X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במשך שבועיים וחצי מפגינים הלבושים באפודים הזוהרים, שכל צרפתי נדרש להחזיק במכוניתו לפי חוק, מוחים על מיסים שמקרון הטיל בשנה שעברה על דלק ודיזל במטרה לעודד מעבר לתחבורה המבוססת על אנרגיה נקייה
▪  ▪  ▪
[צילום: בוב אדמה/AP]

בסוף-השבוע האחרון נאספו בשדרת "השאנז-אליזה" בפריז 8,000 מפגינים אשר מחו על המדיניות הכלכלית שמוביל הנשיא עמנואל מקרון, ובפרט נגד כוונת ממשלתו להגדיל את המיסוי על הדלק.
מארגני המחאה, שצפו שיותר מ-30 אלף מפגינים ימלאו את רחובות פריז במהלך היממה הקרובה, התאכזבו לאחר שלטענתם קיצונים משמאל ומימין המפה הפוליטית הגיעו ושלהבו את המוחים.
כדי לשמור על הסדר נפרסו כ-3,000 שוטרים לאורך השדרה הפריזאית, והם לא היססו להשתמש בתותחי מים ובגז מדמיע כדי לדכא את ההפגנה האלימה. מחאה זו מכונה "מחאת האפודים הצהובים", זאת בשל העובדה שהמוחים לבשו אפודים צהובים אותם הם מחויבים להחזיק ברכבם לפי חוק שעבר לאחרונה בצרפת.
הסיבה לפרוץ המחאה
נשיא צרפת עמנואל מקרון הבטיח להתניע מחדש את הכלכלה וביטל חלק מהמגבלות על פיטורי עובדים במשק. כדי לשכנע את הציבור הצרפתי לרכוש מכוניות חשמליות אשר אינן מזהמות את הסביבה, הוא הטיל מס על דיזל ובנזין.
בנוסף לעליית המיסים על דיזל ובנזין החליטה ממשלת צרפת לתת תמריצים למי שיעבור לנהוג במכוניות חשמליות או ידידותיות לסביבה.
השפעת המס החדש החלה להיות מורגשת בחודש שעבר, עם עליית מחירי הנפט בעולם. אך מקרון שכח דבר אחד: אנשי מעמד הביניים והשכבות החלשות לא יכולים לקנות מכוניות חשמליות כי אין להם כסף. ולכן, הם החליטו לצאת למחאה המונית שהחלה על נושא המס והמשיכה עד המצב הכלכלי הקשה השורר כיום בצרפת.
תיאור המחאה
במשך שבועיים וחצי מפגינים הלבושים באפודים הזוהרים, שכל צרפתי נדרש להחזיק במכוניתו לפי חוק, מוחים על מיסים שמקרון הטיל בשנה שעברה על דלק ודיזל במטרה לעודד מעבר לתחבורה המבוססת על אנרגיה נקייה.
בין הצעדים שנקטו המפגינים בשבוע האחרון: חסימת כבישים מהירים ברחבי המדינה, הצתת מחסומים מאולתרים שבנו, נסיעה בשיירות אטיות של משאיות ושיבוש הפעילות הסדירה בתחנות הדלק. חלק מהמפגינים שרו את ההמנון הצרפתי, "לה מרסייז", ואחרים נשאו שלטים שעליהם נכתב "מקרון תתפטר" ו"מקרון, גנב". הם מאשימים את הנשיא מקרון בהיותו מנותק מהעם, וחלקם המשיכו לחסום נתיבים ביום שבת האחרון (18.11.24).
מיותר לציין כי החסימות גרמו גם לאבדות בנפש - מפגינה נדרסה למוות כשנהג שנתקף בהלה פגע בשוגג במחסום. יותר מ-400 אנשים נוספים נפצעו, בהם 14 באורח קשה, כשנהגים ניסו לעקוף את המתרסים הזמניים. לפחות 157 אנשים נעצרו. ההפגנה הזו מהווה מבחן כוח חשוב מאוד עבור הנשיא מקרון.
הדילמה של הנשיא מקרון
זה לא סוד שנשיא צרפת עמנואל מקרון עבר קיץ קשה מאוד שכלל את הדחתו של יועצו הביטחוני אשר נחשד בתקיפה, וכן אף נפוצו שמועות כי הוא ניהל רומן עם שומר ראשו.
מקרון מציג עצמו כ"שומר איכות הסביבה", ולכן הוא יזם מהלך זה, ונכון לעכשיו הוא לא מתכוון להיכנע לדרישות המוחים.
בנוסף, חלק מאזרחי צרפת מכנים אותו "נשיא של עשירים", זאת בשל העובדה שהוא יזם הפחתה ניכרת במסים שמשלמים בעלי ההכנסות הגבוהות בצרפת, וכן הוא הקל את המגבלות על פיטורי עובדים.
נכון לעכשיו מסרב מקרון להיענות לדרישת המוחים ולבטל את המס, אך אם ההפגנה תימשך עוד שבועות ארוכים, ייתכו והוא ייאלץ לחשב מסלול מחדש.

המחבר הנו בלוגר ופעיל חברתי
תאריך:  28/11/2018   |   עודכן:  28/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבחן הגדול של נשיא צרפת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שגעון ההתחממות העולמית
אהוד פרלסמן  |  29/11/18 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
הדרך האחת להיאבק באנטישמיות היא לקרוא לה בשם    לפרסם ברבים את הדיאגנוזה הפסיכיאטרית שלה
אסתר שניאורסון גרי
הממשלה הזו די התרשלה ויכולה הייתה לעשות יותר    בנייה מאסיבית ביהודה ושומרון, ולא בנייה מדשדשת, עיכובים בהריסת בתים של רוצחים ערבים    פשוט לא הורסים, פרט לקיר או חלון, במקרה הטוב
אלי אלון
בתחנות האוטובוסים המרכזיות בת"א, בירושלים ובתחנות נוספות מותקנים בכניסה לשירותים הציבוריים שערים מסורגים מסתובבים, המקשים וגורמים אי-נוחות ולפעמים אף סבל לנוסעים הרבים הנזקקים לשירותים    הגיע הזמן להקל על הנוסעים ולהסיר שערים אלה
יוסף אליעז
במדינה קיים אי-תיאום מתמשך בין צה"ל, או משרד הביטחון, לבין המשטרה או המשרד לביטחון פנים
ראובן לייב
מסעדת "לה ואקה לוקה", שבהרצליה פיתוח, מציעה לסועדיה חוויה קולינרית בסגנון ארגנטינאי, כשהבשר צלוי על גריל-פחמים, המקנה לאוכל ארומות וטעמים פיקנטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il