת ההחלטה שנתקבלה במועצת הביטחון ונדחתה אז על-ידי וטו אמריקני. ההצבעה דחתה את הצהרת טראמפ על הזיקה שבין ירושלים ומדינת ישראל, ונתקבלה ברוב גדול.
אלא שלהצבעה על הזיקה שבין ירושלים לישראל, בעצרת החשוכה והעוינת, נלוותה הפעם הבלחה קטנה ומבוישת של קרן אור עיקשת, שלא הופיעה קודם.
יותר מ-60 מדינות נמנעו עכשיו לראשונה, הצביעו נגד או נעדרו. שבר במסורת ההצבעות המונוליטיות/אוטומטיות נגד ישראל. "מסורת" שאפיינה את דפוסי ההצבעה של הארגון בעשרות השנים האחרונות. למעשה מגמה, שהלכה והתגברה, מאז "פסק" האו"ם כי הציונות היא תנועה גזענית (החלטת העצרת מס' 3379 מיום 10.11.75). מגמה זו שוב לא תהיה תולדה שגרתית של הדיונים באו"ם.
כאשר בוחנים את הגושים החדשים, שהחלו באחרונה להסתמן ביבשת, אנו מוצאים אתנו את מדינות מזרח אירופה כבוסניה, צ'כיה, הונגריה, רומניה, פולין, לטביה (נמנעו), מולדובה, אוקראינה, סאן מרינו (לא הצביעו). מסתמן כאן בהחלט היווצרות של בסיס חזק, שיאפשר ביסוס המאמץ הישראלי לאיזון נכון ביחסים עם ישראל. ראוי לזכור כי על-פי אמנת האיחוד האירופי למדינות החברות בו, שמורה זכות וטו על החלטות הנוגדות לדעתן את האינטרסים שלהן. לפיכך הן יכולות להוות גוש תומך בישראל במוסדות האיחוד.
גם ביבשת אפריקה חל שינוי: קמרון, הרפובליקה המרכז אפריקנית, קונגו, גיניאה ביסאו, קניה, סיירה לאון, סוואזילנד, זמביה, לסוטו, סאו טומה, טוגו, דרום סודן, לא הצביעו. קבוצה גדולה מקרב מדינות באסיה ביטאה אף היא סוג של הצבעת מחאה מול ההסתה הפלשתינית ונעדרה מההצבעה. ביניהן: מונגוליה, מינמאר, סן קיטס, סמואה, מזרח טימור, טונגה, טורקמניסטן. מאווי.
ולא נשכח כמובן את המדינות שהעזו (אבוי) והצביעו נגד: גואטמאלה (נשיאה הודיע כבר כי ארצו תעביר את שגרירותה לירושלים), איי מרשל, מיקרונזיה נאורו פלאו, וכמובן ארה"ב. ראוי לציין במיוחד את העובדה כי בדרום אמריקה נמנעו מהצבעה ארגנטינה ומקסיקו, מדינות גדולות ורבות השפעה. בעבר הן תמכו אוטומטית בכל הצעה של הרשות הפלשתינית.
אין ספק כי החריש העמוק שעשה ראש הממשלה בביקוריו בחלק ממדינות אלו נתן את אותותיו.
מעבר לעניין ההצבעה עצמו ראוי לזכור כי קיימים ביטויים ראשונים גם בתחומים אחרים. תמיכה בישראל, תואמת מגמה גוברת של מדינות רבות באירופה להוכיח לעמיהן, כי הן נוקטות במדיניות עצמאית, על-פי שיקולי עלות/תועלת משלהן. אנו נוכחים כי במדינות רבות, כולל המדינות הנזכרות באירופה (9 במספר), לידידות עם ישראל יש ערך אלקטוראלי פנימי. ביטוי של נאמנות לעמדה לאומית ייחודית במסגרת האיחוד האירופי, מול בעיות אחרות, כגון למשל היחס למיעוט המוסלמי ההולך וגדל. עכשיו כבר מועדפת נאמנות כזו יותר מאותה נאמנות עייפה ל"פוליטיקלי קורקט", המחייבת לעיתים ויתור על אינטרסים לאומיים. אומנם יש בינינו כאלה שלא אוהבים את המגמה של התחזקות הימין ביבשת, במיוחד לנוכח עמדותיו בעבר הלא רחוק. אולם דווקא שינוי פוליטי זה, המבשר דחיקה מהשלטון של מפלגות מסורתיות שם, עשוי, בד-בבד עם עמדתה החד-משמעית של ארה"ב, להוביל ליחסים אחרים לחלוטין עם ישראל וגם בדיעבד עם העולם היהודי.
פריצת דרך בעלת משמעות מיוחדת אירעה באפריקה. אומנם גם כאן עוד רחוקה הדרך. אולם אין ספק שהזרעים הראשונים שנעשו, בעיקר על-ידי ראש הממשלה בביקוריו במדינות השונות באירופה ובאפריקה, מתחילים להניב תוצאות ברוכות וחשובות.
הרשות הפלשתינית מנהלת מלחמת שקרים וכזבים נגד ישראל, בכל מוסד בינלאומי אפשרי, במיוחד באו"ם ובמוסדותיו. הפלשתינים הצליחו לרתום למלחמתם זו את רוב המדינות החברות באו"ם. הם זכו בניצחונות רבים. רבים מדי. חלקם היו ככוויה בבשרנו (אונסקו), בשל ההתכחשות לרובד ההיסטורי הבסיסי שלנו. יותר ויותר התגבשה כאן ההכרה, כי כך לא עושים שלום. ישראל ניהלה מול מסע רדיפה נבזי ושיטתי זה, ש"עוטר" תמיד בשקרים ובסילופים למכביר, קרבות מאסף, אבודים מראש, שברובן הפסידה.
עכשיו כאמור חלה תחילתו של השינוי. אם ימשיכו ראש הממשלה והממשלה כולה, להתמיד במסעם זה לכיבוש מחדש של המערב וארצות מפתח נוספות (הודו!), כאשר לצידה של ישראל ניצבת הגדולה שבמעצמות, ארה"ב, הוא יניב פירות ברוכים ויזכה את ישראל בשינוי גדול במעמדה בעולם.

תאריך:  26/12/2017   |   עודכן:  26/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההצבעה באו"ם: לא ניצחון, אבל מפנה חשוב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם אם האו"מ היה בעד ההכרזה
ב_שמואל  |  27/12/17 05:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - טייסת, רפורמה, נכה, הקצבות הביטחון, עמית או אויב ומתחסדים
חנינא פורת
שלושת שלבי החורבן הם רצף אחד    תחילת חורבן בית ראשון, החורבן שהתחיל בעשרה בטבת ממשיך לט' בטבת יום פטירתם של עזרא ונחמיה שהוא סיום תקופת הנבואה ומגיע לשיאו עם תרגום התורה ליוונית בח' בטבת
אליהו קאופמן
ח"כ עאידה תומא-סלימן מ"הרשימה הערבית המשותפת" הפכה בחות מקדנציית כהונה בפרלמנט הישראלי מייללת נגד קיפוח המיעוט שלה, לזו שמובילה את ההתקפה הברוטאלית על מיעוט אחר    זו שיטה ששותפים לה בישראל הכהניסטים ומר"צ, ושצצה בשנות ה-30 של המאה ה-20 במרכז אירופה
יובל לובנשטיין
סיפור הדיילות הוא סיפור כיסוי טוב ועם יח"צ טובים הוא יכול לעבור טוב בציבור, אולם הוא רק חלק קטן מכל הוזלת המחירים שתהיה ברשת כחלק מכניסת שופרסל לענף ומסתיר את הרווחיות הגדולה של סופר-פארם במשך השנים
איתן קלינסקי
מצער אותי, שאת לקחי פרשת השבוע בדבר לקיחת אחריות משאיר ראש הממשלה לספירות השמימיות של הסיפור המקראי, ואינו מוכן שהם יקרמו עור וגידים ויקבלו ממשות חיים במשרד ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il