X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפלגת העבודה היא כיום מפלגה נפולה, מפלגה אבודה האם תיתכן תקומתה? האם תאזור הנהגתה את אומץ הלב האזרחי הנדרש, ההכרחי, להגדיר עצמה מחדש ואף להחליף את שמה הארכאי, העבש, הדוחה?
▪  ▪  ▪
מפלגה לבנה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

השם מפלגת העבודה הוא שם אסוני למפלגה שרוצה - האומנם? - לשוב ביום מן הימים לשלטון. היא מגלמת ומשקפת, בעצם שמה, על המשמעויות המיוחסות לו, את חלק הארי של הרעות החולות שהמדינה לוקה בהן. הגרעין (התודעתי) הקשה של מפלגת העבודה היא מי שמכונה "מפאי ההיסטורית", על הפתקים, השטיקים, גלגולי העיניים ואחיזותיהן, על סידור העבודה של אנ"ש (אנשי שלומנו).
נוצר בציבור הרושם, רושם שהמפלגה, לדורותיה, יצרה, לפיו לא משנה כלל ועיקר, לא מעלה ולא מוריד, מי האיש שייבחר לעמוד בראשה - לעד ידבק בו, ובה, הכתם שאינו יורד, אחריות לקיפוח, לאפליה, להדרת המזרחיים, לזלזול בהם, לבוז כלפיהם. מפלגת העבודה תיתפס, לאסונה האלקטורלי, כמפלגה דחויה, מנודה, שבמקום לבוא עמה חשבון מחסלים את החשבון, ואותה.
מפלגת העבודה נתפסת כמפלגה לבנה, עדתית, שבטית, אטומה להלכי הרוחות העממיים, לריח הרחוב, לפעימותיו, לתרבות המזרחית, לעגת הדיבור שלה, לחיתוך הדיבור שלה, לאוצר המילים שלה, לסגנונה. מפלגת העבודה היא המפלגה השמנה, השבעה, היהירה, שהתמקמה ונרדמה לה באזור הנוחות שלה, במקום שבו היא חשה וחשבה שהיא שמורה בו לבטח, לנצח, וגם 41 שנה בקירוב לאחר שאיבדה את השלטון היא לא שינתה דבר ב-דנ"א שלה. ואם היא אינה רדומה, היא מנומנמת. חולמת בהקיץ על קץ שלטון הימין אבל לא עושה דבר כדי לקרב את קצו.
אותן טעויות
מפולגת, משוסעת, מחנאית, מזה זמן היא שכחה מה זה ללכד שורות, ליישר קו, להתייצב מאחורי היו"ר הנבחר, שאמור להיות מנהיגה. היא לא למדה דבר ולא שכחה דבר, דנה עצמה לחזור שוב ושוב על אותן טעויות, נוכחת בירידת קרנה הדועכת, בשקיעתה המתונה, ההדרגתית, אל מספר מנדטים חד ספרתי, ואינה יודעת כיצד לעצור את הדימום, את הזליגה, את אבדן המנדטים, את בריח המצביעים.
אולי הבעיה שלה נעוצה בהיותה ערכית, ממלכתית, תרבותית, נקייה. היא צריכה לשאול עצמה בכנות, בהגינות וביושר, כיצד הפכה למוקצית מחמת מיאוס ברחובות ובשווקים, במקום מחייתו הטבעית של עמישראל, של העמך, במקום שבו מתחולל, אם וכאשר, שינוי בדעת הקהל, ובו נקבע משקלה של הכף שמטה את תוצאות הבחירות לכנסת.
אם עד הבחירות, ההולכות וקרבות, יאבד גם יאיר לפיד מנדטים, ולא יהווה עוד איום על שלטונו של נתניהו בפרט ושל הליכוד בכלל ואבי גבאי ימשיך לעמוד בראש מפלגה שהופכת, בהדרגה אבל בעקביות, למפלגת נישה, צפויים מצביעיה של מפלגת העבודה, או, אם לחדד ולדייק, נידונים לערוך שוב ושוב חשבון נפש שיתמקד בשאלה אחת - איפה טעינו? ולהמשיך, עוד שנים רבות, לא לדעת את התשובה, או, גרוע מזה, לדעת אותה ולא להודות בה.
מפלגת העבודה היא כיום מפלגה נפולה. מפלגה אבודה. האם תיתכן תקומתה? האם תאזור הנהגתה את אומץ הלב האזרחי הנדרש, ההכרחי, להגדיר עצמה מחדש ואף להחליף את שמה הארכאי, העבש, הדוחה?

תאריך:  05/03/2018   |   עודכן:  05/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפלגה אבודה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
דינה של מפלגת הבגידה לפרוק
שבץ חלובה  |  5/03/18 17:32
2
הנה מה שצריכה המפלגה לעשות :
יוסף הצדיק 2  |  6/03/18 08:22
 
- אם יעשו את זה הם יהיו ליכוד ב'
יעקב המדליק  |  6/03/18 16:59
3
אני לא צ'ח צ'ח, אני לא אספסוף
מדמוני אסף  |  6/03/18 10:52
4
סתם מאמר שנאה והשמצה
1 העם  |  6/03/18 12:39
 
- ממתי עובדות הן הסתה? ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  9/03/18 14:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
מפני שהממלכה הירדנית היא ארץ ישראל לא רק בהיסטוריה שלנו, אלא גם בהיסטוריה הבריטית: זו אותה "פלשתין" ששר החוץ הבריטי בלפור התחייב בהצהרתו מ-1917 לכונן בה "בית לאומי לעם היהודי", והיא כללה את עבר-הירדן עד גבול עירק
אפרים הלפרין
לו הייתי שפט, והייתי מקבל מהנשיאה חיות את מכתבה בעקבות מעצרי המסרונים, הייתי מגיש מייד את מכתב ההתפטרות שלי
יוני בן-מנחם
בכיר פתח מחמוד אלעאלול מונה לממלא-מקום זמני של מחמוד עבאס בתנועת פתח במקרה של נבצרות עד לקיום בחירות    על-פי גורמים בפתח, הגנרל מאג'ד פרג' ראש המודיעין הכללי הינו מועמדו של מחמוד עבאס ליורשו כיו"ר הרש"פ והוא מקובל גם על ארה"ב וישראל
אברהם פכטר
הסדרה חושפת שהייתה ומוכיחה שאכן היה קיפוח עדתי של העולים מצפון אפריקה    יש אלמנטים בסדרה שתואמים את מה שקרה עם ילדי תימן החטופים    המדיניות כלפי העולים - כפי שהתבטאה ממוחם הקודח של מנהיגי מפא"י ההיסטורית
עידן יוסף
מדוע ההיגיון שבגללו מונע שר התחבורה אגרת גודש אינו חל על נוסעי התחבורה הציבורית שלא יוכלו לשלם לנהגי האוטובוס?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il