X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראי לזכור שהחרמת הקלפי איננה פינוק או בריחה מהמציאות, כפי שרבים וטובים מחסידי המשטר הדמוקרטי סבורים לתומם אחרי ככלות הכל, פיהם וליבם של משתמטי הצבעה אינם שלמים עם מה שנראה בעיניהם כלא פחות ממציאות הזויה
▪  ▪  ▪
זכות או חובה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

על-פי התחזיות יעלה הפעם מספר הנמנעים מהשתתפות פעילה בהצבעה בבחירות על אלה שנמנעו להצביע בבחירות הקודמות, וזאת בשל אכזבה, תסכול ואפילו יאוש משינוי המצב. אחרי ככלות הכל, במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית - זו בהחלט פעולה לגיטימית.
הדעות חלוקות אם אומנם הצבעה בבחירות נחשבת לזכות, או דווקא לחובה. ככל שמדובר במשטר האכיפה שלהן צפוי לסנקציות, שינועו מקנסות ועד לשלילה של זכויות בסיסיות.
אלא שכל תלמיד של שנה ראשונה במדע המדינה מודע לעובדה שהדמוקרטיה מבוססת, אומנם, על רצונו של האזרח לקחת חלק בדיון הפוליטי, אבל כמובן בדרך שלו. לאזרח במדינה דמוקרטית יש, לפיכך, זכות-בחירה אם, אכן, להשתתף באורח פעיל בהצבעה, או שמא להימנע ממנה.
דברים בגו
כך או אחרת, יש לשער שבבחירות הקרובות יעדיפו רבים וטובים מאזרחי המדינה שלא לקחת חלק בהצבעה פעילה, אם בשל התסכול ממה שקורה מסביב, ואיבוד כל תקווה לשינוי מיוחל. על אלה מתווספים כל מי שאין להם בשביל מי להצביע..
יתר על כן, ניסיון העבר מורה בעליל שבכל הבחירות הקודמות לכנסת ירד מספר המצביעים באורח תלול, בעיקר בשל אדישות וחוסר רצון לבזבז את הזמן על הכנסת פתק לקלפי, שנראה בעיניהם מיותר בהחלט. אם אכן יעלה גם הפעם מספר המשתמטים מהצבעה על כל מספרם בפעמים הקודמות - הרי שיש דברים בגו.
אחרי ככלות הכל, המנעות מהצבעה תתפרש, בהכרח, כאקט של חרם מופגן מצד כל מי שסבור כי מה שהיה הוא שיהיה, ולכן רק "חבל על הזמן", ובמקום להטריח את עצמך לקלפי - עדיף, מן הסתם, ללכת לים.
בשורה התחתונה ראוי בכל זאת לזכור שגם החרמת הקלפי היא סוג של הצבעת מחאה, ולאו-דווקא פינוק או בריחה מהמציאות, כפי שרבים וטובים מחסידי המשטר הדמוקרטי סבורים לתומם. אחרי ככלות הכל, פיהם וליבם של משתמטי ההצבעה אינם שלמים עם מה שנראה בעיניהם כלא פחות ממציאות הזויה.

תאריך:  12/03/2019   |   עודכן:  12/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
יו"ר האיחוד הלאומי תוקף את השקפתו הליבלרית של פייגלין התומך בלגליזציה של סמים קלים    "אין דבר כזה סמים קלים. כל עוד זה תלוי בי - הוא לא יכנס לממשלה"
דן מרגלית
מפלגת הרמטכ"לים נראית כמו צה"ל בגבול עזה    על ירי הוא מגיב בפגז בודד מטנק שעולה לעמדה ומיד חוזר
יצחק מאיר
בעקבות דברי מועמד למשרת שר החינוך    שר חינוך איננו המחנך של המדינה, שר הבריאות איננו הרופא שלה, שר הביטחון איננו המצביא בחזית, שר המדע איננו לא הפיזיקאי ולא המתמטיקאי ולא אסטרונום ולא חוקר השפות הנכחדות באיי הים, ושר המשפטים איננו שופט
זוהר בן-אשר
המסקנה פשוטה: אם רוצים להמר על הביטחון, בעצם, אם רוצים להבטיח את המשך המלחמה הנמשכת זה שנים עם החמאס ועם העם בעזה - הרי אין דרך טובה מלהשיג את זה מאשר על-ידי הצבעה לליכוד בבחירות הקרובות
עידן יוסף
קרב ציוצים בטוויטר בין בנו של רה"מ יאיר נתניהו לנשיא המדינה ראובן ריבלין וליועץ התקשורת של מפלגת גנץ-לפיד רונן צור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il