X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
שמואל בוקסר, שהתפרסם לאחרונה כצייד זברות באפריקה, היה חבר מועצת נס ציונה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבניה שלה לפני 25 שנה באותה עת אישרה הוועדה הקלות רבות ששוות מיליונים בתוכנית מליבו שהייתה על קרקעות שהייתה בעבר בבעלותו בוקסר אומנם יצא מהוועדה, אך כממלא-מקום זומן חבר מליאה שלא היה חבר בוועדת המשנה בניגוד לכללי משרד הפנים
▪  ▪  ▪
בוקסר. מדוע זומן דווקא פרוקס?

התמודדות איש העסקים שמואל בוקסר על ראשות עיריית נס ציונה אינה הסיבוב הראשון שלו בזירה המוניציפלית. מי שהיה במשך כ-25 שנה מנכ"ל יקבי ברקן ושמו עלה לכותרות בשבועות האחרונים כשהתפרסמו צילומים שלו ממסע ציד זברות וחיות נוספות באפריקה, היה באמצע שנות ה-90 חבר מועצת עיריית נס ציונה, סגן ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבניה.
באותה תקופה עמדה על הפרק בנס ציונה תוכנית 'מליבו' לבניית שכונה על קרקעות שהיו בבעלות בוקסר. מדובר בתוכנית לבנייה על שטח של כ-309 דונם. ל-News1 נודע כי לאחר אישור התוכנית הובאו תוכניות 'מליבו' מספר פעמים בפני הוועדה לתכנון ולבניה של נס ציונה ואושרו להן הקלות רבות. זאת, לאחר העברת הזכויות בהן לחברת מליבו.
כך, בישיבת הוועדה לתכנון ולבניה שהתקיימה ב-9 בדצמבר 1996 התבקשו חברי הוועדה לאשר הקלה של 20% במספר יחידות הדיור בקבוצת מגרשים מסוימת, הקלה של 8% בתכסית הקרקע והקלה של בליטת גזוזטראות של 2 מטר בקו בניין קדמי ושל 1.5 מטר בקו בניין אחורי.
בישיבה שהתקיימה בינואר 1997 התבקשה הוועדה לאשר את התוכנית לצרכי רישום בסטיה מתוכנית המתאר שהייתה אז בתוקף. ל-News1 נודע כי אותה סטיה מתוכנית מתאר כללה צמצום של הרווח בין מגרש למגרש מ-2.7 מטרים שהיו נהוגים אז בעיר, ל-2.5 מטרים בין מגרש למגרש. בישיבה שהתקיימה באפריל 1997 ואשר עסקה בחלק מתוכנית מליבו התבקשה הוועדה לאשר תוספת של 2 יחידות דיור שייבנו בכל מגרש - מ-6 יחידות דיור ל-8, שינוי בחלוקת המגרשים, מתן אפשרות גישה לחניה דרך שטח ציבורי פתוח, מתן אפשרות למקם צובר גז ושינוי גודל מחסן לדירה ל-12 מ"ר.
בכל הישיבות הוחלט לאשר את הבקשות. שמואל בוקסר עצמו לא השתתף בהצבעה. הוא יצא מן הישיבה, בשל ניגוד העניינים שבו היה נתון. אולם כפי שניתן לראות בפרוטוקולים של אותן ישיבות, את מקומו מילא מי שהיה אז חבר מליאת מועצת העיר, חנן פרוקס. פרוקס, שהיום הוא עובד עיריית נס ציונה, לא היה באותה עת חבר ועדת המשנה לתכנון ולבניה. ראיה לכך ניתן למצוא בפרוטוקולים של הוועדה המציינים את שמו כמוזמן לוועדה ולא כחבר הוועדה. הוא מופיע בפרוטוקולים אך ורק כמי שמחליף את בוקסר בעת יציאתו מן הוועדה, כיו"ר ועדת המשנה, בהצבעות שנגעו לענייניו הכלכליים המשמעותיים של בוקסר.
על-פי כללי משרד הפנים, יו"ר ועדת תכנון ובניה יכול להיות רק חבר הוועדה, שמונה לתפקיד על-ידי חברי המליאה. כאמור, פרוקס לא מונה באותה עת לחבר ועדת המשנה לתכנון ולבנייה ולכן, השתתפותו בהצבעה על התוכניות הייתה לא חוקית, לכאורה. כפועל יוצא - ההחלטות באותן הצבעות - היו לכאורה חסרות תוקף.
פנינו לבוקסר בניסיון להבין מדוע זימן את פרוקס אל הישיבה ומדוע הציב דווקא אותו כממלא מקומו בהצבעות ההיסטוריות הללו. בוקסר נמנע ממתן מענה לשאלות שהוצגו לו. "בוקסר פעל לכל אורך הכהונה לפי החוק", ציינו ולא השיבו כיצד אמירה זו מתיישבת עם הפרוטוקולים. כל שאמרו היה ש"בכל ועדת משנה או ישיבת מועצה נוכח יועץ משפטי והכל נעשה בפיקוחו והנחייתו".
לאחר פרסום הדברים פנו ל-News1 באי-כוחו של בוקסר. לטענתם, פרוקס מונה על-ידי ראש עיריית נס ציונה באותה עת, יוסי שבו, להחליף חברי ועדה חסרים. עוד ציינו כי פרוקס מילא תפקיד זה בעשרות ועדות וכי היה יריב פוליטי של בוקסר. תגובה רשמית מסודרת ועניינית מטעמו של בוקסר טרם נמסרה, למרות פניות חוזרות ונשנות.

תאריך:  26/10/2018   |   עודכן:  26/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי שבו  יקבי ברקן בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקומבינה ההיסטורית של שמואל בוקסר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איציק וולף
ראש עיריית חיפה נמנע מלהסיר שלטי בחירות שתלה בניגוד לחוק על שטחים מסחריים    אבל למה שיעשה את זה? ועדת הבחירות האזורית אפשרה לו בהחלטתה להשאיר את השלטים האסורים במשך שבוע שלם - עד כיממה לפני הבחירות - בלי שיסתבך בפלילים
איציק וולף
מאיר בכר, המציג עצמו כפעיל במטה של אלי יריב, המתמודד על ראשות עיריית בת ים, הציע לתושבת העיר תמורה כספית אם תביא לקלפיות 100 מצביעים    "אצלנו הכל רשום במחשב"    בכר הכחיש את הדברים על-אף שהוקלטו    יריב בתחילה הכחיש שהייתה הבטחת תשלום, אך לאחר מכן טען שמדובר בהבטחה לתשלום עבור הסעת מצביעים לגיטימית לקלפיות
יצחק דנון
בית החולים שברמת החייל תובע מהעירייה 3 מיליון שקל בטענה לגביית יתר של היטלי פיתוח במסגרת מתן ההיתר להקמתו
איציק וולף
בית המשפט העליון קבע כי על-אף שפינדרוס העביר את כתובתו הרשמית באלעד מרכז חייו נותר בירושלים ועל כן הוא אינו יכול להתמודד בבחירות
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות האזורית חיפה קבע כי ראש עיריית חיפה הפר את האיסור לתלות שלטי תעמולת בחירות על שטחים מסחריים והורה לו להסיר אותם עד ליום שישי הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il