X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהם ישבו נציגי מרץ בממשלה עם נציגי הליכוד, הם לא היו כגוש אחד, לא ימין ולא שמאל, אלא פדרציה של אינטרסים שלטוניים שחברה יחדיו כדי לנהל את המדינה
▪  ▪  ▪
אין גוש ולא יהיה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

גוש חוסם היא בדותה. אין דבר כזה. זאת הייתה מטפורה שהתמרדה והפכה למציאות מדומה. גוש, באנגלית LUMP, יכול לחסום. הוא מהודק. באנטומיה הוא עלול לסתום קנה, עורק, להתביית ברקמה בריאה. לא אוספים אותו משס"ה גידים ורמ"ח אברים ומחברים אותו ועושים ומצרפים אותו להווייה שתכליתה הוא TO BLOC! בעפר הוא לא חול מכאן, ואדמה משם, וחצץ מהיכן, וכורכר מלהד"ם. הוא אחד. בימי הקוטב הוא קפוא תחתיו, לא מים שהביאו אותם מצפון ומדרום וממזרח וממערב. גוש קרח. בנהר, יכול למנוע מאוניה לחתור הלאה, אבל לא מפני שמישהו מנהל את חלקיקי הקרח כדי לחסום אניות אלא מפני שגוש הוא חסר כל רצון כזה ואטום לכל מניפולציה. הוא ישנו. וזהו.
ועכשיו, אם נשוב מן המשל אל הנמשל שהיה לשנינה בימים אלה בארץ, נאמר שיש מפלגות המצטרפות האחת אל השנייה כדי להבטיח רוב בכנסת לאישור כינונה של ממשלה. למשל בימים בהם ישבו נציגי מרץ בממשלה עם נציגי הליכוד, הם לא היו כגוש אחד, לא ימין ולא שמאל, אלא פדרציה של אינטרסים שלטוניים שחברה יחדיו כדי לנהל את המדינה. היה משא-ומתן. מפלגה נתנה. מפלגה קיבלה. מי שלא נתן לא קיבל. מי שלא קיבל לא נתן, נשאר מחוץ למעגל עם אחרים שללא תלות בהם לא קיבלו ולא נתנו גם הם. חרדים למשל, היו פעם נושאים ונותנים עם מי שהקים ממשלה ופעם אחרת עם מישהו אחר שהקים ממשלה. גם המפד"ל. גם הליכוד. גם שינוי. גם השומר הצעיר. גם מפא"י. כך היה.
כך גם היום. מי שיישא וייתן בהצלחה עם מי שייתן ויקבל בהצלחה ייצור רוב שלטוני ויקים ממשלה. מי שלא, לא. ייתכן שמי שאומר היום כי לא יישא ולא ייתן - יישא גם ייתן מחר, ויתכן שמי שאומר בנקיטת חפץ שהוא יישא וייתן, ימצא עצמו כופר במה שהוא נשבע, מפני שבמציאות בה מחלקים משא ומתחלקים בנתינה עם הרבה שותפים, כבר נתנו מה שפלוני רצה למישהו אחר ולא נותר לו אלא עלבונו והליכה אל ספסלי המחאה. כבר היו דברים מעולם, ועוד יהיו דברים לעולם כל עוד הנוף השלטוני בישראל הוא מפלגות מפלגות שלאף לא אחת מהן יש יותר מרבע +- ולרובן בין 4 ל-10 מתוך מאה ועשרים.
תהיינה מפלגות שתהיינה תמיד שותפות. תהיינה אחרות שתתקשינה תמיד להיות שותפות, אבל אין ולא היו ולא יהיו גושים מלכתחילה אפילו לא בדיעבד, וכל האומר כי המאבק היום על השלטון הוא בין גושים אינו אומר דברים כהווייתם. המאבק הוא על מי ירכיב ממשלה עם מי שייאות במשא-ומתן לקבל על עצמו את המנהיגות של מי שיכול להרכיב ממשלה, מן היקב של כל חברי הכנסת ומן ומן הגורן של כל מי שמוכן. היתר הוא כסות עיניים. תעמולה מופרכת.
המציאות היא שכל ראשי המפלגות, הקטנות יותר והקטנות פחות, מנצחות על מערכות בעבור עצמן, רק בעבור עצמן, וכל רשימה שאינה שלהם היא יריבה, וכל מי שיהיה שותף מחר הוא או יהיה או לא יהיה. הרשימות היהודיות לוחמות על כל אחת על מיצובה, הרשימות של ערביי ישראל כהנה, ואחר שתינעל הקלפי ויראה כל מתמודד במה זיכו אותו הבוחרים, ועל-פי מה יימדד, תתחיל תנועת המלקחיים ומי שיילכד יילכד, ומי שלא רוצה, או לא יכול, או לא רוצים בו, או הוא לא רוצה באחרים, ייפטר. היתר הוא בלוף.

תאריך:  12/03/2019   |   עודכן:  12/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
שרת התרבות והספורט קראה למנדלבליט להסיר לפתוח לעיון הציבור את תמלילי השיחות ושיחות הטלפון של גבי אשכנזי: "לחשוף את הצדדים האפילם של גבי אשכנזי"
עו"ד אברהם פכטר
היועץ המשפטי לממשלה המליץ לאשר למפלגות בל"ד-רעם לרוץ לכנסת לרבות המועמד היהודי עופר כסיף - יהודי מומר אנטי-ציוני    ועדת הבחירות המרכזית, בניגוד להמלצת היועץ, פסלה את בל"ד + כסיף ואישרה את עצמה יהודית    עכשיו הכל עובר לבגץ"
ראובן לייב
ראי לזכור שהחרמת הקלפי איננה פינוק או בריחה מהמציאות, כפי שרבים וטובים מחסידי המשטר הדמוקרטי סבורים לתומם    אחרי ככלות הכל, פיהם וליבם של משתמטי הצבעה אינם שלמים עם מה שנראה בעיניהם כלא פחות ממציאות הזויה
מירב ארד
יו"ר האיחוד הלאומי תוקף את השקפתו הליבלרית של פייגלין התומך בלגליזציה של סמים קלים    "אין דבר כזה סמים קלים. כל עוד זה תלוי בי - הוא לא יכנס לממשלה"
דן מרגלית
מפלגת הרמטכ"לים נראית כמו צה"ל בגבול עזה    על ירי הוא מגיב בפגז בודד מטנק שעולה לעמדה ומיד חוזר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il