X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרש"פ במאמץ דיפלומטי אינטנסיבי לטרפד את הוועידה הכלכלית בבחריין ולמנוע את השתתפות מדינות ערב בכינוס. גם אם יצליחו הפלשתינים לטרפד את הוועידה בבחריין, הם יהיו המפסידים העיקריים, עשרות מיליארדי דולרים ירדו לטימיון ובמקום "עסקת המאה" הם יקבלו את "סיפוח המאה"
▪  ▪  ▪
[צילום: איוואן ווצ'י/AP]

פרשת השחיתות במשכורות הממשלה הפלשתינית גורמת לה נזק רב בקרב גורמים בכירים בקהילה הבינלאומית ובהם המדינות התורמות, כך מאשרים גורמים בכירים בפתח, אולם זה לא מפריע למחמוד עבאס להפעיל לחץ כבד על הקהילה הבינלאומית ועל מדינות ערב שלא להשתתף בדיוני הסדנה הכלכלית בבחריין בסוף החודש שמארגן הממשל האמריקני כחלק מ"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. הלחץ הכבד של הרש"פ על מדינות ערב הביא לכך שעד כה לא הודיעו מדינות ערביות בולטות כמו מצרים, ירדן,מרוקו, עומאן וכווית אם יענו להזמנה להשתתף בדיוני הסדנה הכלכלית בבחריין.
נותרו שבועיים ימים עד לכינוס בבחריין וממשל טראמפ מפעיל לחץ כבד על מדינות ערב להשתתף בכינוס. על-פי גורמים בפתח, מחמוד עבאס מרוצה מההתפתחויות ומביע את תקוותו שהכינוס בבחריין יתבטל או ידחה, "שילך לעזאזל" הוא אומר למקורביו. למרות שההכנות לסדנה הכלכלית בבחריין מדשדשות בבוץ אין למחמוד עבאס מה לשמוח כלל, גם אם הסדנה הכלכלית בבחריין תתבטל או תידחה לא יחשב הדבר כניצחון פלשתיני, הנשיא טראמפ ישאר בתפקידו והוא לא ישנה את התפיסה שבה הוא מחזיק לגבי פתרון הבעיה הפלשתינית.
ההצהרה של השגריר האמריקני דיוויד פרידמן בראיון ל "ניו-יורק טיימס" בדבר זכותה של ישראל לספח חלקים מהגדה, בתנאים מסוימים, משקפים כנראה את מה שחושב גם הנשיא טראמפ, הממשל פרסם רק הסתייגות קלה מדבריו של השגריר האמריקני.
נראה שהשגריר פרידמן לוקח גם הוא בחשבון שהפלשתינים יצליחו לשבש את הסדנה הכלכלית בבחריין ולהביא לדחייה נוספת בפרסום החלק המדיני של "עסקת המאה" והוא מסמן כבר עכשיו את הצעד הבא של הממשל, מתן "אור ירוק" לישראל לנקיטה בצעדים חד-צדדים בגדה בגלל הסרבנות הפלשתינית.
המנהיגות הכושלת של מחמוד עבאס
ההנהגה הפלשתינית האש"פית נמצאת במצב גרוע ביותר, הציבור הפלשתיני איבד את האמון בה נוכח כישלונותיה המדיניים ותופעות השחיתות החמורות בראש הפירמידה השלטונית. מאז מותו של ראש אש"ף יאסר ערפאת ועלייתו של מחמוד עבאס לשלטון ב-2005 מנהל מחמוד עבאס מדיניות כושלת שלא הביאה לפלשתינים שום הישגים.
אחד הכישלונות הגדולים של מחמוד עבאס הוא התנהלותו מול ממשל טראמפ, הוא החרים את הממשל ודחה על הסף את "עסקת המאה" מבלי לראות אותה ובכך ניטרל את עצמו מכל יכולת להשפיע על המדיניות האמריקנית תוך כדי תנועה, למרות זעמו הרב על ההכרזה האמריקנית על ירושלים כבירת ישראל.
גורמים בכירים בצמרת פתח מותחים בשיחות סגורות ביקורת קשה על התנהלותו של מחמוד עבאס ביחס לממשל טראמפ, אולם מחמוד עבאס אומר למקורביו כי מדינות ערב לא יעזו לבגוד בבעיה הפלשתינית והן יהיו חייבות "לישר עמו קו" מכיוון שהרחוב הערבי שונא את ארה"ב וישראל ולא יוותר על ירושלים ועל זכויות הפליטים, גם אם מנהיגי ערב יסכימו לשלוח נציגים לסדנה הכלכלית בבחריין.
יו"ר הרש"פ גם תולה תקוות שהבחירות הקרובות בישראל יביאו להחלפתו של ראש הממשלה נתניהו וכן ביוזמה בקונגרס האמריקני של סנטורים דמוקרטיים ועצמאיים להעביר הצעת החלטה הקוראת לממשל טראמפ לאמץ את פתרון 2 המדינות כדי לטרפד את האפשרות שישראל תוכל לספח שטחים בגדה בגיבוי של הממשל.
אולם, מחמוד עבאס חושש ללכת עד הסוף בעימות עם ישראל, דיוני המל"פ והמועצה המרכזית של אש"ף בעניין הקשרים עם ישראל שהיו אמורים להתקיים ב-15 במאי ("יום הנכבה") ירדו באופן מפתיע מסדר היום המדיני של הרש"פ שמתמקדת כעת כולה בטרפוד הסדנה הכלכלית בבחריין.
למחמוד עבאס אין שום תוכנית חלופית ריאלית שתחליף את "עסקת המאה", לכן גם אם התוכנית החדשה של הנשיא טראמפ לא תתפוס תאוצה, הפלשתינים הם המפסידים, כל עשרות מיליארדי הדולרים שהיו אמורים להגיע ממדינות ערב לגדה ולרצועת עזה לשיקום הכלכלה הפלשתינית פשוט ירדו לטימיון, מדינות ערב לא יזרימו שום כסף משמעותי לחמאס ברצועה או לרש"פ בגדה שלא במסגרת "עסקת המאה".
הדבר היחידי שימשך יהיה הזרמת סכום קבוע של 30 מיליון דולר מקטר לארגון חמאס כדי לשמור על שקט יחסי בגבול רצועת עזה. המערכת השלטונית של הרש"פ סובלת ממחלות קשות והגיע הזמן שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יפרוש מתפקידו אחרי כישלון מדיני ומנהיגותי מתמשך.
עבאס ממשיך בדרך המסורתית של כל ההנהגות הפלשתיניות ומחמיץ כל הזדמנות לשפר את מצבם של בני עמו, ככל שחולפות השנים מצבם של הפלשתינים הופך רק ליותר גרוע בגלל המדיניות של ההנהגה שלהם, ישראל שולטת בשטחי הגדה ובמזרח ירושלים, הבנייה נמשכת ומאות אלפי ישראלים מתגוררים מעבר לתחומי הקו הירוק.
מדיניותו של עבאס הביאה לפיצול עמוק בחברה הפלשתינית, לנתק מוחלט בין הגדה והרצועה וחוסר יכול להגיע לאחדות לאומית.
לכן, הפלשתינים חייבם לדעת ששום טוב לא ייצא להם מהמשך שלטונו של מחמוד עבאס, גם אם יטרפדו לחלוטין את "עסקת המאה" של הממשל האמריקני הם יהיו המפסידים העיקריים, במקום "עסקת המאה" הם יקבלו את "סיפוח המאה" ויאלצו להביט בעיניים כלות כיצד ישראל מחזקת את אחיזתה בשטחי יהודה ושומרון בעוד הנהגתם הרופסת מנפנפת בסיסמאות שדופות על מדינה פלשתינית עצמאית שרק הולכת ומתרחקת מהם.

תאריך:  10/06/2019   |   עודכן:  10/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפלשתינים הם המפסידים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הכשלון של עבס הוא הנצחון שלנו
שבץ חלובה  |  10/06/19 17:49
2
הזנב שכשכש
עובד 1  |  11/06/19 12:54
3
מוזר שהכותב מתייחס אל עצמו
בני בנקר  |  11/06/19 13:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הרשות הפלשתינית וירדן החלו לחמם את השטח בגדה ובמזרח ירושלים לקראת הכינוס הכלכלי בבחריין, תוך שימוש בטיעון השקרי כי "מסגד אל-אקצה בסכנה"    הפלגים הפלשתינים יתחילו השבוע בפעילות הפגנות בשטחי הגדה נגד הכינוס בבחריין, הרש"פ מעודדת את הפעילות הזו וישראל צריכה להיערך בהתאם
איציק וולף
השר לביטחון פנים קורא להחלת החוק הישראלי ביישובים ביהודה ובשומרון והביע תמיכה בדברי השגריר האמריקני בישראל שהצהיר על האפשרות שישראל תספח חלק מהשטחים    "תפיסת העולם של ממשל טראמפ היא היחידה שתגרום לפלשתינים להבין שהם יפסידו מסרבנות השלום"
יוני בן-מנחם
גובר הזעם ברחוב הפלשתיני בגדה וברצועה בעקבות פרשת שחיתות חדשה שמסגרתה הועלה שכרם של ראש הממשלה והשרים ב-67%, בניגוד לחוק    מי שאישר את ההעלאה הוא יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס    גורמים בפתח אומרים כי הדבר נעשה כדי לקנות את נאמנותם ושתיקתם של בכירי הרש"פ
דוד בדין
קרן קטר הבינ"ל מספקת משאבים לפיתוח תוכניות לימוד עבור מורים ערביים אשר נחשבים למשוחדים ובעייתיים ביותר
איציק וולף
חיל-הים לכד ב-11 במאי שני כלי שיט פלשתינים במהלך ניסיון הברחת 24 חביות פיברגלס המשמש את חמאס לייצור טילים    ארבעת המבריחים נעצרו והועברו לחקירת שב"כ    השבוע הוגש נגדם כתב אישום על עבירות טרור וקשירת קשר לרצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il