X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - הופעה נאותה, משבר, הריסת בתים והפקרות
▪  ▪  ▪
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

א. מקרה זקן
סטאף-סרג'נט עבדול רחמן גייטן מטייסת 821 עשה היסטוריה בחיל-האוויר האמריקני: הוא הורשה לגדל את זקנו, בהתאם למצוות האיסלאם.
הקפדה על הופעה נאותה, כולל גילוח, תספורת ותסרוקת, הנה ערך בשירותים המזוינים האמריקניים הן לגבי גברים והן לגבי נשים, ללא הבדל דרגה. לפני כשבע שנים החריגו מילואי הצבא האמריקני את הרב האורתודוקסי מנחם שטרן, וגייסו אותו לשורותיהם מבלי שגילח את זקנו. עוד חריג מהתקנות החמורות נקבע, כשהצבא האמריקני התיר לשלושה סטודנטים לרפואה סיקיים, שהיו במסגרת של הכשרת קציני מילואים, לא להסתפר ולא להתגלח, בהתאם למצוות דתם. לעומת זאת, הועמד מיג'ור נידאל מאליכּ חסן, הקב"ן הרוצח מבסיס פורט הוד בטקסס, לדין על שחדל להתגלח במעצרו בתירוץ שהוא מוסלמי.
בשנת 2014 פרסם הפנטגון הוראות לגבי לבישת פריטים דתיים במהלך השירות (למשל, כיפה, צעיף, או טורבאן) וכן לגבי גידול זקן. ההוראות קבעו, כי כל בקשה תיבדק לגופה, והאישור יבוטל אם יפריע לחבישת קסדה, או להופעה נאותה במדים; ואם הלבוש, או השיער, מהווים סיכון בריאותי, או בטיחותי. התקנות שונו לבקשת יהודים, סיקים ומוסלמים, שרצו להתגייס, אך ביקשו לקיים את מצוות אמונתם.
ב. התנצלות רפה
"החברה מוצאת לנכון לחזור ולהבהיר כי לא הטילה אשם בציבור החילוני, הדתי או החרדי, באירועים שעליהם דווח". כך הודיעה חברת אל-על בעקבות "טיסת השבת". עוד הודיעה, כי תפצה את הנוסעים בכרטיס טיסה לאירופה. בכך, כביכול, הסתיימה הפרשה העגומה, אלא שהתנצלותה הפושרת לא התקבלה, והפרשה טרם הסתיימה, מה עוד שבוועדת הכנסת לכלכלה ידונו בה בקרוב. ובנוסף, הודיעו כבר כמה נוסעים, שיתבעו את אל-על על תלאותיהם ב"טיסת השבת".
התנצלות הנה דרך מכובדת ובוגרת לסיים משבר אם הנה כנה ומלאה. וָלא, תחמיר את המשבר. כיוון שלמגזר החרדי נתח גדול בטיסות אל-על, היא תצטרך לפייסו אחרי אירועי "טיסת השבת". בנוסף, תצטרך החברה להוכיח לציבור הזה, שאירוע מביש כזה לא יישנה, והחברה חזרה בה מהאשמותיה נגד הנוסעים החרדיים ב"טיסת השבת".
אירועי "טיסת השבת" מתוספים לתקלות נשנות באל-על, שמעיבות מאז ומתמיד על השירות, שהחברה מעניקה, ומערערות את בסיס קיומה, דווקא בתקופה תחרותית מאוד בתעופה האזרחית. נזכיר את השביתות הפתאומיות של הטייסים, את האיחורים הכרוניים (בעולם נפוצה האמירה, כי אל-על הנם ראשי-תיבות של 'כל נחיתה תמיד מאחרת' -Every Landing Always Late) ואת המושבים הלא נוחים והדחוסים. ועתה נוספו עוד שתי תקלות: נוסעים לקייב הועלו על מטוס לברלין, והורדו ממנו ברגע האחרון; וטעות של צוות הקרקע בשקילת מטען כמעט גרמה תאונה בטיסה טראנס-אטלנטית לניוארק.
מצבה של אל-על קשה, והתחרות מעצימה. המסקנה: אם החברה רוצה לשרוד, היא אינה יכולה להתעמר בנוסעיה.
ג. עיקור ההרתעה
עשרות בתי מחבלים לא נהרסו בתקופה האחרונה מסיבות שונות. כך דווח לוועדת הכנסת לחוץ ולביטחון, וזה מעקר מאוד את ההרתעה הישראלית. חלקם לא נהרסו בגלל שמשפחות המחבלים פתחו בהליכים משפטיים נגד ההריסה, וחלקם בשל הנחיות מוזרות של הפרקליטות בעניין הזה.
כדי לשמר את ההרתעה, אומר ח"כ אבי דיכטר (ליכוד), יו"ר הוועדה לחוץ ולביטחון, הריסת בתי מחבלים צריכה להתבצע בסמוך לפיגוע שביצעו. בנוסף, צריכים צה"ל והשב"כ לוודא, שבית שנהרס לא ייבנה מחדש.
בנוסף, הדגיש דיכטר, כי יש יסוד סביר להניח ש"ההנחיה לגופי הביטחון בנושא ההריסות תשתנה בקרוב, כך שלא תהיה הבחנה בין תוצאת הרצח בפיגוע, לבין הכוונה לרצוח ישראלים". זאת, כיוון שהתברר, שיצאה הנחיה להרוס רק בתי מחבלים רוצחים.
ד. על מה המהומה?
התחרות העזה על מפכ"לות המשטרה מוזרה בעיניי, כיוון שמשטרת ישראל כמעט שאינה נראית במקומותינו - לא בכבישים (למניעת תאונות), לא בערים (למניעת פריצות ושוד) ולא במגזר הכפרי (למניעת טרור חקלאי).
אני גר בשרון, ובאזור נפרצים מדי יום עשרות בתים; וזה מאפיין לא רק את אזורנו. ברשת ב' שמעתי, כי כל תחנות הדלק בבאר-שבע נשדדו לפחות פעם אחת בשנה חולפת. ואיני מדבר על גניבות חקלאיות, שמכות בכל רחבי הארץ. זה נובע מליקוי יסודי בעבודת המשטרה - היא אינה נוכחת ואינה נראית; ואין שיטור בלי נראוּת.
איני יודע מי משלושת הניצבים, שעלו בגורל, ראוי יותר לתפקיד, אך הגיע הזמן שהמפכ"ל יעשה משהו, כדי שהמשטרה תשרת את ביטחון אזרחי ישראל. ואין לזה שום קשר לסוגיה החשובה מאוד-מאוד לכאורה האם עבר פוליגרף, או לא. ההפקרות בכבישים, ברחובות ובכפרים עוברת כל גבול, ויש לשים לה סוף.

תאריך:  27/11/2018   |   עודכן:  27/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס אסמעיל הניה הודיע כי בכוונת ארגונו לטרפד את "עסקת המאה" של טראמפ באמצעות "התנגדות מזויינת". אירן תומכת בתוכניתו של הניה והממשל האמריקני צריך לשקול את דחיית פרסום התוכנית וישומה באופן מעשי ברצועת עזה
אלוף (מיל.) גרשון הכהן
מתווה הפעולה האסטרטגי לזירה הישראלית-פלשתינית שהפיץ לאחרונה המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) עומד בסתירה מהותית לעקרונות היסוד שביטא יצחק רבין בסוגיה זו
איתן קלינסקי
אני מביע את כאבי, שמושרר כה ערכי כמו אבות ישורון נדחק לקרן זווית, כי היה לו אומץ להתמודד עם נרטיב כוחני ואלים, נרטיב שעשה דה-מוניות לאחר, והאחר הוא בן העם הערבי שחי כאן
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מנהל מלחמה פסיכולוגית נגד ישראל במטרה להביכה, לערער את הביטחון העצמי של לוחמי היחידות המיוחדות של צה"ל ולחשוף את זהותם כדי למנוע מהם לפעול בעתיד בשטחים ומחוצה להם.
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, משתמש בפרשה כדי לחזק את מעמדו בצמרת חמאס על-רקע מאבק הכוחות בינו לבין אסמעיל הניה
עומר כרמון
בנו של ראש הממשלה: "משטרת ישראל פשוט לא אוכפת את חוקי הבנייה במגזר הערבי"    יו"ר הרשימה המשותפת: "נתניהו, האב והבן, חייבים להפסיק את ההסתה. נוסיף להילחם על זכויותינו לקרקעות מול ממשלת נתניהו ומשפחתו הגזענית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il