X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אתיקה, עתיד קודר, לא נבחרה,משבר וחדשות-שווא שבוע טוב משנכנס אדר מרבין בשמחה
▪  ▪  ▪
שום הצדקה [צילום: פלאש 90]

א. לא-מוסרי
הפוגרום ביהודי קטיף וגירושם מבתיהם היו מעשים חוקיים. כך טען בני גנץ בראיון מקיף ראשון לאחר שפצח בדיבורים. ודאי, כל פשע מלחמה בהיסטוריה היה חוקי לאחר שאושר על-ידי הרשות המחוקקת ועל-ידי הרשות השופטת, אך מי אמר שהיו מוסריים. אני מניח, כי גם הפקרת מדחת יוסף לדמם למוות, שגנץ היה שותף לה, תוגדר על-ידו כמעשה חוקי, למרות שאליבא דכולי עלמא אינה מוסרית בעליל.
דברי גנץ מעידים על בלבול גדול, לא רק אצלו, בין חוקי (לגאלי) לבין מוסרי (לגיטימי, אתי).
בעניין גירוש היהודים מחבל קטיף אנס אריאל שרון את מפלגתו, הליכוד, ואת מערכות השלטון, כדי להימלט ממשפט. והיו לו, כידוע, סיבות טובות מאוד לחשוש ממשפט. כפי שאמר צבי הנדל - ׳כעומק החקירה, כן עומק הנסיגה׳. הריסת החבל הפורח, שלא הייתה לה שום הצדקה, ופגעה בשלום כולנו, נועדה לרצות את כלבי-הציד של הפרקליטות, ששנאת התיישבות יהודית מפעמת בהם. וליתר ביטחון, פנטזו שרון וחצרו על שלב ב׳ לאותה נבזות - גירוש יהודים מבתיהם ביהודה ובשומרון.
הצבא ומערכת השלטון, כולל בתי-המשפט, נרתמו למלאכה הבזויה בחדווה רבה, ורמסו במהלך ריצתם הפראית את כל הזכויות של קורבנות המערכת. בני גנץ מתגעגע לאותם הימים ולאותן הפעולות הבזויות. זו עוד סיבה לא לתמוך בו. אחרים, שתמכו בגירוש היהודים ובהריסת בתיהם, התחרטו בינתיים על שגיאתם, והבינו את טעותם.
ובאותו ההקשר - מעניין לדעת מה אומר גנץ על חלקו בפרשת מדחת יוסף? ומה יש לו להגיד על השתתפותו בהפקרת לוחמי צד"ל בבריחתנו המופקרת מלבנון? ועוד שאלה קטנטנה בענייני אתיקה - מה יש לגנרל גנץ להגיד על המסיבה המופקרת לתום שירותו, שעלתה, לנו, כמובן, ולא לו - 600 אלף שקל?
ב. נגוזה
הסקרים מצביעים על כך, שמפלגת העבודה, שמתיימרת שהקימה את המדינה, מגרדת את אחוז החסימה בבחירות הקר̤בות. למרות אי-אמוני הוותיק בסקרים, ולמרות שמעולם לא תמכתי במפלגת העבודה - הייתה לי צביטה בלב: עוד מוסד ותיק במחוזותינו עומד להיעלם.
ראשית המגמה בתחילת שנות השישים - בפרשת 'העסק הביש', שהפכה ל'פרשת לבון'. מפא"י התנפצה, ומאז לא התאוששה. עיקר הנזק היה למנגנוני שליטתה בחברה הישראלית. כך, באיחור-מה, התאפשר 'המהפך', שהעלה את הליכוד לשלטון בשנת 1977.
למעשה, כמעט כל המפלגות, שהיו בכנסת הראשונה, נגוזו, או שינו תצורה. נזכיר את חרות, את הציונים הכלליים, את הפרוגרסיווים, את מפ"ם, את מק"י...
מפלגת העבודה מכילה בתוכה כיום את שרידי מפא"י ואת שרידי אחדות העבודה, אך שונה מהן לחלוטין. דוד בן-גוריון, מייסד מפא"י, יצחק בן-צבי, יצחק טבנקין, יגאל אלון ועמיתיהם לא היו מוצאים את מקומם בה. ביום שלישי תלך המפלגה לבחירות מוקדמות כשעתיד קודר מאוד בלשון המעטה מצפה לה. התקוות הרבות, שנתלו באבי גבאי, לא התממשו. אדרבה. אין לי שמחה לאיד, אך גם לא עצב, לנוכח העתיד הקודר של מפלגת העבודה.
ג. מצטער
הבחירות המוקדמות בליכוד חרצו את דינם של כמה ח"כים להיעלם מהרשימה, כיוון ששובצו במקומות לא-ריאליים ברשימה. יותר מכל אני מצטער על ד"ר ענת ברקו, שאני מכירה אישית עוד לפני שנבחרה. ברקו עשתה עבודה מעולה בכנסת, אך, כנראה, לא דאגה מספיק לעתידה בכנסת.
שיטת הבחירות המוקדמות דורשת מח"כ לעסוק הרבה ביחסי ציבור, ולארגן לעצמו מקורות מימון מחד-גיסא וקבוצה גדולה של תומכים במפלגתו, כתנאי מוקדם לבחירתו.
כפי הנראה, יוצב עוזי דיין - עוד אחד ממכריי, איש נאור ומוערך מאוד - במקום ה-35 ברשימת הליכוד. דיין - בניגוד לדודו שתום-העין, ראוי להערכה, ואני מאחל לו ולנו, שייבחר לכנסת.
ד. חנק
מערכת הבריאות עומדת בפני משבר חמור כיוון שחסרים לה משאבים, כך טוענים, לפחות, שני מנהלים של בתי-חולים, שפורשים מתפקידם - פרופ' יונתן הלוי, מנהל 'שערי צדק' בירושלים, ופרופ' רפאל ביאר, מנהל 'רמב"ם' בחיפה.
בעשרים השנים האחרונות נפתח רק בית-חולים חדש - 'אסותא' באשדוד, למרות הגידול המתמיד באוכלוסיית המדינה ולמרות הגידול בתוחלת החיים. כתוצאה מכך, גד̤ל העומס על בתי-החולים - בעיקר, עקב גידול ניכר של האוכלוסייה הבוגרת, שמוּעדת יותר לאשפוז. כעת
חסרות אלפי מיטות בבתי-החולים, והמחסור גורם לעומס על המחלקות הקיימות. מחסור במיטות משמעותו הגבלת תקציבים והחמור ביותר - מחסור ברופאים ובעובדי סגל פארה-רפואי, מה עוד שאין מכשירים בארץ די רופאים וסגל רפואי.
ה. מונעים
שוב מרבים בתי-המשפט להנפיק צווים לאיסור פרסום (צא"פ), לבקשת המשטרה והשב"כ. זו שערורייה, כיוון שמונעים מהציבור לדעת מה עושים השלטונות. כביכול, זה נעשה כדי למנוע דליפת מידע, אך בפועל זה נובע מגישה שלילית של המשטרה ושל השב"כ לחופש המידע, שהוא הבסיס לביקורת הציבור על השלטונות.
זה, כמובן, אינו עוצר את חדשות-השווא בתקשורת החברתית, שבה כל אחד יכול להביע מחשבות, ללא כל בקרה. משהו חולני מאוד מניע אנשים להמציא חדשות-כביכול. ואולי חדשות-השווא הנן תוצר של הצא"פים.

תאריך:  10/02/2019   |   עודכן:  10/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלבול גדול
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
"שותפות והשתתפות" בנוסח בן צדף
שלמה המגיב  |  10/02/19 15:53
 
- שקרים נוסח שלמה הבולשביק
פרשנדתא  |  11/02/19 16:26
 
- ופרשנדתא עכשיו יבחר רק בנתניהו
שלמה המגיב  |  11/02/19 20:51
 
- בולשביק, שקרן ומנותק מהמציאות
פרשנדתא  |  12/02/19 00:01
 
- נו , ומי מינה את גנץ לרמטכ"ל ?
שלמה המגיב  |  12/02/19 06:32
 
- כאן איבדת את שלמה
אלברט שבות  |  11/02/19 21:22
 
- טוב , אז "לעובדות" , אלברט
שלמה המגיב  |  11/02/19 22:24
 
- מלבד בריאות צריך גם קצת חוכמה
אלברט שבות  |  12/02/19 00:00
 
- "קצת חוכמה" בנוסח אלברט
שלמה המגיב  |  12/02/19 07:13
 
- אתה ממשיך לשקר בלי בושה
פרשנדתא  |  12/02/19 00:14
 
- "החיים האמיתיים" בנוסח פרשנדתא
שלמה המגיב  |  12/02/19 06:48
 
- שלמה הבולשביק לך תמצא לך חיים
פרשנדתא  |  12/02/19 20:49
 
- ועוד על פרשנדתא "וחיים אמיתיים
שלמה המגיב  |  12/02/19 07:20
 
- פרשנדתא, לאחר שקראתי את
הניה פינטר  |  13/02/19 16:55
 
- תגובה מגעילה של אשה מבחילה
פרשנדתא  |  14/02/19 08:47
2
את השאלות הללו, שבן-צדף
סעיף א במאמר  |  10/02/19 17:52
3
בפרק ד' (חנק) במאמר זה מזכיר
מי תופס את המיטות  |  10/02/19 18:50
4
חטאיו של גנץ כשלג ילבינו
משה מיכאל  |  10/02/19 19:52
5
"זכויות שנרמסו" , עפ"י בן צדף
שלמה המגיב  |  11/02/19 11:31
6
איוולת פנאטיות וקוצר הראייה
חחחםםםחחח  |  11/02/19 19:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
ברשימת "אחי ישראלי" הטייס המעוטר ביותר בחיל-האוויר ודוברת צה"ל לשעבר
רפי לאופרט
המאבק בבחירות אלה מכוון להשלים את הכפפת כל הכוחות והמסגרות במדינה, לרבות האליטות והחברתיות ואינטרסים סקטוריאליים "היסטוריים" לדרכה ולמרותה בדרכים דמוקרטיות ובחקיקה ראויה
עליס בליטנטל
דווקא ברגע היסטורי, כשהגיעה העת לעשות מעשה, מפלגות הימין הקטנות חושבות רק על "מי יעמוד בראש המפלגה המאוחדת", ולא על קץ קיומן הנראה באופק הקרוב    בריב האגואיסטי בו החשיבות העצמית והיוהרה גוברות על השכל הישר - הימין נסחף להחלטות טרם עת, במקום להתמקד בושא השרידות
יצחק מאיר
כשמעמידים בתרבות הפוליטית שהתאזרחה אצלנו בראש דאגותינו את המי, ודשים בזה חודשים, נעלמת מעינינו לחלוטין הגלריה האימתנית של ה'מה' והממון הנשפך כמים איננו קונה לבד מריגושים אפילו פלטפורמה ראויה ומכבדת אחת
יוסף אליעז
המאבק בליכוד היה מכוער כמעט כרגיל, רשימות מומלצים ורשימות חיסולים עברו מיד ליד, בריתות נרקמו וגם הופרו, השמצות והטחות הופצו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il